Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵۵ دفتر تشکل دانشجویی کشور طی بیانیه‌ای از سکوت نمایندگان مجلس و کارشکنی‌های وزارت بهداشت در تصویب بیمه ناباروری انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، ۵۵ دفتر تشکل دانشجویی کشور طی بیانیه‌ای از سکوت نمایندگان مجلس و کارشکنی‌های وزارت بهداشت در تصویب بیمه ناباروری انتقاد کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما چند سال قبل اصرار کردیم، گفتیم که موانع تولیدمثل را بردارید؛ مسئولین هم قبول کردن، منتها در مدیریت‌های میانی متاسفانه موانعی وجود دارد؛ آن چنان که باید و شاید به این نسخه اسلامی «تناکحو تناسلو تکثروا فانی اباهی بکم الامم یوم القیامة» عمل نمیکنند [اما]به نسخه غربی عمل می‌کنند! این یکی از موانع پیشرفت ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(بیانات رهبری در حرم مطهر رضوی ۰۱/۰۱/۹۷)

ناباروری در حالی گره کور زندگی ۳.۵ میلیون زوج ایرانی شده است که پزشکان و محققان ایرانی بر قله‌های درمان ناباروری ایستاده و با بسیاری از مراکز برتر جهان برابری می‌کنند. اما درمان ناباروری هنگامی به زمین می‌خورد که هر سیکل آن در مراکز دولتی حدود ۲۰ میلیون و در مراکز خصوصی ۵۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.  ارقامی که برابر یا بیش از حقوق یکسال کارگری است.

این جاست که امید جوانان نابارور به ناامیدی تبدیل شده، گروهی طلاق و جدایی را انتخاب کرده و عده‌ای ماندن به پای هم و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات را برگزیدند.

در حالی که به دنبال اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و از سال۹۴ بسته حمایتی برای کمک به جوانان در نظر گرفته شد. به طور مثال برای سال۹۹، ۲۰۰میلیارد تومان بودجه کمک باروری و ۲۱۸میلیارد با عنوان برنامه ارتقای شاخص‌های سلامت خانواده تعیین شده است؛ و از آن جا که بودجه تعیین شده فراتر از حدود ۱۸۹ میلیارد تومان هزینه ۳۳ هزار سیکل باروری در ۷۵ مرکز ناباروری است؛ گروهی خواهان و پیگیر بیمه درمان ناباروری شدند.

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا جایی که با فشار وزارت بهداشت، بیمه درمان علی‌رغم موافقت نمایندگان کمیسیون تلفیق، اجازه بررسی نیافت و از دستور کار خارج شد.

پذیرش این خودخواهی وزارت بهداشت برای ۳.۵ میلیون جوان نابارور کشورمان که به تازگی امید در دلشان زنده شده بود؛ سنگین‌تر از مسئله ناباروری است.

وزارت‌خانه‌ای که سرمایه فراوانی در طرح تحول سلامت از دست داده، حال به دنبال حفظ منابع مالی خود افتاده است.

شاید مسئولین از مشکلات و آمار ناباروری بی‌اطلاع هستند چرا که تماشای غم و اندوه و جدایی زوجین بسیار سخت و عدم کمک رسانی به این جوانان در حالی که آنان قادر به حل این مشکل هستند مغایر انصاف و انسانیت است.

حسرت مادر شدن، آسیب به سلامت روان زوجین به دنبال فشار اجتماعی ناشی از ناباروری و به طلاق کشیدن زندگی جوانان تنها بخش کوچکی از نتیجه کوتاهی وزارت خانه در این حوزه است.

وزارت بهداشت که به دنبال اقدامات و بسته‌های اجرایی سیاست‌های کلی جمعیت، بودجه درمان ناباروی را بر جیب زده؛ باید پاسخگو باشد که این بودجه در کجا استفاده خواهد شد؟

سوال دیگری نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم که به چه علت تنها با نظر یکی از نمایندگان مجلس تبصره ۱۷ الحاقی مورد بررسی قرار نگرفت این چه نسبتی با فلسفه‌ی شورایی بودن مجلس دارد؟

سکوت عجیب نمایندگان و کارشکنی‌های معاونت درمان وزارت بهداشت در تصویب بیمه ناباروری درحالی که کشور با بحران کاهش رشد جمعیت رو به روست در شأن کارگزاران جمهوری اسلامی نیست چرا که تاکیدات مداوم رهبری بر افزایش جمعیت نشان دهنده بزرگی این مسئله بوده که گویا مسئولان بر آن اهتمام ندارند؛ لذا ما دانشجویان سراسر کشور مخالفت وزارت بهداشت را محکوم کرده، آن را خشونتی بزرگ علیه زنان سرزمین خود می‌دانیم و اعلام می‌نماییم که منتظر اقدام جبرانی وزارت خانه در جهت بیمه ناباروری خواهیم بود.

در پایان به چهره‌های مطرح حقوق زنان که در مقابل این مسئله مهم دم فروبسته و سرگرم حواشی هستند نیز توصیه داریم به جای پرداختن به مسائلی بی اهمیت و مورد پسند دشمنان، اولویت‌ها و نیازهای حقیقی زنان را شناسایی کرده و به حل آن بپردازند.


۱. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی کرمانشاه
۲. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه
۳. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 
۴. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه 
۵. بسیج داشجویی دانشگاه لرستان
۶. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خرم‌آباد 
۷. بسیح دانشجویی دانشگاه پیام‌نور خرم‌آباد
۸. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
۹. بسیج دانشجویی فنی حرفه‌ای خرم‌آباد
۱۰. بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی بروجرد
۱۱. جامعه اسلامی دانشگاه لرستان
۱۲. جمعه اسلامی دانشگاه ازاد خرم‌آباد
۱۳. انجمن پیروان ولایت دانشگاه آزاد خرم‌آباد
۱۴. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد
۱۵. تشکل فرهنگی-سیاسی فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
۱۶. انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
۱۷. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد
۱۸. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی
۱۹. بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی خراسانشمالی بجنورد
۲۰. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان شمالی بجنورد
۲۱. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بجنورد
۲۲. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد شیراز
۲۳. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شیراز

۲۴. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا 
۲۵. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور بوشهر
۲۶. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر بوشهر
۲۷. جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 
۲۸. بسیج دانشجویی دانشگاه دارالعلم یزد
۲۹. بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان 
۳۰. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان
۳۱. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز
۳۲. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد لاهیجان 
۳۳. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر گیلان
۳۴. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) گیلان
۳۵. بسیج دانشجویی دانشگاه احرار 
۳۶. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد رودبار 
۳۷. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور لاهیجان
۳۸. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور تالش
۳۹. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قزوین 
۴۰. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی قزوین
۴۱. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین
۴۲. بسیج دانشجویی پایگاه شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان
۴۳. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان 
۴۴. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل (پردیس بنت الهدی صدر)
۴۵. بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
۴۶. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور همدان
۴۷. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران 
۴۸. بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان
۴۹. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس 
۵۰. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی بندرعباس
۵۱. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس
۵۲. بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی ارومیه
۵۳. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
۵۴. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ارومیه
۵۵. بسیج دانشجویی دانشگاه آذرآبادگان ارومیه

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تشکل های دانشجویی طلاق بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور مجلس شورای اسلامی ناباروری وزارت بهداشت کمیسیون تلفیق بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نمایندگان مجلس اسلامی دانشگاه درمان ناباروری بنت الهدی صدر دانشگاه آزاد خراسان شمالی شمالی بجنورد بیمه درمان وزارت خانه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری