Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:40:28 GMT

موسوی: ایرانی در «ووهان» حضور دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۵۸۳۷

موسوی: ایرانی در «ووهان» حضور دارند

خبرگزاری مهر: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران درباره شیوع ویروس «کرونا» در چین، گفت: جا دارد از دولت چین به دلیل همکاری‌های بسیار خوبی که در این زمینه دارد، تشکر کنم. چین دچار یک بحران ناخواسته شده است و ما شرایط آن‌ها را درک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بحران به وجود آمده در چین بزرگ بوده و این کشور تحت فشار افکار عمومی نیز قرار دارد، افزود: چینی‌ها تلاش دارند به همه کشور‌ها که اتباعشان در «ووهان» و یا شهر‌های دیگر چین هستند، کمک کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: برخی مقررات و استاندارد‌ها وجود دارد که باید رعایت شود و باید بگویم که چینی‌ها به نوبت این امور را انجام می‌دهند.

موسوی با اشاره به اقدامات ایران در زمینه بازگرداندن اتباع ایرانی از چین، اظهار داشت: ما از نزدیک با دولت چین در تماس هستیم. ما هم با سفیر چین در کشورمان که فرد بسیار فعالی است و همچنین با مقام‌های وزارت بهداشت و خارجه چین از طریق سفارت و نمایندگی‌های ایران در این کشور همکاری‌های لازم را داریم.

وی ابراز امیدواری کرد، کار‌های اداری و بروکراسی‌های لازم حل شود تا اتباع ایرانی هر چه زودتر بتوانند خارج شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: حدود ۷۰ نفر اعم از دانشجو و برخی مردم عادی از جمله تجار ایرانی در «ووهان» هستند و کل دولت برای این موضوع بسیج شده است تا هم در داخل مشکلی پیش نیاید و هم اینکه هموطنان ما که تاکنون نیز مراقبت‌های خوبی از آن‌ها شده، با سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استاندارد‌های خاص بتوانند از آنجا خارج شوند. دولت چین در این حوزه همکاری‌های لازم را داشته است.

موسوی تصریح کرد: من به شخصه شاهد همت، پشتکار و مدیریت چینی‌ها در مقاطع مختلف بودم و معتقدم که چینی‌ها این مقطع سخت را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت. ما نیز به‌عنوان دولت و ملت ایران هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: موسوی ایرانی ووهان کرونا دولت چین چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراوا ردز ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاههای فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

کد خبر 6096877

دیگر خبرها

  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه