Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:44:48 GMT

حرمت مجلس را باید نمایندگان آن حفظ کنند 

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۸۵۲۹

حرمت مجلس را باید نمایندگان آن حفظ کنند 

ایسنا/اصفهان رییس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید بداند که در چه جایگاهی قرار گرفته است و حرمت مجلس را باید نمایندگان آن نگه دارند.

مرتضی طبیبی بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن) در نشست نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با محوریت تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: وکیل مردم باید ویژگی هایی داشته باشد و در حدود وظایف خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم وکلایی هستند که در قبال موکلانشان مسئولیت دارند.

وی با تأکید براینکه نماینده مجلس باید به عنوان قانونگذار، خود حرمت قانون را نگه دارد، افزود: نماینده مجلس باید بداند در چه جایگاهی قرار دارد، چراکه حرمت مجلس شورای اسلامی را باید نمایندگان مجلس نگه دارند. 

طبیبی ادامه داد: نماینده مجلس باید اعمالش شفاف باشد، چرا که حق اولیه موکلان این است که بدانند وکیلشان چه می کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: نماینده مجلسی که از راه های نامشروع استفاده می کند، با پرداخت رشوه جلو می رود و با فریب، آرای مردم را کسب می کند ظاهراً نماینده مجلس است، اما در واقع نماینده نیست و در همه قوانینی که وضع می شود مسئولیت چنین نماینده ای مضاعف است.

وی خاطرنشان کرد: قانون گذاری کار خشکی است و نمایندگان نباید از این کار خسته شوند. نمایندگان بعد از انتخاب شدن، باید قانون اساسی را خوب بخوانند و روی وظایف قوه مقننه متمرکز شوند. اینکه نزدیک انتخابات برخی خواهان تغییر قانون انتخابات می شوند کار درستی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی باید نمایندگان نماینده مجلس حرمت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود