Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را نباید محصور و محدود کرد گفت: اگر این فریضه الهی به یک موضوع و به افراد و مکان خاص محدود شد، شان و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تنزل می‌کند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام روح الله میرزایی ظهر امروز در حاشیه نشست با مسئولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر خارج شدن امر به معروف و نهی از منکر از انحصار برخی از موضوعات اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های تحقق تمدن نوین اسلامی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که باید در ابعاد گوناگون جامعه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه به اشتباه تصور می‌شود که منظور از امر به معروف و نهی از منکر تنها عفاف و حجاب است افزود: فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود و انحصار به موضوع خاصی شود چرا که جامعه متضرر می‌شود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر شکل‌گیری این فریضه الهی با رویکرد نوین در جامعه گفت: برای  تبیین و ترویج  فرهنگ صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید گروه‌های تخصصی  تشکیل و فعالیت کنند.

میرزایی از ایجاد اپلیکیشن نظارتی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: برای نظارت عمومی مردم بر فعالیت نهادها بزرگترین اپلیکیشن نظارتی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌شود و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نباید محصور و محدود کرد گفت: اگر این فریضه الهی به یک موضوع و به افراد و مکان خاص محدود شد، شان و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تنزل می‌کند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکربا اشاره به اینکه این فریضه الهی دارای حوزه‌های گوناگونی است تصریح کرد: مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است.

میرزایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مختلف وجود دارد خاطرنشان کرد: باید در جامعه به همه حوزه‌ها در تحقق امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را نظارت عمومی دانست و افزود: اگر این فریضه الهی درست در جامعه تبیین و توضیح داده نشود زمینه افزایش بروز مشکلات در جامعه را فراهم می‌کند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکربا بیان اینکه خیلی از مسائل کشور با این فریضه الهی برطرف می‌شود گفت: با درست عملیاتی شدن این مهم  از بروز خیلی از اتفاقات جلوگیری می‌شود.

میرزایی با تاکید بر این نکته که نخبگان جامعه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر حضور فعالی داشته باشند خاطرنشان کرد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسترسازی، نهادسازی و تصمیم‌سازی در زمینه احیای این فریضه الهی است.

وی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید سه وظیفه اصلی را پیگیری کنند افزود: آموزش صحیح و احقاق حق آمر به معروف و ناهی از منکر از وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات است.

بوشهر| مردم باید مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند ستاد امر به معروف بستر مطالبه‌گری نظام‌مند را فراهم می‌کند مازندران| حمایت دولت و مجلس از ستاد امر به معروف کشور ضعیف است

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اجتماعی شدن این دو فریضه آن را به کاراترین و نوترین شیوه‌های مقابله با آسیب‌ها تبدیل می‌کند تصریح کرد: باید مطالبه‌گری و اجتماعی کردن امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار داد چرا که  سنگ‌ زیرین جامعه دینی توجه به این دو فریضه الهی است و باید با تبیین و تشریح آن‌ها زیباترین تعاملات اجتماعی را خلق کرد.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» که به میزبانی واحد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: نگاه اسلام به بشریت یک نگاه تعالی‌بخش است که انسان را به عروج می‌رساند.

وی با بیان اینکه گاهی در مسیر حرکت انسان به سعادت، کوتاهی‌هایی وجود دارد که می‌تواند او را دچار لغزش کند، افزود: انسان خلیفة‌الله است، یعنی خداوند بار امانت خود را بر دوش انسان گذاشته و او برای اینکه بتواند بار امانت الهی را به دوش بکشد، باید از لغزش‌ها به دور باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اینکه بگوییم حجاب سخت‌گیری است حرف درستی نیست؛ بلکه حجاب یک سهل‌گیری است که طی مسیر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی انسان را هموار کرده و او را در برابر لغزش‌ها ایمن می‌کند.

ولیلو با اشاره به تشکیل خانواده و ایجاد محیط امن و سالم برای جوانان به‌عنوان یکی از معیار‌های مفید رسیدن به سعادت، تبیین کرد: تشکیل خانواده به دنبال خود، عشق، محبت، فرزندآوری و امید به زندگی را در انسان تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل جنسی نمی‌تواند محور روابط اجتماعی باشد، بر لزوم مصون ماندن از آسیب‌ها در مسیر رسیدن به سعادت و دستیابی به آرامش روحی و روانی تأکید کرد و ادامه داد: تفاوت جامعه جنسی غربی با جامعه الهی در این است که در جامعه الهی باید مسیررسیدن به سعادت را هموارتر کنیم تا انسان به مقام خلیفة‌اللهی برسد و جامعه برای رسیدن به رشد و تعالی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از برگزارکنندگان نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» تقدیر و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش در پاسخ به نیاز‌های جامعه مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم