Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منطقه آزاد اروند سفر کرده است از بهره برداری مجهزترین ایکس ری کامیونی کشور در این منطقه همزمان با دهه فجر خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منطقه آزاد اروند سفر کرده است از بهره برداری مجهزترین ایکس ری کامیونی کشور در این منطقه همزمان با دهه فجر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک در مراسم بهره برداری از این سامانه، با اشاره به اینکه این دستگاه از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است گفت: این دستگاه ایکس ری مدل (x-ray- gahtri) قادر است در یک ساعت حداقل ۱۲۰ کامیون و روزانه ۱۵۰۰ کامیون را اسکن و اطلاعات آن‌ها را به اپراتور‌ها منعکس نماید.

او با تاکید بر اینکه این دستگاه ایکس ری توسط متخصصان وزارت دفاع کشورمان ساخته شده است ادامه داد: این ایکس ری پرسرعت، پلاک خوانی و کانتینر خوانی را توسط دوربین انجام می‌دهد که با نصب این تجهیزات، گمرک مرز تجاری شلمچه، مجهز به ایکس ری کامیونی پیشرفته شد و مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور کالا از مبادی رسمی مرتفع خواهد شد.

گفتنی است؛ بندر خشک شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از این مرز به بزرگترین شریک تجاری کشورمان یعنی عراق صادر می‌شود.

در آیین بهره برداری از این پروژه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کامیونی پیشرفته کشور در مرز شلمچه از امروز فعالیت خود را در نقطه صفر مرزی ایران و عراق آغاز می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منطقه آزاد اروند بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند