Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جلیل در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه امروز گاز گرفتگی و مسمومیت با co به مرکز دیسپچ گزارش شد.

جلیل با بیان اینکه آمبولانس‌های دشت روم و سپیدار به منطقه اعزام شدند، اظهار کرد: بیماران از طریق آمبولانس به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شدند.

جلیل با تاکید بر رعایت موارد ایمنی اظهار کرد: مردم در نصب وسایل گرمایشی، ایمنی لازم را به کار گرفته و از استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد به شدت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرگ خاموش سالانه در جهان صدها قربانی می‌گیرد.

کد خبر 4843585

منبع: مهر

کلیدواژه: گازگرفتگی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا تعطیلی مدارس انقلاب اسلامی ایران زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌این فعال حوز صنعت پتروشیمی با اشاره به سهم کمتر از 6 درصدیِ هوش مصنوعی در صنایع کشور، از تولید سامانه‌هایی برای پایش هوشمند صنعت نفت و گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی صنایع کشور، این امکان فراهم شده تا حفظ داده‌های بومی و امکان گسترش ضریب نفوذ هوش مصنوعی به صنایع کشور افزایش یابد.

بگفته جلیل سبحانی در سالهای اخیر، هوش مصنوعی به طور گسترده‌ای برای مسائل بهینه‌سازی در صنعت اکتشاف و تولید نفت و همچنین در مجتمع‌های پتروشیمی به کار گرفته شده است، بااین حال کشور ما به عنوان یک کشور نفت‌خیز و یکی از قطب‌های پتروشیمی جهان، هنوز آن چنان که باید و شاید در این زمینه ورود نکرده است.

بگفته این مدیر شرکت دانش‌بنیان، امروزه روش‌های هوش مصنوعی به چهار دسته اصلی؛ شامل الگوریتم‌های تکاملی، هوش ازدحامی، منطق فازی و شبکه‌های عصبی مصنوعی طبقه‌بندی می‌شوند و ترکیبی از تکنیک‌های مختلف هوش مصنوعی می‌تواند با موفقیت برای حل مسائل مهم بهینه‌سازی و دستیابی به راه حل‌های بهتر در صنایع پتروشیمی استفاده شوند.

جلیل سبحانی معتقد است؛ هوش مصنوعی قادر است توانمندساز واقعی برای پروژه‌های نفت و گازی با ارائه کاربردهای متعدد ارائه کند که از آن جمله می‌توان به کاهش هزینه‌های تولید محصولات، مدیریت مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و همچنین نیاز به پردازش‌های پیشرفته هوشمند در مراحل و فرآیندهای مورد استفاده در صنعت تولید مواد شیمیایی اشاره کرد.

این کارآفرین و فعال اقتصادی، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی جهان با هدف افزایش کارآیی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها و بهبود رضایت مشتری و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از هوش مصنوعی بهره گرفته‌اند، می‌گوید: صنعت پتروشیمی ایران هم ناگزیر است از هوش مصنوعی بهره بگیرد و باتوجه به اثرات مثبتی که این مسئله در پی خواهد داشت، باید بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید مجتمع‌های پتروشیمی معطوف به حوزه هوش مصنوعی و ارتقاء این دانش جدید باشد.

جلیل سبحانی ورود صنعت نفت و گاز پتروشیمی به حوزه هوش مصنوعی را یک اقدام سودمند برای کشور می‌داند و می‌گوید: ورود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به این حوزه، می‌تواند به عنوان یک موتور پیشران، ضریب نفوذ هوش مصنوعی در ایران را متحول کند.

جلیل سبحانی به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در نقشه راه صنایع شیمیایی اشاره می‌کند و می‌گوید با توجه به این گزارش، هوش مصنوعی می‌تواند حداقل در پنج حوزه سطوح بالاترِ کارآیی و بهره‌وری از طریق بهینه‌سازی عملیاتی، افزایش مزایای رقابتی و کاهش هزینه‌های نوآوری از طریق دیجیتالی شدن، مدیریت داده و آنالیز اطلاعات با هدف درک بهتر از نیازهای مشتری و بنابراین بهینه‌سازی پیشنهادها متناسب با نیازهای مشتری، تأثیر بر نیروی کار و تغییرات در ارائه پاسخ به نیازها بر اساس تعریف اکوسیستم دیجیتال و زنجیره تأمین نوین بر روی صنایع شیمایی اثرگذار باشد.

این مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معتقد است طبق تعاریف جهانی صنعت نسل چهارم، صنعتی است که از سیستم‌ها و بسترهای دیجیتال و خودکار و با ارتباط «وایرلس» در کنار فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی‌ در فرآیندها و سازوکارها حداکثر استفاده را می‌برد و بر این اساس صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران برای ماندگاری در بازار راهی جزء ورود به نسل چهارم این صنایع ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان