Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:13:56 GMT

کمربند سبز قم گسترده‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۸۱۶۲

کمربند سبز قم گسترده‌تر می‌شود

ایسنا/قم معاون خدمات شهری شهرداری قم از توسعه کمربندسبز قم در قالب پروژه‌های مختلف خبرداد.

امیر سامع ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: در حال حاضر نگاه برنامه محور در شهرداری حاکم است.

وی در خصوص پروژههای زیباسازی عنوان کرد: ردیف‌هایی در بودجه شهرداری مرکز، بودجه مناطق و در سازمان زیباسازی در نظر گرفته شده است و در زمینه زیباسازی ۱۵ پروژه با عدد ۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل مبلمان شهری، دیوارنگاری و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع همچنین افزود: نورپردازی پروژه ۹ دی انجام شده است که از نظر حجم در کشور بی نظیر بوده همچنین از نظر معماری و تجهیزات نگهداری نیز قابل توجه است و۶ پروژه نورپردازی مانند پل مقداد، پل علیخانی، میدان 72تن و تکمیل پروژه 9دی نیز در دهه فجر با اعتباری بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: راهبرد مهم شهرداری در این حوزه حفظ باغات و احیای آنها، توسعه فضای سبز در محلات و ایجاد بوستان‌های فرا محله‌ای وشهری و  توسعه و ایجاد فضای سبز طولی در سطح شهر که این خصوص پروژه های مختلفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه: سرانه کنونی فضای سبز شهر قم 19 و 7صدم درصد است، افزود: هنوز با استاندارد فاصله داریم و باید سرانه فضای سبز به ۲۸ متر مربع برسد یعنی 8متر با استاندارد فاصله مانده است.

سامع خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی انجام گرفته است و تکمیل کمربندی امام علی (ع)، سه راه خرمشهر، جاده اراک، توسعه بوستان ولایت با 15هکتار توسعه،بوستان سردار سلیمانی، بوستان مرجعیت و بلوار فداییان اسلام منطقه هشت از جمله اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی بوده است و باید توجه داشت استان قم نیاز به سایه دارد.

وی در خصوص شبکه آبیاری قطره‌ای عنوان کرد : تقریباً تمام آب‌نماها در سطح شهر ایمن سازی و ساماندهی شده‌اند و ۳۱۳ کیلومتر توسعه فضای سبز طولی در سطح شهر صورت پذیرفته است.

سامع عنوان کرد:  اکنون اکثر بارش‌ها به صورت رگباری است وتأسیسات فعلی شهر نمی‌تواند جوابگوی این مسئله باشد و مشاورانی برای بازنگری طرح مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب اتخاذ شده اند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری قم توسعه بوستان شهرداری قم کمربند سبز سطح شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد