Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد، عصر امروز(دوشنبه ۱۴ بهمن) در نشست "بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب" که در موسسه فرهنگی- پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه می‌توان با دو نگاه جزءنگرانه و منظومه‌ای یا کل‌نگر به بیانیه گام دوم نگاه کرد، گفت: چنانچه نگاه جزءنگر به بیانیه داشته باشیم به کشف نوآوری‌های جزءنگرانه بیانیه می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چنانچه بر اساس نگاه کل‌نگر و منظومه‌ای به بیانیه گام دوم نگاه کنیم، نوآوری‌ها هم سیستمی و منظومه‌ای خواهد بود.

خسروپناه با بیان اینکه بیانیه گام دوم منظومه نویی را به‌ما عرضه می‌کند گفت: این منظومه، حتی در کتاب منظومه فکری رهبر انقلاب که توسط جمعی از نویسندگان تالیف شده بود، وجود ندارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: این سیستم‌ نویی که در بیانیه گام دوم وجود دارد، مبتنی بر مفهوم نظام انقلابی است بر محور سه کلیدوازه خودسازی، حامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی.

خسروپناه افزود: یک رکن این ‌منظومه نو، این است که نظریه نظام انقلابی، موضوعی انتزاعی نیست که صرفا در کتب مطرح شود، اگرچه حتماً باید وارد کتب درسی شود، بلکه عینیت خارجی پیدا کرده است.

استاد حوزه علمیه، رکن دیگر منظومه نو بیانیه گام دوم را پاسخ به رفع کمبودها و کاستی‌ها دانست و گفت: یک پاسخ، محوریت قرار دادن جوانان است.

خسروپناه افزود: در این چهل سال، هرگاه کار به‌دست جوان متعهد افتاد، منجر به نتیجه مثبت شد.

وی راهکار دوم را توجه به فرصت‌های مادی و معنوی کشور دانست و گفت: راهکار سوم بیانیه، تاکید بر هفت محور پیشرفت و تمدن است.

خسروپناه درباره مفاهیم جدید بیانیه گام دوم گفت: اصطلاحاتی نظیر "جوانمردی و مروت انقلابی"، "نظریه نظام انقلابی"، "انحطاط تاریخی طولانی" و ظرفیت امیدبخش" از مفاهیمی هستند که در این بیانیه ابداع شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نظریه نظام انقلابی را عینیت بخشیم باید ساختارهای انقلابی را کشف کنیم، تصریح کرد: تحقق توصیه‌های انقلابی منوط به این است که ساختارهای علمیِ حوزه و دانشگاه، انقلابی شود.

خسروپناه برخی دروس و رشته‌های حوزه علمیه را مبتنی بر نیاز نسل اول دانست و گفت: این رشته‌ها باید بر اساس گام دوم انقلاب طراحی شوند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد، تصریح کرد: ضروری است محققین با همفکری، ساختارهای انقلابی کشور را طراحی کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: خسروپناه بیانیه گام دوم معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد نظریه نظام انقلابی ساختارهای انقلابی بیانیه گام دوم منظومه ای دانست و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید

«شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید؛ یعنی چه؟ یعنی ما یک نقشه‌ی گسترده‌ای داریم برای اداره‌ی کشور، برای پیشرفت کشور؛ یک جدول است. اگر خانه‌های این جدول درست پُر شد، نتیجه‌اش میشود پیشرفت کشور. کلاس شما یکی از خانه‌های این جدول است.

کد خبر 750720

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • نماهنگ |به دانش آموزتان نگاه ملی بدهید
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟