Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:23:00 GMT

راه‌اندازی نخستین اتاق اصناف ایران تا شش ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۵۱۱۸

راه‌اندازی نخستین اتاق اصناف ایران تا شش ماه آینده

ایسنا/فارس معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با تصویب هیئت وزیران تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در دستور کار این سازمان تعاون روستایی قرار گرفته و تا ۶ ماه آینده اولین اتاق‌های اصناف کشاورزی ایران راه‌اندازی خواهد شد.

حسین شیرازد در سفر به شیراز، پس از افتتاح چند طرح کشاورزی، عنوان کرد: با راه‌اندازی اتاق‌های اصناف کشاورزان و مطالبه حقوق صنفی فعالان این بخش، تولید رونق و توسعه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، شیرزاد با اشاره به اینکه تاکنون  ۱۰۸شغل در بخش کشاورزی شناسایی و کدگذاری شده‌ است، افزود: این  بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با هدف هویت بخشی به این مشاغل انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به خروج نام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های قابل واگذاری، این امر را یک تجدید حیات و نوزایی دانست که با نوعی تجدید ساختارها همراه بود.

شیرازد، کنترل و نظارت مستمر بر تعاونی‌های اعتبار بوده و جلوگیری از بحران این تعاونی‌ها را از دیگرگام های موفق برشمرد و گفت: حدود ۱۲۰۰ واحد اعتباری فعال در کشور وجود داشت که عمدتاً بحران زا بودند این واحدهای غیرقانونی جمع آوری شد و در حال حاضر ۱۴ تعاونی اعتبار باقی مانده است و بحران‌های سابق وجود ندارد.

او افزود: صندوق تعاون روستایی ایرانیان ساماندهی شده که هیئت مدیره و اساسنامه ‌آن تغییر کرده و مصارف آن کشاورزی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام شده تغییر ساختار نیروی انسانی اتحادیه، جایگزینی مدیران جوان با تحصیلات عالی و توانمند بود که این تغییر نتایج مثبتی را در برداشت.

شیرازاد با تصریح بر اینکه فارس از قویترین استان‌ها در حوزه شبکه تعاونی کشور است، گفت: فارس، استان بسیار مهمی در زمینه خرید گندم و گوجه فرنگی است.

او همچنین از راه‌اندازی اولین پایلوت ساماندهی شرکت‌های تعاونی زیان‌ده در استان فارس با همکاری شبکه تعاون روستایی این استان خبر داد و افزود: به منظور تجمیع یا انحلال شرکتها، استان فارس به عنوان پایلوت مرکزی یا هاب منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود و اتفاقاتی که در فارس می‌افتد می‌تواند مبنایی برای دیگر استان‌های همجوار قرار بگیرد. 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها خریداری یک کارخانه فرآوری و صنایع تبدیلی در حوزه صنایع تبدیلی تولید رب گوجه فرنگی و سایر محصولات کنسانتره یا آبمیوه گیری سایر محصولات باغی است که کارخانه مورد نظر در یکی از شهرک‌های صنعتی استان فارس که به کانون‌های مبدا تولید نزدیک باشد خریداری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد کشاورزی فارس اتاق اصناف مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده