Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@23:48:57 GMT

نشاط در عبادت نخستین قدم برای رسیدن به سلامت معنوی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۸۹۳۹

نشاط در عبادت نخستین قدم برای رسیدن به سلامت معنوی است

امام جمعه شهرستان لاهیجان گفت: «نشاط در عبادت نخستین قدم برای رسیدن به سلامت معنوی انسان است؛ زیرا نماز حقیقی باعث سبکبالی روح می‌شود.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی ظهر امروز در آخرین جلسه از سلسله کارگاه‌های مخاطب شناسی و معرفت‌افزایی  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه، علم پزشکی به تأثیر نقش نماز در سلامت معنوی اذعان دارد، اظهار کرد: «دینداری و دعا در سلامت روحی، جسمی و روانی تأثیر شگرف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی نماز را معلم انسان‌ها دانست و افزود: «نماز انسان‌ها را تربیت می‌کند، به همین دلیل، همیشه و در همه حال از اقامه نماز به‌عنوان وظیفه و رفتار دینی یاد شده و نماز واجب الهی بوده که در پنج وعده روزانه خداوند برای انسان مقرر فرموده است.»

امام جمعه لاهیجان بااهمیت‌ترین و مهم‌ترین اثر نماز را دریافت رحمت بیکران خداوند و تقرب به او ذکر کرد و گفت: «این فریضه که از سوی خداوند بر انسان واجب شده تأثیر بسیار زیادی بر تکامل فردی و اجتماعی و رشد او داشته و جالب اینجاست که امروزه با پیشرفته دانش بشری تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده که رابطه مستقیم بین نماز و سلامتی وجود دارد.»

سلیمانی عبادت خالصانه را موجب دستیابی انسان به مدارج عالی دانست و ادامه داد: «اگر عبادت مصلحت اندیشمند نباشد و حقیقت طلبانه باشد، دین در اختیار انسان قرار می‌گیرد و انسان می‌تواند با کمک دین به اولو درجات الهی برسد.»

به گزارش آنا، قدردانی از 16 تن از فعالان فرهنگی و اشاعه فرهنگ نمازخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و شرکت‌کنندگان با حضور در آرامگاه دو شهید گمنام آرمیده در واحد و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان سلامت معنوی امام جمعه لاهیجان سلامت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: در جشنواره ریواس، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ریواس را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه است.

کد خبر 6095881

دیگر خبرها

  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است