Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اعلام کرد که ۲۱ روستای بخش قاهان استان قم در دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری اظهار کرد: در طرح گازرسانی به دهستان قاهان بخش خلجستان که از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ توسط هشت پیمانکار آغاز شده بود، سه هزار انشعاب گاز برای مشترکان

وی ادامه داد: تاکنون خطوط تغذیه ۹۸‌ درصد و شبکه‌های روستاهای یادشده ۷۰ تا ۹۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، امیدواریم پس از تأیید آزمایش‌های فنی و عملیاتی مربوطه تا دهه فجر امسال تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ضمن بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح، حدود سه هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

به گفته نصیری، راه‌اندازی پنج ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب، احداث ۴۳ کیلومتر خط تغذیه با اندازه‌های مختلف ۶ و ۱۰ اینچ و ۸۵ کیلومتر شبکه پلی اتیلن از سایز ۶۳ تا ۲۰۰ میلی‌متر در روستاها از جمله اقدام‌ها برای راستای گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان بخش خلجستان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم یادآور شد: در اجرایی شدن این طرح، کوهستانی بودن این منطقه و حجم زیاد تخریب سنگی، عبور از رودخانه، حاشیه روستاها و محورها کار را دشوار کرده بود.

نصیری در ادامه با اشاره به آغاز اشتراک‌پذیری روستاهای آغلک به سمت مهر زمین افزود: محور چاهک منتهی به روستاهای قاهان و انجیله در حال آزمایش نهایی است و در صورت تأیید آن، تزریق گاز و بهره‌برداری آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: محور موشکیه منتهی به روستای کهندان نیز به دلیل مشکلات در مسیر با تأخیر روبه‌رو بوده و روستاهای وسفنجرد و اسفید نیز در مرحله اجرای شبکه داخلی روستاست.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قم، ۶ شهر استان قم دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد، ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند که به این ترتیب ضریب نفوذ گاز شهری ۹۹.۵‌ درصد و در بخش روستایی ۹۴‌ درصد است.

شایان ذکر است هم‌اکنون ۴۰۹ هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد که بیش از ۳۸۰ هزار مشترک در بخش خانگی، ۴۰۰۰ مشترک در بخش صنعتی و دیگر مشترک‌ها نیز در بخش‌های عمومی و آموزشی هستند.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران گازرسانی شهری و روستایی شرکت ملی نفت ایران نعمت گاز بهره مند سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان و بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، اکنون نصب انشعابات آب روستا آغاز شده است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا آغاز و به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی اضافه کرد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امید می‌رود با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضان نیز رفع شود.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر، اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی دارد؛ بنابراین آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی شرب سالم و پایدار را برای مردم تأمین کند.

کد خبر 748308

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند