Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:55:48 GMT

تلفات پرندگان مهاجر به گلستان رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۹۱۴۱

تلفات پرندگان مهاجر به گلستان رسید

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان جمع‌آوری لاشه گونه‌های تلف‌شده پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو و چنگر را در پهنه آبی خلیج گرگان محدوده شهرستان بندرگز تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن عبدالوند روز دوشنبه گفت: کارشناسان پایش دریایی این اداره در محدوده شهرستان بندرگز لاشه ۴ قطعه پرنده تلف شده از نوع چنگر را از خلیج گرگان جمع آوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محدوده پیرامونی جزیره آشوراده نیز یک لاشه فلامینگو توسط این اکیپ از آب خارج شد.

این مسوول در دامپزشکی هرگونه اظهار نظر در مورد دلایل مرگ این گونه های جانوری و ارتباط احتمالی این تلفات با مرگ و میر روزهای اخیر پرندگان در مازندران را به بررسی بیشتر و انجام آزمایشات تکمیلی موکول کرد.

وی با اشاره یکپارچگی زیستگاه میانکاله در استان های مازندران و گلستان ادامه داد: وضعیت زیستگاه های گلستان از لحاظ بیماری پرندگان وحشی پایدار است و به احتمال فراوان این گونه های کشف شده بر اثر رخدادهای طبیعی مانند جزر و مد و یا تندباد به گلستان منتقل شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان تاکید کرد که گشت و پایش از زیستگاه های این استان همچنان ادامه خواهد داشت.

براثر بیماری مشکوکی که از دو هفته گذشته در تالاب بین المللی میانکاله رخ داد تاکنون بیش از ۱۰ هزار بال پرنده وحشی از ۱۲ گونه پرندگان زمستان گذران در این تالاب بین المللی تلف شدند که بیشترین تلفات مربوط به چنگر و فلامینگو گزارش شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور علت اولیه تلفات مرگبار پرندگان وحشی در تالاب میانکاله را مسمومیت طبیعی و یا همان بیماری بوتولیسم اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میانکاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 پهپاد مهاجر ۴ که با نام هدهد نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک پهپاد شناسایی و رزمی برای رصد جاده‌های استان فارس و برخورد با خودروهای متخلف به کار گرفته شده است. تصاویر عملیات پهپادی ترافیکی با این پهپاد نظامی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)
  • (ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • فیلم استفاده متفاوت از پهپاد نظامی در استان فارس برای اولین بار
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • ببینید | استفاده از پهپاد رزمی مهاجر در استان فارس؛ علت چیست؟
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس