Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:18:03 GMT

صالح و اردوغان بر تعمیق امنیت در منطقه تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۶۵۹۰

صالح و اردوغان بر تعمیق امنیت در منطقه تاکید کردند

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «برهم صالح» و «رجب طیب اردوغان» در گفت و گوی تلفنی بر همکاری دو کشور برای تعمیق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین برای برطرف کردن بحران های موجود خواستار راه حل هایی از طریق گفت وگوی سازنده و جدی بین همه کشورهای ذیطرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح در این تماس تلفنی همچنین با تسلیت تلفات زلزله اخیر ترکیه به همتای ترک خود، با وی و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

دو طرف همچنین در این گفت وگو بر اهمیت پشتیبانی جامعه جهانی از ثبات در عراق و حفظ امنیت و حاکمیت ملی این کشور و ضرورت گسترش مناسبات دو جانبه در چارچوب منافع دو ملت تاکید کردند.

برهم صالح بر عدم دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرد

از طرفی رییس جمهوری عراق ظهر امروز دوشنبه در دیدار با «فیلیپ گوفان» وزیر امور خارجه بلژیک بر عدم دخالت خارجی در امور داخلی عراق تاکید کرد.

بنا بر بیانیه ریاست جمهوری عراق، صالح بر اصرار بغداد به داشتن مناسبات ممتاز و پیشرفته با کشورهای مختلف دنیا در چارچوب منافع عالی ملی و مراعات احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرد.

وی نقش بلژیک را در بازسازی شهرهای ویران شده عراق (از تروریسم) حائز اهمیت دانست.

در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص مناسبات دو جانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک و بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

برچسب‌ها ترکیه رجب طیب اردوغان برهم صالح تروریسم بلژیک عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان برهم صالح تروریسم بلژیک عراق ترکیه رجب طیب اردوغان برهم صالح تروریسم بلژیک عراق امور داخلی عراق تاکید دو طرف همچنین تاکید کردند جمهوری عراق عدم دخالت برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور