Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: دولت الکترونیکی زیرساخت ورود به قرن جدید است و ورود به آن نیازمند زیرساخت‌های متناسب با آن قرن است و ما فرصت قهر کردن با زیرساخت‌های جهان جدید را نداریم و فن هراسی از آفت‌های توسعه است.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، رویداد ملی زمینه‌سازی مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیکی امروز ۱۴ بهمن درمرکز همایش های وزارت ارتباطات برگزار شد و امیر ناظمی - رییس سازمان فناوری اطلاعات - در این رویداد، ضمن انتقاد از آمادگی پایین دولت برای پاسخ‌گویی و جذب توانمندی‌های بخش غیردولتی، گفت: باید بپذیریم که نگاه و فرایندها در این حوزه قدیمی و ناکارآمد است و دولت نیازمند مشارکت و جذب دانش نوآورانه بخش خصوصی در پیشبرد پروژه‌های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های دولتی، گفت: مشارکت صرفاً از جنس مادی نیست بلکه مشارکت نوآورانه، توزیع دانش و اشتراک تخصص از عوامل مهم در دسترسی به توانمندی‌های بخش خصوصی است.

ناظمی با اشاره به گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات  (ITU) گفت: شاخص مشارکت بخش خصوصی با دولتی یکی از شاخص‌های مهم برای محاسبه میزان توسعه‌ یافتگی در نظر گرفته می‌شود چرا که دانش نوآورانه یک دانش توزیع یافته در بین بازگیران مختلف است و در تمرکز دولت‌ها نیست و اگر بخواهیم از این دانش بهره‌مند شویم نیازمند مشارکت با بخش غیردولتی هستیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فرهنگ‌سازی، آموزش و رفع خلاء های قانونی را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی با دولت دانست و تاکید کرد: الزامات قانونی فراوانی برای مشارکت طراحی‌شده است اما نیازمند اشتراک تجربیات، آموزش و کسب  زبان مشترک برای پیوند بخش خصوصی با دولتی هستیم.

وی با اشاره به محورهای این رویداد گفت: طرح‌های فراخوان، طرح ایده‌های مورد تائید دستگاه متولی جهت مشارکت، اعلام توانمندی‌های بخش خصوصی و ارزیابی پروژه‌های موفق در سال‌های اخیر و برگزاری کارگاه آموزشی از محورهای این رویداد ملی است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: ۲۰ طرح در مرحله غربالگری توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به‌عنوان طرح‌های دارای قابلیت مشارکت برگزیده و طرح نماد اعتماد الکترونیکی (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) و شبکه ابری یکپارچه توزیع‌شده موسوم به ابر ایران (سازمان فناوری اطلاعات ایران) به‌عنوان طرح موضوع تعیین شد.

وی افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیسیون‌های ذیل آن نسبت به انعکاس توانمندی‌های بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی جهت پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی اعلام نظر کرده است و بر این اساس پروژه‌های سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب ( وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) توسط شرکت دانش پارسیان و سامانه آنی رو (وزارت راه و شهرسازی) توسط شرکت سپندار و سامانه متمرکز یکپارچه عوارض خودرو شهرداری‌های کشور توسط شرکت فناوری اطلاعات همفکران و ثبت الکترونیکی پارکینگ حاشیه‌ای تهران توسط شرکت پاسارگاد آریان به‌عنوان پروژه‌های برگزیده انتخاب‌ شده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود از طرح مرکز تبادل اطلاعات غیردولتی (سروا) و سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک) سازمان فناوری اطلاعات کشور و طرح مرکز داده وزارت بهداشت و همچنین طرح میدان‌های هوشمند وزارت نفت، به‌عنوان طرح‌های دارای ایده اولیه و مورد تائید دستگاه‌های اجرایی متولی جهت مشارکت نام برد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ایجاد تجربه کاربری در سطح شهروندی را مدلی ارزشمند و ملاک برگزیدن طرح‌ها و پروژه‌ها دانست.

برچسب ها: سازمان فناوری اطلاعات ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان فناوری اطلاعات ایران رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران توانمندی های بخش خصوصی بخش خصوصی با دولت مشارکت بخش خصوصی بخش غیردولتی عنوان طرح بخش خصوصی توسط شرکت پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر یکروزه خود به استان فارس با محمدهادی ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثر سازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد؛ گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقای کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشور‌ها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیاز‌ها و کالا‌های جدید فرهنگی و نرم افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر داداش‌پور گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور