Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:12:10 GMT

ثبت‌نام ۲۴ هزار نفر در سامانه فهما در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۸۸۸۸

ثبت‌نام ۲۴ هزار نفر در سامانه فهما در ایلام

حجت الاسلام چراغی پور از ثبت نام ۲۴ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح ملی فهما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی چراغی‌پور» در نشست خبری طرح ملی فهما، اظهار کرد: احیای نقش واقعی فرهنگی، دینی و آموزشی هنری مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگی و هنر اسلامی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و ایجاد تدابیر راهبردی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ازجمله اهداف و وظایف این شورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: سازمان‌دهی منابع و ظرفیت‌های استانی در جهت حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری، ساماندهی و کمک به راه‌اندازی و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، هماهنگی، انسجام و تقویت امور کانون‌های مساجد در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری، تلاش در جهت تخصصی شدن کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد و تلاش در راستای پیوند کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس، مراکز آموزشی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف این شورا به شمار می‌رود.

 

چراغی پور تصریح کرد: در حال حاضر 680 مسجد و حسینیه در استان ایلام وجود دارد، و  307 کانون فرهنگی و هنری در مساجد مناطق روستایی و شهری استان فعالیت دارند و تمامی این کانون‌ها در جوار مساجد تأسیس‌شده و با هماهنگی امام جماعت به‌عنوان یکی از ارکان مهم کانون‌های مساجد، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به‌منظور جذب جوانان و پیوند مستمر آنان به مساجد انجام می‌دهند.

 

وی  تصریح کرد: امسال اولین رویداد ملی فهما در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (فرهنگی و هنری مساجد ایران) اجرا شد که بر اساس این طرح، فعالیت‌ها، برنامه‌ها، آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد کشور به‌صورت شفاف در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده و هدف از اجرای این طرح، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد در یک رقابت سالم فرهنگی بوده و بر این اساس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور رتبه‌بندی شده است.

 

چراغی‌پور ادامه داد: در این طرح که از مهرماه سال جاری در سراسر کشور آغازشده و تا ابتدای بهمن‌ماه سال جاری ادامه داشته، تمام مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نسبت به ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به کانون خود و همچنین ثبت‌نام اعضای کانون اقدام کرده که این طرح به نحو شایسته‌ای در استان ایلام اجراشده است.

 

وی تاکید کرد:  بر اساس آمار سامانه بچه‌های مسجد در حال حاضرنزدیک به 24 هزار نفر از جوانان و نوجوانان ایلامی عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند ودر مراسمی که با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد کانون‌های فرهنگی و هنری برتر، ستادهای برتر و مدیران برتر کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور معرفی خواهند شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر 86 باب کتابخانه عمومی با 255 هزار جلد کتاب در استان ایلام در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند.

 

چراغی‌پور ادامه داد: استان ایلام دارای سه خانه فرهنگ دیجیتال مجهز در شهرستان مرزی مهران، دهلران و روستای بانقلان است که برنامه‌هایی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی، فضای مجازی، فناوری اطلاعات و امور مربوط به کانون‌ها را در بستر اینترنت انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل اجتماعی نیز 5 مسجد در مناطق حاشیه‌ای شهر ایلام فعالیت دارند و همچنین با حمایت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام 113 میلیون تومان در راستای تعمیر و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان اختصاص‌یافته است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تاکید کرد: انتظار می‌رود با فعالیت مستمر و مناسب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شاهد حضور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد و پیوند هر چه بیشتر آنان با شعائر دینی و فرهنگی باشیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر دهه فجر مسجد ایام الله دهه فجر ایام دهه فجر طرح معامله قرن فهما ایلام کانون های مساجد استان ایلام فعالیت دارند مساجد کشور فعالیت ها برنامه ها چراغی پور هزار نفر ملی فهما ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)