Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه درباره کانال مالی‌ای که اخیرا توسط سوئیس راه‌اندازی شده است، گفت: این کانال در واقع کم‌تر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز پس از سخنرانی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) با حضور در جمع خبرنگاران درباره تأثیر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر دیپلماسی ایران، گفت: ما باید پذیریم همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: مردم، ولی نعمت ما هستند، خود مردم تکلیف خودشان را می‌دانند و حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مردم در قدردانی از شهید سپهبد سلیمانی نشان دادند میزان قدرشناسی خود را و حتماً بنده اطمینان دارم که در انتخابات با یک حضور گسترده که ان‌شاءالله زمینه‌اش هم فراهم شود، حتماً می‌توانند تعیین کنند که آمریکا مجبور است سیاست فشار حداکثری خود را کنار بگذارد و بپذیرد که سیاست ترامپ شکست خورده است و خسارات ایران را پرداخت کند، تحریم‌هایش را کنار بگذارد و به ۱+۵ برگردد.

ظریف درمورد محتوای نامه ۱۴ صفحه‌ای خود به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مکانیسم ماشه گفت: نامه ۱۴ صفحه‌ای در واقع تاکید بر این است آنکه حق استفاده از ماده ۳۶ در برجام را داشته با مستندات غیرقابل انکار جمهوری اسلامی بوده و این کار را انجام داده است. آن‌ها دچار نقض اساسی برجام شده‌اند و جمهوری اسلامی اقدامات جبرانی ماده ۳۶ را انجام داده است و آن‌ها هیچ حقی برای دست‌درازی به ماده ۳۶ برجام ندارند. خیلی مفصل در ۱۴ صفحه هم با متن و هم با شکل برای اروپایی‌ها نشان دادیم که چه اشتباه فاحشی را مرتکب شده اند.

وزیر خارجه ایران درباره کانال مالی (غذا و دارو) که توسط سوئیس به راه افتاده نیز گفت: این کانال در واقع کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است. همانطور که می‌دانید دیوان دادگستری بین‌المللی به آمریکا دستور داد که حق ندارند تا از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت بکنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار بر مردم ایران است، سیاست محروم کردن مردم ایران از منابع مالی برای پرداخت همین هزینه غذا و دارو و همینطور محدود کردن روش‌های استفاده از منابع مالی موجود است، تصریح کرد: لذا این یک قدم بسیار کوچکی است. دولت سوئیس تلاش کرده و ما از تلاش دولت سوئیس قدردانی می‌کنیم، اما این نشانه حسن نیت ایالات متحده نیست، نشانه این هم نیست که آمریکا حتی کوچکترین اقدامی را در اجرای تعهداتش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری بین‌المللی انجام داده، چه برسد به برجام. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه کانال مالی اروپا اجرای دستور دیوان دادگستری بین المللی جمهوری اسلامی انجام داده وزیر خارجه کانال مالی غذا و دارو ماده ۳۶ ۱۴ صفحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد