Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه قرآن نور هدایت است، گفت: استان کرمان با تقدیم این سردار و خورشید درخشان بین المللی شده و هر چه زمان بگذرد خورشید سلیمانی درخشان تر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری دوشنبه (14 بهمن) در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان با اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان گفت: تقارن برگزاری این نمایشگاه با ایام الله دهه فجر را به فال نیک می گیریم و آفرین برشما کرمانی ها که تلاش دارید قرآن از مهجوریت و دور ماندن از صحنه زندگی خارج کنید و امیدواریم اگر این نمایشگاه ها و فعالیت ها ادامه پیدا کند و بازدید کنندگان و کسانی که مرتبط با این نمایشگاه هستند تلاش کنند تا قرآن را به صحنه زندگی خود وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه قرآن قانون اساسی زندگی است، افزود: قرآن تنها نازل نشده که آن را  سر مزار ها بخوانید و یا در جعبه زیبا در جهیزیه قرار دهید و افتخار کنید که قرآن دارید بلکه آن چیزی که مهم است اینکه پیوند نزدیک زندگی ما در عرصه حیات خود با قرآن است.

 

 

وی با بیان اینکه عربستان هزار جلد قرآن را در مسجدالحرام می گذارد اما آیا خود با قرآن پیوند خوردند و قرآن را احیا کردند؟ ادامه داد: قرآن باید دردهای ما را شفا دهد؛ الان برای جامعه اسلامی درد نیست که قطعه های آن پاره پاره و همه دشمن یکدیگر شده اند؟ در جریان جنگ داعش چقدر انسان های پاک خونشان زمین ریخته شد مگر همه آن هایی که در سپاه داعش بودند و همه جیره خوار و مواجب بگیر آمریکا و اسرائیل بودند ای بسا زن هایی بودند که با امید رفتن به بهشت، وعده جهاد و نکاح و.... از اروپا و آمریکا به همراه داعشیان آمدند.

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری افزود: چرا این همه سرزمین های اسلامی پاره پاره شده است؟ ما در دعاهایمان می خوانیم که"خدا ستمگران را به جان هم انداز  و ما مسلمانان را حفظ کن" اما داعشیان عکس آن عمل کردند و ما به جان یکدیگر افتادیم که این درد است لذا قرآن این درد را دوا می کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه ما مسلمانان از قرآن فاصله گرفتیم، ادامه داد: نکته دیگر این است که در چند جای قرآن وقتی می خواهد از قرآن اسم ببرد خود قران یک اسم اشاره اضافه می کند چون قرآن کتاب معمولی نیست لذا قرآن را با اسم اشاره "هذا" همراه می کند و علت آن عظمت و محتوای قرآن است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: اگر خدا نور است کتاب او قرآن نیز نورانی است لذا اگر کسی دنبال رضایت و خشنودی قرآن شد و تصمیم گرفت قرآن را در متن زندگی خود قرار دهد؛ به برکت این قرآن او را به راه های سلامتی، آرامش و سعادت الهی رهنمود می کند.

 

 

وی افزود: قرآن هدایت می کند به شرطی که در کنار این سفره و طعامی که خدا آماده کرده، غذای خود را نخوری لذا قرآن غذایی است که خدا آماده کرده است به شرط اینکه توشه غربی ها را سرسفره نبریم بلکه غذایی که خدا آماده کرده تناول کنیم.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری بیان کرد: ما متاسفانه مانند نابینایی هستیم که از خورشید فقط گرمی می فهمیم اما چهره زیبای خورشید را آنگونه که هست نمی بینیم لذا اگر می خواهیم قرآن را آنگونه که هست، بشناسیم باید با مفاهیم قرآن آشنا باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه کار این نمایشگاه برای نوجوانان و جوانان فایل ویژه باز کرده که توجه من را جلب کرد، اما آیا ما کاری کردیم که جوانان ما از خواندن قران لذت ببرند؟ و طعم دلنشین قرآنی را بچشند؟ ادامه داد: ترجمه محتوایی قرآن که فهم آن دلنشین است، مورد توجه جوانان خواهد بود.

 

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دوم سخنانش بیان کرد: بعد از گذشت 41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیاییم خودمان و انقلاب را به قرآن شریف عرضه کنیم چون قرآن معیار تشخیص و وسیله ارزیابی حرکت های اجتماعی و تشخیص افراد است همانطور که در قرآن الگوهای مختلف می بینید.

 

 

وی ادامه داد: قرآن حرکت های اسلامی و اجتماعی را برای ما معیار قرار می دهد لذا اگر می خواهید انقلاب را ارزیابی کنید قرآن را عرضه بدارید و قرآن را استنشاق کنیم و ببینم قرآن چه داوری دارد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری با بیان اینکه قرآن می فرماید" پیغمبر من شما را به یک چیز پند می دهد آن که قیام لله کنید و از کمی افراد نهراسید" گفت: قرآن کتاب فکر است و مرتب اعتراض می کند "چرا فکر نمی کنید و تامل نمی کنید؟" و خدا ما را پند می دهد تا یادآور شویم و همان که در فطرت ما است را دریابید لذا ما باید انقلاب خودمان را به قرآن عرضه بداریم.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری با بیان اینکه چرا شهید سلیمانی اینقدر خورشید درخشان شد و چرا تمام جهان را روشن کرد؟ گفت: استان کرمان با تقدیم این سردار و خورشید درخشان، بین المللی شده و هر چه زمان بگذرد خورشید سلیمانی درخشان تر می شود و این شهید برای همه الگو شد چون راه قرآن را طی کرد چون متصل به منبع نور شد خوشا به حال او و خوشا به حال شما مادران و پدران کرمانی که در کویر کرمان خورشیدهایی مانند سلیمانی تربیت و پرورش دادید که ان شاءالله خدا امثال سلیمانی ها را در این استان زیاد کند.

 

 

وی بیان کرد: مردم ما اگر می خواهند الگو شوند باید این راه را طی کنند و ادامه دهند و  اینکه انقلاب راه خود را پیدا کرده و آن قران است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه هر عاملی که در پیدایش این انقلاب بود، موثر در بقا انقلاب هم هست، گفت: اولین مورد اخلاص امام و رهبرانی که این مسیر را ترسیم کردند، دوم استقامت و سوم بصیرت بود که این انقلاب پدیدار شد و باقی ماند.

 

 

وی افزود: این انقلاب یک هدیه الهی به بشریت خسته از مدرنیته بعد از 14 قرن از نزول قرآن است و مسئولیت داریم که این هدیه را حفظ کنیم.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری با بیان اینکه چرا انقلاب ما انفجار نور بود؟ بیان کرد: انفجار نور یعنی سرمنشا آن "الله نور السماوات و الارض" است و این است که انقلاب باقی مانده و این انقلاب باقی است چون متصل به منبع بقا است.

 

 

وی افزود: یکی از سرمایه ها و عوامل بقای انقلاب ما ارتباط با پیغمبر و اهل بیت او است؛ امیدواریم خدا همه ما را از پیروان حضرت زهرا(س) قرار دهد و انقلاب ما را به برکت نور فاطمه(س) متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) بگرداند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر اردبیل انقلاب اسلامی ایام دهه فجر نماز جمعه نمایشگاه قرآن و عترت افتتاح نمایشگاه رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خدا آماده کرده درخشان تر می شود خورشید سلیمانی استان کرمان خورشید درخشان انقلاب ما لذا اگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد