Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا جان قربان ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر که در شهرداری قم برگزار شد، شهر قم را دارای ۴۵ هزار هکتار حریم و محدوده دانست و افزود: ۱۳ هزار هکتار محدوده قانونی شهر و ۳۲ هزار هکتار حریم است.

وی حدود ۲ هزار هکتار از محدوده قانونی شهر را سکونتگاه غیر رسمی دانست و تصریح کرد: این بخش بافت‌های ناکارآمد شهری است که در ۱۳ محله شهری قرار دارد و بیشتر در مناطق ۲، ۶، پنج و بخشی از منطقه چهار واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بافت فرسوده این شهر را هزار و ۶۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: در زمینه ورود به احیا و کیفیت بخشی بافت‌های فرسوده باید سرانه‌ها افزایش یابد.

وی بیان کرد: تمامی مراحل تصویب طرح تفصیلی شهر به اتمام رسیده است که در زمان مشخص رونمایی می‌شود.

جان قربان ادامه داد: طی سال‌های اخیر به تهیه طرح‌های موضعی و موضوعی پرداخته‌ایم که شامل حریم و محدوده شهر می‌شود.

وی بیان کرد: طرح مشخصی در ۳۰۰ هکتار از بافت ناکارآمد شهری اجرا می‌شود تا بر اساس این الگو در شهر و محلات به ویژه در بخش محرک‌های توسعه اقدامات عمرانی انجام گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: تا سال ۹۵ به جز اعتبارات در حوزه معاونت شهرسازی و معماری هیچ اعتباری برای عمران و کیفیت بخشی به زندگی مردم نداشتیم اما از سال ۹۵ بخش عمرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

اجرای طرح زیباسازی معابر شهری در ۱۶ محله قم

وی با اشاره به اجرای طرح زیباسازی معابر شهری در ۱۶ محله افزود: ۲۶۰ میلیارد تومان برای کیفیت بخشی به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در نظر گرفته شده است.

جان قربان بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی به منظور ارائه آنلاین نقشه‌ها به نظام مهندسی و مردم منعقد شده است.

وی ادامه داد: همچنین گزارش دهی مهندس ناظر که زمان بر بود و با تأخیر انجام می‌گرفت، اکنون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم در خصوص واگذاری خدمات شهری به دفاتر خدمات الکترونیک، افزود: بخش ثبت درخواست و تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان داده شده است و مردم حتی در منازل خود نیز می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر نیست.

وی با اشاره به تهیه نقشه‌های الکترونیکی تصریح کرد: زیرساخت‌های آن تهیه و ارائه شده است و از ابتدای امسال نقشه‌های ساختمانی به صورت الکترونیکی تهیه می‌شود.

جلوگیری از بکارگیری نمای رومی در ساختمان‌های قم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: در زمینه سیما و منظر اولین گام برای بهبود بخشی به آن، کنترل ساخت و ساز است که در این زمینه همکاری لازم با معاونت خدمات شهری انجام گرفته است زیرا چنانچه این اقدام انجام نشود نمی‌توانیم سیما و منظر قم را به خوبی کنترل کنیم.

وی در خصوص جلوگیری از بکارگیری نمای رومی در ساختمان‌های قم افزود: روند ساخت و ساز طی ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است و به عنوان کالا و سرمایه و داد و ستد به آن توجه می‌شود و از آنجایی که نمای رومی مزیت‌هایی برای خریدار دارد مورد توجه قرار گرفته است اما شهرداری برای جلوگیری از آن ورود پیدا کرده و موجب کاهش آن شده است اما هنوز هم شاهد این مسئله هستیم.

جان قربان بیان کرد: پروانه‌های صدور برای حسینیه‌ها و مساجد رایگان است و مشکلی خاصی در این زمینه نداریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات ۳۲ هکتار از اراضی که زیر دکل برق و حریم راه آهن و سکونت گاه‌ها در مناطق ناکارآمد هستند، تلاش می‌شود.

کد خبر 4843484

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم دهه فجر قم دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا تعطیلی مدارس انقلاب اسلامی ایران زلزله ۲ هزار هکتار کیفیت بخشی جان قربان نمای رومی نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد