Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه آتلانتیک در گزارشی تحلیلی با بررسی سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا درخصوص ایران نوشت: استراتژی ترامپ برای ایران نه تنها اهداف او را تامین نمی‌کند، بلکه هزینه‌های گزاف امنیتی، نظامی و حیثیتی برای آمریکا داشته است.

به گزارش ایسنا، نشریه آتلانتیک در گزارش خود با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در حمله هوایی آمریکا و پاسخ نظامی ایران که واشنگتن ادعا می‌کند تلفات جانی نداشته است، تاکید کرد: از میان برداشتن فرمانده نظامی ارشد ایران ممکن است این تعبیر را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایجاد کند که استراتژی‌اش درقبال ایران کارساز است اما این به معنی این نیست که سیاست‌های او موفقیت‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، عملکرد او آنقدرها که ترامپ و دستیارانش فکر می‌کنند، کارساز نیست.

این نشریه در ادامه نوشت: متحدان و حامیان سپهبد سلیمانی هنوز گوش به فرمان ایران هستند. منافع آمریکا در عراق هدف قرار می‌گیرد. ایران برنامه هسته‌ای‌اش را گسترش می‌دهد و غنی‌سازی اورانیوم در این کشور که با توافق هسته‌ای کاهش یافته بود، افزایش یافته است زیرا آمریکا از این توافق که در دوران ریاست جمهوری اوباما در نتیجه مذاکره قدرت‌های جهانی با تهران به دست آمده بود، خارج شد.

به نوشته آتلانتیک، استراتژی دولت آمریکا برای ایران شش عنصر دارد: اول، خروج ترامپ از توافق هسته‌ای چراکه شامل برنامه موشکی ایران نمی‌شود و تاریخ انقضا دارد. دوم، آمریکا فشار حداکثری بر ایران را آغاز کرد و تحریم‌های سخت علیه این کشور را بازگرداند تا تهران تحت این فشارهای اقتصادی مجددا پای میز مذاکره برای حصول توافقی با محدودیت‌های بیشتر بر ایران بیاید. سوم، دولت آمریکا می‌خواهد مانع موافقت اروپا با از سرگیری فعالیت‌های ایران شود که در توافق هسته‌ای محدود شده بود. چهارم، آمریکا قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ارشد ایران را از میان برداشت. پنجم، ترامپ و تیم او اکنون به دنبال مدیریت هرگونه تشدید احتمالی اوضاع پس از حمله به قاسم سلیمانی هستند. و در آخر، آنها امیدوارند که به برخی اعتراضات در ایران دامن بزنند تا دولت را تضعیف کنند.

این نشریه با اشاره به اینکه این سیاست‌ها تاکنون ناکارآمد بوده است، افزود: دراین میان، نشانه‌های مشکلات در سراسر منطقه به وفور یافت می‌شود. پس از حمله به قاسم سلیمانی، عراق ممکن است به حضور نیروهای آمریکا در عراق پایان دهد و یا به شکلی سخت استفاده از این نیروها را محدود کند، به گونه‌ای که مانع از تاثیرگذاری آنها برای مقابله با ایران شود.

آتلانتیک در ادامه گزارش تحلیلی خود به تلاش‌های چند وقت اخیر دولت آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف در خلیج فارس برای به اصطلاح تامین امنیت کشتیرانی در منطقه اشاره کرد و نوشت: اما تنها چند کشور برای پیوستن به نیروی دریایی تحت رهبری آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند، شامل آلبانی، استرالیا، بحرین، عربستان، امارات متحده عربی و انگلیس.

به نوشته آتلانتیک، حتی اتحادیه اروپا هم رویکرد اوباما را ترجیح داده و یک سازوکار مالی ایجاد کرده است تا امکان تجارت با ایران را باوجود تحریم‌های آمریکا فراهم کند. هرچند که این سازوکار هنوز به‌طور واقعی عملیاتی نشده است اما اینکه اتحادیه اروپا تحت رهبری فرانسه، آلمان و انگلیس که سه متحد نزدیک واشنگتن به شمار می‌آیند چنین مکانیسمی را برای دور زدن سیاست تحریمی آمریکا ایجاد کرده‌اند، حقیقتا قابل توجه است. آنها سعی دارند که ایران را به اجرای کامل توافق هسته‌ای بازگردانند، نه اینکه این کشور را ملزم به پذیرفتن خواسته‌های دولت ترامپ و امتیاز دادن به آمریکا کنند.

نشریه آتلانتیک در پایان تصریح کرد: به‌طور خلاصه باید گفت که اگرچه سیاست‌های دولت آمریکا دشواری‌هایی را برای ایران به وجود آورده است اما به نظر نمی‌آید که این نتایج اهداف ترامپ را پیش ببرند. آمریکا در این مسیر متحمل هزینه‌های گزاف نظامی، امنیتی و حیثیتی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی اتحادیه اروپا نشریه آتلانتیک توافق هسته ای قاسم سلیمانی دولت آمریکا برای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است