Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:38:40 GMT

دانش آموزان انتگرال را از دانشگاه یاد بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۷۳۷۷

دانش آموزان انتگرال را از دانشگاه یاد بگیرند

حجت الاسلام ذوعلم در واکنش به پرسشی درباره انتقاد از حذف انتگرال از کتب درسی گفت:دانش آموزان باید در دانشگاه انتگرال را یاد بگیرند. باید دانش آموزان را برای زندگی تربیت شوند و توانمندی علمی، اخلاقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام«علی ذوعلم» امروز (دوشنبه 14 بهمن ماه 1398) در نشست خبری که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی برگزار شد درباره تدریس زبان های خارجی مختلف در مدارس گفت: باید سبد انتخاب دانش آموزان را در زبان های خارجی افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان های خارجی نیمه تجویزی است ادامه داد: اضافه شدن زبان چینی و عربی در دست بررسی است.

 

وی در واکنش به پرسشی درباره انتقاد از حذف انتگرال از کتب درسی گفت:دانش آموزان باید در دانشگاه انتگرال را یاد بگیرند. باید دانش آموزان را برای زندگی تربیت شوند و توانمندی علمی، اخلاقی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: حذف برخی از مباحث از کتب درسی کاملا درست بوده است. چه بسا نیاز به حذفیات بیشتر نیز است.

 

حجت الاسلام« ذوعلم» بیان کرد: بحث کاغذ برای سال 1399 کاملا حل نشده است. همچنان این موضوع در جریان است. نگرانی برای تامین کاغذ در بودجه 1399 وجود داشت که به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم.

 

 

وی با اشاره به مکلف کردن وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم برای گنجاندن توطئه‌های آمریکا در کتاب های درسی نیز گفت: آمریکا جنایاتی در طول تاریخ مرتکب شده است، توطئه چینی و تفرقه اندازی میان مسلمانان همچنان از سوی آمریکا ادامه دارد.  حمایت از اسرائیل، تفرقه اندازی میان دولت وملت، اقدام تروریستی برای شهادت سردار سلیمانی، تفرقه میان حوزه و دانشگاه و هویت زدایی انقلاب اسلامی بخشی از توطئه های  آمریکا است. کشور ما در حال رشد و تعالی است، دشمنان نیز شاهد ایستادگی ما برای خنثی سازی این توطئه ها هستند.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر در کتب درسی بدون اطلاع مولف نیز بیان کرد: سازمان پژوهش برای اعمال تغییرات در کتب درسی، مولف را در جریان گذاشته است.

 

وی گفت: سازمان پژوهش دائما تاکید دارد دانش آموزان با مطالعه کتب غیردرسی مانوس باشند. در تلاشیم بخشی از انتقال مفاهیم و محتوای آموزشی را از طریق مطالعه کتب غیردرسی دنبال کنیم.

 

وی درباره حذفیات کتب درسی بویژه در فارسی بیان کرد: عبارت حذفیات درست نیست. تغییرات و اصلاحات نیز در دوره بنده نبوده است. هرچند کارشناسان اقدام به این کار کرده‌اند، اگر به این نتیجه برسیم نگاه غیرمنصفانه در جریان این اقدامات رخ داده آن را اصلاح می کنیم.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره تطهیر روسیه در کتب درسی نیز بیان کرد: جنایات روسیه تزاری قابل حذف نیست یا در دوره شوروی سابق، نوع تعامل سلطه گرانه بلوک شرق را انکار نمی‌کنیم، هرگز هم حذف نمی شود. اگر اکنون دولت روسیه با ما همکاری و تعامل دارد به معنی صرف نظر کردن مردم از بخشی از تاریخ نیست، موضع اصولی ما این است. دستکاری در تاریخ را قبول نداریم.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد ایام الله دهه فجر نماز جمعه اردبیل فهما پرسشی درباره زبان های خارجی دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش سازمان پژوهش حجت الاسلام کتب درسی کتب درسی یاد بگیرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک

توجه داشته باشید که متوسط هزینه سالانه (average annual cost) نشان دهنده قیمت خالصی است که دانشجو پس از کسر میانگین ارزش کمک هزینه‌ها و یا بورسیه‌های دریافتی می‌پردازد.

هاروارد از همه سخت گیر‌تر است

آزمون اس‌ای‌تی، یک آزمون استاندارد است که معمولا برای پذیرش در کالج در ایالات متحده استفاده می‌شود. دانش آموزان دبیرستانی برای ارزیابی آمادگی خود برای کار آکادمیک در سطح کالج در این آزمون شرکت می‌کنند.

هنگام مقایسه نمرات اس‌ای‌تی، هاروارد و دارتموث جزو چالش برانگیزترین دانشگاه‌ها برای اخذ پذیرش هستند. میانگین نمرات اس‌ای‌تی برای دانش آموزان آنها ۷۶۰ برای خواندن و نوشتن و ۷۹۰ برای ریاضی است. با این حال، هاروارد نیمی از نرخ پذیرش (۳.۲٪) را در مقایسه با دارتموث (۶.۴٪) دارد.

در میان دانشگاه‌های برتر آمریکا در این لیست، دارتموث با ۳۳،۰۰۰ دلار و پرینستون با ۱۱،۱۰۰ دلار، به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین هزینه سالانه را دارند.

در حالی که بدهی دانش‌آموزان در ایالات متحده در سال‌های اخیر افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ به ۱.۷۳ تریلیون دلار رسیده است، ارزش دریافت مدرک از هر یک از دانشگاه‌های ذکر شده از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است و درآمد‌های قابل توجه دانشجویان سابق آنها، مؤید آن است.

به عنوان مثال، فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد بالاترین میانگین حقوق اولیه را در کشور دارند که ۹۱،۷۰۰ دلار است.

منبع: روزیاتو

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند