Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه معارف ــ معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد گفت: با توجه به اینکه بخشی از پژوهش‌های مورد نیاز جامعه در دانشگاه انجام نمی‌شد، ما توانستیم در راستای اهداف مرکز پایان‌نامه‌ها را به سمت نیازهای استان سوق دهیم.

به گزارش ایکنا از یزد، علیرضا یار احمدی، معاونت علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد 14 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید الله‌دادی اظهار کرد: هفتم آبان ۸۹ اساسنامه پژوهشکده پژوهش‌های راهبردی مصوب شد و مرکز پژوهش‌ها در مجموعه پارک علم و فناوری اقبال مستقر و فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌ کرد: این مرکز و مراکز بسیج اساتید با چند هدف راه‌اندازی شد و در اساسنامه مصوب شورای انقلاب فرهنگی به عنوان همکار در کارهای پژوهشی شناخته شده است و بر اساس اهداف، یکسری مسائل راهبردی در سطح ملی و استان باید انجام‌ شود چون بخشی از پژوهش‌های مورد نیاز جامعه در دانشگاه انجام نمی‌شد.

یاراحمدی افزود: ما توانستیم در راستای اهداف مرکز پایان‌نامه‌ها را هدایت کنیم، در این زمینه ۸ کار علمی توسط اساتید انجام شد، سهم‌های راهبری به جهت رسیدن به اهداف مرکز افزایش یافت، کسب اعتبارات پژوهشی برای سپاه و مجموعه‌های مرتبط که نیازمند کار پژوهشی بودند و بدنه پژوهشی، اساتید بسیجی را فعال کرده تا بتوانیم جمعیت دو هزار نفری بسیج دانشجویی را فعال کنیم.

معاونت علمی پژوهشی بسیج اساتید بیان‌ کرد: دو وظیفه‌ی دیگر مرکز راهبری، حلقه‌های علمی بسیج بود که ما در آن یک گروه پژوهشی نداشتیم بلکه یک حلقه‌ی علمی با یک عضو هیئت علمی و تعدادی دانشجویان دکتری و کارشناسی انجام و بر روی یک موضوع خاص کار انجام می‌شد و پس از اتمام کار، حلقه در موضوع دیگر کار را ادامه می‌داد. وظیفه دوم مرکز، راهبری کارگروه‌های علمی بسیج اساتید بود و در این برنامه علاوه‌ بر بحث‌های پژوهشی بحث شاگردپروری، جریان‌سازی و مطالبه‌گری در دستور کار قرار گرفت.

یاراحمدی با اشاره به اینکه در حدود ۱۰ کارگروه علمی زیر نظر مرکز ایجاد شده است گفت: از جمله کارگروه اقتصاد مقاومتی، کارگروه حوزه و دانشگاه، تولید و اشتغال، آموزش، پژوهش، فناوری، سبک زندگی، آب، انرژی، باد، کشاورزی، منابع طبیعی و صیانت از منابع اتفاق افتاد که به جهت شفافیت خروجی‌ها به صورت طرح، مسئله یا مصاحبه در قالب گزارش بیرون آمده‌ است.

حسین ابویی، رییس سازمان بسیج اساتید مراکز آموزش عالی یزد نیز در این نشست گفت: برنامه ما این است که در طی ۵سال بتوانیم ۱۵۰ پژوهشکده علمی ایجاد کنیم چرا که استان یزد پیشروترین استان و اولین استانی بود که بسیج اساتید را تشکیل داده و به طور منظم جلسات خود را برگزار کرده است.

وی از راه‌اندازی دومین پژوهشکده در اسفند 97 به نام «عناصر راهبردی» خبر داد و افزود: پژوهشکده توانست در مدت زمان کوتاهی با اعتبار ۳۰۰میلیون ریال ۹ طرح پژوهشی را انجام دهد و شایسته تقدیر از طرف شهید الله‌دادی شود.‌

ابویی در خصوص اقدامات و پیشنهادات تخصصی برای برگزاری انتخابات گفت: بسیج اساتید طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی درباره انتخابات را جمع آوری کرده و روال بسیج این است که اساتید در انتخابات نباید علیه یا به نفع نامزدها سوگیری داشته‌ باشند.

وی بیان کرد: از دیگر وظایف مهم و اساسی بسیج اساتید «تبیین سیاست‌های انتخابات» در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری و معیارهای انتخاب است و این اقدام در جهت تقویت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نقش مهمی دارد.

محمدرضا دهقانی، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در این نشست یکی از وظایف حلقه‌های علمی را تربیت نیروی انسانی برای تحقق تمدن سازی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم نیروی کارآمدی مثل سردار الله دادی در دانشگاه تربیت کنیم، باید در عرصه آموزش مشاور داشته باشیم و مرکز پژوهش‌های راهبردی بسیج در این مسیر تلاش‌های جدی را آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشگاه آزاد یزد دانشگاه یزد علمی پژوهشی بسیج اساتید پایان نامه ها اهداف مرکز استان یزد الله دادی پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است

طباطبائی گفت: شهید مطهری یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید هادی طباطبایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم به شخصیت علمی شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان و متفکران اسلام شناس و زمان شناس معاصر بود که با تلاش و مجاهدت‌های علمی فراوان توانست در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، فلسفه، فقه و اصول صاحب نظری ژرف اندیش و محققی صاحب سبک در حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: شهید مطهری با توجه به مقتضیات زمان دست به نگارش می‌برد و سخنرانی می‌کرد، او در همه زمینه‌ها آثار فاخر و برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است و امروز دانش آموزان و دانشجویان از آثار ارزشمند ایشان بهره مند می‌شوند.

طباطبایی، شهید مطهری را فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین دانست و گفت: وی یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است و لازم است تا منظومه فکری و آثار ارزشمند ایشان در جامعه و جوامع علمی و دانشگاهی ترویج شود. 

او تاکید کرد: شهید مطهری در حقیقت، فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین بود و در میدان و جهاد تبیین، به جنگ التقاط و جنگ فکری و فرهنگی جریان‌های مارکسیسم و لیبرالیسم و گروه فرقان رفت و جان خودش را نیز در این راه از دست داد و شهد شیرین شهادت را نوشید.

وی در پایان گفت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بهترین فرصت برای تقویت و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی در سپاه و خانواده بزرگ بسیج است.

دیگر خبرها

  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر