Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار ویروس کرونا در چین که تاکنون تلفات چند صدنفری را به دنبال داشته، عاملی شده تا اغلب قطعه سازان ایرانی که با طرف‌های خود در این کشور مراوده داشتند در اندیشه تنوع بخشی به طرف‌های خارجی خود در این ارتباط باشند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو آمار‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های چینی حاکی است، ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر تلفات انسانی داشته و به کسب‌وکار‌های چین، آسیب جدی وارد ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به اعتقاد اقتصاددانان، این ویروس، رشد اقتصادی سه ماهه چین را دو درصد کاهش می‌دهدو این امر به معنی از بین رفتن ۶۲ میلیارد دلار از اقتصاد چین است.

همه گیری این ویروس سبب شده تا در روز‌های گذشته انجام پرواز از مقصد جمهوری اسلامی ایران به این کشور به حداقل برسد. تداوم این مساله و قطع شدن ارتباط تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی با منابع تامین شان در چین می‌تواند تامین مواد اولیه، تجهیزات، قطعات، فناوری‌ها و ... را با مشکل روبرو کند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در این ارتباط به ایرنا گفت: هرچند واحد‌های قطعه ساز که با منابع تامین چینی کار می‌کنند تاکنون با مشکل روبرونشده اند، اما نیازمند راهکاری برای رفع آن است که باید در کوتاهترین زمان اتخاذ شود.

«محمدرضا نجفی منش» یادآور شد:حاد شدن موضوع، ضرورت تامین از منابع دیگر از جمله کشور‌های هند، ترکیه، سنگاپور و حتی برزیل را مد نظر قطعه سازان قرار داده است.

وی افزود: شرکت‌های مختلف قطعه سازی تاکنون به تامین برخی مواد اولیه، گرافیک، بعضی محصولات فولادی، قطعات‌های تک الکترونیکی و ... از چین می‌پرداختند، اما اکنون باید منابع جدیدی را شناسایی کنند.

نجفی منش یادآور شد:قطعه سازان روز‌های آینده در نمایشگاهی در کشور هند حاضر خواهند شد که یافتن منابع جدید تامین در این سفر در دستور کاراست.

«رضا رضایی» دیگر عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: تاکنون طرف‌های چینی که قطعه سازان با آن‌ها کار می‌کنند، عکس‌العملی مبنی بر قطع ارسال مواد اولیه، تجهیزات و قطعات به ایران نداشته‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: خودرو‌های ساخت داخل وابستگی اندکی به کالا‌ها و تجهیزات چینی دارند و از جمله می‌توان به برخی قطعات های‌تک الکترونیکی مانند ECU، چیپس، مدولاتور، انژکتور و برخی سنسور‌ها که وابستگی به چین دارند؛ همین قطعات نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد داخلی‌سازی شده اند.

رضایی یادآورشد: قطعاتی مانند چیپس که به عنوان پیش نیاز تولید مدولاتور و ECU مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط شرکت‌های اندکی در سطح جهان ساخته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: راه حلی برای مقابله با ویروس کرونا در هفته‌های آینده، شناسایی و اجرایی شود، در عین حال پیرامون واردات قطعات و تجهیزات چینی به ایران چاره اندیشی شود و قطعه‌سازان برای یکی دو ماه دپوی کافی برای تولید دارند و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا شب عید مشکلی از این بابت پیش نیاید.

این مقام صنفی در عین حال خاطرنشان ساخت: کشور‌های مختلف آسیایی توان تامین منابع را برای قطعه‌سازان دارند که در غیاب چینی‌ها در بازار می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خارجی ویروس کرونا قطعه سازان ویروس کرونا منابع تامین مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان، گفت: علاقمندان می‌توانند همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه از این موزه بازدید کنند.

حمزه عشوری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید رایگان موزه تنوع زیستی محیط زیست گیلان در هفته ملی موزه، اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش، طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است. 

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ذخیره بیش از ۱۰۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی برخوردار است، افزود: این گونه‌ها شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل ، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: علاقمندان و مراکز آموزشی برای بازدید می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۴ به آدرس رشت، بلوار رسالت، جنب صدا و سیما، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ برای هماهنگی و تعیین وقت بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود