Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:33:21 GMT

اطلاعاتی اولیه درباره گاز کربن دی اکسید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۶۹۴۹

اطلاعاتی اولیه درباره گاز کربن دی اکسید

این مولکول رایج در طبیعت از دو اتم اکسیژن و یک اتم کربن تشکیل شده است. گاز کربن دی اکسید برای اولین بار در قرن هفدهم توسط شیمیدانی به نام جان باپتیست شناخته شد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ بازار نظرات - اخبار بازار -

در ابتدا می پردازیم به توضیحی مختصر درباره اینکه گاز دی اکسید کربن چیست . این گاز که نام اصلی و جهانی آن کربن دی اکسید است با نام اختصاری و فرمول مولکولی CO2 نشان داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مولکول رایج در طبیعت از دو اتم اکسیژن و یک اتم کربن تشکیل شده است. گاز کربن دی اکسید برای اولین بار در قرن هفدهم توسط شیمیدانی به نام جان باپتیست شناخته شد. جان باپتیست اولین بار در هنگام سوزاندن زغال چوب در فضایی بسته، متوجه شد که جرم باقی مانده از جرم زغال چوب کمتر است و بر اساس این شواهد اعلام داشت که مقداری از زغال چوب در هنگام سوختن به گاز تبدیل شده است. و اما بعد از مدتی فیکزیکدانی به نام بلاک این گاز را که به آن هوای ثابت می گفت گاز کربن دی اکسید نامید.

گاز CO2 دارای چه خواصی است؟

درباره خواص این گاز باید گفت که گاز co2 در اصل گازی بیرنگ و بی بو می باشد و نقشی اساسی و مهم در حیات کره زمین و چرخه ی آن دارد. باید گفته شود که تمام حیوانات و انسان ها این گاز را تنفس می کنند و همچنین گیاهان با کمک مونوکسید کربن و طی فرآیند فتوسنتز رشد می کنند. در ادامه باید گفت که تنفس گاز دی اکسید کربن در غلظت های بالا در انسان باعث ایجاد مزه ی ترش در دهان و سوزش در بینی و گلو می‌شود و اگر ادامه پیدا کند احتمال خفگی برای فرد وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی های بسیار مهم این گاز که باید به آن اشاره شود این است که گاز کربن دی اکسید، گازی گلخانه است که به صورت طبیعی در اتمسفر وجود دارد و نقش یک سپر حرارتی برای زمین را ایفا می دارد و با اثر گلخانه ای طبیعی خود، از سرما در زمین جلوگیری می کند. گاز co2 با توجه به اثر گلخانه ای می تواند انرژی خورشید را در زمین به دام بیندازد و دما را بالا ببرد. افزایش این گاز در جو زمین در اثر سوخت های فسیلی و کاهش مناطق جنگلی در سطح جهان که مصرف کننده ی عمده ی این گاز هستند، باعث گرم شدن کره ی زمین می شود که تبعاتی نامناسب دارد و آب و هوای زمین را دچار ناپایداری می کند.

 

کاربردهای گاز دی اکسید کربن

گاز کربن دی اکسید که که در بازدم انسان وجود دارد کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهم ترین آن می پردازیم. استفاده از گاز دی اکسید کربن در کپسول های آتش نشانیو  همچنین استفاده از co2 در نوشیدنی هایی مانند نوشابه و آب گازدار از مهمترین مصارف و کاربردهای این گاز می باشد و همچنین باید گفت که این گاز در صنعت پزشکی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعاتی کامل درباره این گاز به سایت هوا مایع زاگرس مراجعه کنید و همچنین برای خرید گاز کربن دی اکسید با مشاوران ما تماس بگیرید.

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گاز کربن دی اکسید گاز دی اکسید کربن اولین بار باید گفت زغال چوب ی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ