Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی نظرپور روز دوشنبه در جلسه شورای دانشگاه گنبدکاووس در شرق گلستان گفت: زیرساخت شبکه دولت الکترونیک در همه مراکز آموزش عالی فراهم است و دانشگاه‌ها بایستی از این ظرفیت برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها با حذف کاغذ در مکاتبات سازمانی و بین سازمانی و همچنین سوق دادن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی کشور به سبب تحریم‌های ظالمانه، افزود: در این شرایط، دانشگاه‌ها بایستی برخی منابع درآمدی اختصاصی با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند برای خود ایجاد کرده و نیز از ظرفیت تحقیق و پژوهش، نیکوکاران، موقوفات و دانش‌آموختگان خود استفاده کنند.

دکتر نظرپور، استفاده از اعتبارات توازن استانی و منطقه‌ای در اختیار استانداران و فرمانداران را از دیگر ظرفیت‌ها برای تامین بخشی از نیازهای مالی دانشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: انجام اقدامات اشاره شده باهدف درآمدزایی نبایستی خدشه‌ای به رسالت اصلی دانشگاه‌ها که همان پژوهش و توسعه علمی و آموزشی است، وارد کند.

وی تصریح کرد: اکنون برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود و نیز از طریق انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی، به اندازه کل بودجه جاری و هزینه‌ای که سالانه دولت به آنها پرداخت می‌کند، درآمد اختصاصی دارند که بهتر است دیگر مراکز آموزش عالی نیز از این دانشگاه‌ها الگو برداری کنند.

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم همچنین با اشاره به بودجه ۲۹۰ میلیارد ریالی جاری و عمومی و بودجه حدود ۲۰ میلیارد ریالی اختصاصی دانشگاه گنبدکاووس، گفت: باتوجه به ۱۰۰ هکتار زمین زراعی مرغوبی که این دانشگاه در اختیار دارد، می‌توان با یک چشم انداز صحیح مبتنی بر پژوهش، درآمدهای پایداری را عاید آن کرد.

دکتر نظرپور باقدردانی از تلاش‌های صورت گرفته دربخش‌های مختلف دانشگاه گنبدکاووس از جمله تشکیل چندین کارگروه‌ تخصصی، اقدامات حوزه مدیریت سبز، فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و ورزشی و تبدیل بخشی از اراضی زراعی به انواع باغ برای ایجاد درآمد پایدار، افزود: وزارت علوم نیز درحد توان برای رفع برخی کمبودها، تکمیل سلف سرویس و خرید تجهیزات آزمایشگاهی به این مرکز آموزش عالی مساعدت می‌کند.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد یکی از استادان دانشگاه گنبدکاووس برای اختصاص بودجه فرهنگی ویژه به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی درحوزه تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب در این منطقه، اضافه کرد که انجام این امور در راستای مسوولیت اجتماعی مراکز آموزش عالی می‌باشد و دانشگاه‌ها هیچ منعی برای هزینه کرد دراین حوزه ندارند.

در این جلسه برخی معاونین دانشگاه گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت‌های حوزه معاونت خود ارائه کردند و خواستار توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این مرکز آموزش عالی برای پیشبرد اهداف و رفع برخی کمبودها و نیازها شدند.

دانشگاه گنبدکاووس با ۱۴۰ عضو هیات علمی و سه هزار و ۲۰۰ دانشجو و در ۷۰ کد رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا مشغول فعالیت است و بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان محسوب می‌شود. 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری گنبدکاووس سامانه الکترونیکی مکاتبات اداری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری گنبدکاووس گلستان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گنبدکاووس گلستان دانشگاه گنبدکاووس مراکز آموزش عالی دانشگاه ها وزارت علوم ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود