Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@07:41:16 GMT

حفظ امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۹۶۷۶

حفظ امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل بررسی مسائل و مشکلات محله کاظم آباد اردبیل در دیدار مردمی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، بر لزوم تامین امنیت به ویژه در مدارس و مسیر‌های آن تاکید کرد و گفت: حفظ امنیت خط قرمز دستگاه قضایی و نهاد‌های نظامی و انتظامی است بنابراین کوچکترین اخلال در امنیت با قاطعانه‌ترین حالت ممکن برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دهه مبارک فجر را فرصتی مناسب برای توسعه و ارائه خدمات به مردم عنوان کرد و افزود: در همین راستا دستگاه قضایی استان گام‌های موثری در خدمت گذاری مطلوب به مردم برداشته است که یکی از طرح‌هایی که در دستور کار قرار دارد طرح هر مسجد یک حقوقدان است که بی شک با اجرای این طرح و ارائه خدمات مشاوره‌ای و افزایش آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی مردم بسیاری مسائل و مشکلات مردم که ناشی از عدم اطلاعات حقوقی در انعقاد قرارداد‌های حقوقی می‌باشد، حل می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بر لزوم نظارت و دقت در تربیت فرزندان از سوی خانواده‌ها تاکید کرد واظهار داشت: توجه والدین به نوع مراودات فرزندان، نظارت بر فعالیت‌های فضای مجازی و پرهیز از هر نوع بی تفاوتی در تربیت فرزندان از عوامل اصلی در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است که ممکن است جوانان درگیر آن شوند.

عتباتی خدمت صادقانه، خالصانه و بی منت به مردم را وظیفه همه دستگاه‌ها و مسئولین عنوان کرد و تأکید کرد: مسئولین و مدیران باید در برنامه ریزی‌های خود مناطق محروم و کم‌برخوردار را در اولویت کاری خود قرار داده و در برقراری عدالت اجتماعی همچون فراهم آوردن امکانات رفاهی و توسعه آن بیش از پیش در این مناطق اهتمام داشته باشند.

یوسف خدادادی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این دیدار، امنیت را از مهم‌ترین شاخص‌های زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: مسلماً، تأمین امنیت نیازمند همکاری و مشارکت آحاد مردم با مراجع قضایی، نظامی و انتظامی است.

او از شهروندان خواست تا هرگونه اخلال در امنیت را سریعاً به مراجع قضایی و انتظامی گزارش نمایند تا برخورد‌های قاطع قانونی با متخلفان صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت دستگاه قضایی دهه فجر انقلاب اسلامی فضای مجازی دادگستری استان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوب پور، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6098009

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو