Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مراسم بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کشور در شلمچه، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: ایکس ری شلمچه به طور روزانه ظرفیت بازبینی و ارزیابی ۱۲۰۰ کامیون را با استفاده از ریز بین‌ترین دستگاه‌ها و با صرف کمترین زمان در عبور دارد که با این کار خیال نیرو‌های نظارتی اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی و از همه مهمتر گمرک راحت می‌شود، به طور حتم این کار ما را در زنجیره فعالیت‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شلمچه جایگاه ملکوتی و عزیزی دارد که خون شهدا بر آن ریخته شده و سخن گفتن در این باره سخت است و امید می‌رود راهشان را ادامه دهیم و در مسیر آنان گام برداریم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی نصب ایکس ری را یکی از اقدامات مهم برای کمک به تسهیل صاردات و واردات در شلمچه دانست و افزود: به دوستانی که هر روز یک موضوع جدید را برای بهره برداری و مدیریت گمرک داشتند می‌گویم دیگرکدام بهانه‌ای وجود ندارد و امیدوارم بعضی از مسئولان برای رفع مشکلاتشان مسایلی را به منطقه آزاد تحمیل نکنند، منطقه تاکنون تمام تسهیلاتی را که خواسته شده فراهم کرده است.

بانک خاطرنشان کرد: شلمچه یکی از مناطق حساس کشور و مرز مهم ایران با عراق است که خوشبختانه امکانات و تسهیلات فراوانی در آن ایجاد شده و لازم است در همین راستا از استاندار خوزستان که در این ۴ سالی که مسئولیت استان را بر عهده داشته و به اشکال مختلف ما را یاری نموده اند که بستر ساز گام‌های موثری در جهت حل و پیشرفت مسائل داشته باشیم، قدردانی کنم.

او همچنین از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز که از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، قدردانی نمود و افزود: همچنین از شرکت صا ایران که مشکل ایکس ری را با استفاده از فن آوری ایرانی حل کرده و گام مهم و موثری در این مسیر برداشته توانسته زمینه فعالیت فن آورانه را در کشور فراهم کند، تشکر کنم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با اشاره به راه اندازی ایکس ری شلمچه اظهار کرد: با اجرای این فعالیت برای واردات و صادرات کشور و ذینفعان (فعالان و کارکنان بخش حمل و نقل) تسهیلاتی فراهم شده که می‌توانند از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.

بانک تصریح کرد: این ایکس ری به طور روزانه ظرفیت بازبینی و ارزیابی ۱۲۰۰ کامیون را با استفاده از ریز بین‌ترین دستگاه‌ها و با صرف کمترین زمان در عبور دارد، با این کار خیال نیرو‌های نظارتی اعم از نظامی، انظامی، امنیتی و از همه مهمتر گمرک راحت می‌شود، به طور حتم این کار ما را در زنجیره فعالیت‌ها کمک می‌کند.

او یادآور شد: مناطق آزاد تمام کار‌ها و فعالیت هایش در راستای تجارت است و هیچ کار غیر قانونی در آن‌ها انجام نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهور گفت: مرز شلمچه سال گذشته ۳۸۰ میلیون دلار صادرات داشته که ۱۷۰ میلیون دلار آن مربوط به تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند است، در ۱۰ ماهه امسال از منطقه آزاد اروند ۷۰۰ میلیون دلار کالا صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مشابه سال قبل که ۳۸۰ ملیون دلار بوده، نشان از رشد ۸۰ درصدی صادرات از این منطقه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

بانک با بیان اینکه حرکت اقتصادی که در منطقه آزاد اروند آغاز شده هدف گیری مناسب برای منطقه و کشور به همراه دارد، افزود: وجود ۴۰ هکتار انبار ایجاد شده توسط بخش خصوصی و ۲۱ هکتار ایجاد شده توسط منطقه آزاد اروند که امکان تخلیه روزانه ۱۲۰۰ تن کالا را در آن‌ها دارد برای منطقه، استان و کشور کار مهم و ثمربخشی است چنین شرایطی را گمرک بازرگان نیز ندارد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزشلمچه دهه فجر فجر انقلاب اسلامی منطقه آزاد اروند دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی منطقه آزاد اروند ایکس ری شلمچه میلیون دلار فعالیت ها ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو
  • (ویدیو) اسرائیل گزارش میدانی بی‌بی‌سی را بازبینی و سانسور کرد