Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:16:11 GMT

محدودیت تامین گاز نیروگاه شهید منتظری اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۵۵۲۳

محدودیت تامین گاز نیروگاه شهید منتظری اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه شب گذشته مصرف گاز بخش های مختلف استان از مرز ۷۰ میلیون مترمکعب گذشت که عمده آن در بخش خانگی با ۴۹ میلیون مترمکعب بود، گفت: به دلیل کاهش دمای هوا، با محدودیت مصرف گاز در برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری مواجه هستیم.

مصطفی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش مصرف گاز استان با توجه به کاهش دمای هوا، اظهار کرد: شب گذشته (یکشنبه ۱۳ بهمن) مصرف گاز بخش های مختلف استان بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب بود که عمده آن در بخش خانگی با ۴۹ میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصرف گاز در بخش های صنعت و تجاری، تاکید کرد: به دلیل کاهش دمای هوا، با محدودیت مصرف گاز در برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری مواجه هستیم، البته در تلاشیم با تثبیت شرایط جوی و با توجه به اینکه تامین گاز بخش خانگی در اولویت است، با بالارفتن فشار خطوط انتقال گاز، مصرف این صنایع و نیروگاه ها به شرایط عادی بازگردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی با وجود کاهش دمای هوا، نسبت به ۱۵ روز گذشته افزایش مصرف نداشته ایم، تصریح کرد: با این وجود مصرف گاز بخش خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصدی افزایش داشته است.

وی در خصوص محدودیت برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری در مصرف گاز، توضیح داد: با هماهنگی برخی صنایع استان که تعداد آنها از انگشتان دست تجاوز نمی کند گازرسانی به آنها با محدودیت مواجه شده و امیدواریم با پایداری وضعیت هوا و تامین گاز خطوط بتوانیم گاز صنایع را به طور کامل تامین کنیم.

علوی افزود: در حال حاضر میزان نیاز نیروگاه شهید منتظری به گاز حدود ۷ میلیون مترمکعب است که اکنون به حدود ۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با وجود محدودیت تامین گاز صنایع و برخی نیروگاه های استان، هیچ یک از آنها سوخت مازوت استفاده نکرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پاسخ به این سوال که با کاهش گاز نیروگاه ها، احتمال قطعی برق وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص هماهنگی های ستادی بین شرکت ملی گاز و برق انجام شده تا محدودیت گازرسانی به نیروگاه ها منجر به قطعی جریان برق نشود، اما به مردم اصفهان توصیه می کنیم با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز منجر به قطعی برق نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گازرساني مازوت نيروگاه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان میلیون مترمکعب بخش خانگی کاهش دمای هوا مصرف گاز بخش مصرف گاز نیروگاه ها تامین گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان