Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ محمد کشتی آرای، کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلای کشور به خبرنگار اقتصادی پارسینه گفت: امروز دوشنبه بازار‌های جهانی با ۱۴ دلار کاهش برای هر اونس طلا، کار خود شروع کردند. در حال حاضر یک اونس طلای جهانی یک هزار و ۵۷۵ دلار است. قیمت هر اونس نقره هم ۱۷ دلار ۹۰ سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاهش ارزش یوآن چین، دلار آمریکا با ارزش‌تر کرد

این کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر بازار جهانی طلا تأکید کرد: در حال حاضر اقتصاد چین تحت تأثیر ویروس کرونا قرارگرفته و بر اساس پیش‌بینی‌ها رشد اقتصادی چین با ۲ درصد کاهش مواجه شده است. قاعدتاً این کاهش ۲ درصدی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بازار‌های مالی جهان داشته باشد. تأثیر این کاهش به نحوی است که در حال حاضر یوآن چین با کاهش ارزش مواجه شده که درنتیجه آن ارزش دلار در بازار‌های جهانی با افزایش روبرو شده است. افزایش دلار در بازار‌های جهانی میل به خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا را کاهش داده که درنتیجه آن بهای جهانی طلا کاهش پیدا کرد.

کشتی آرای گفت: در بازار امروز دوشنبه سکه طرح قدیم باقیمت چهار میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و نیم‌سکه هم با ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دادوستد شد. ربع‌سکه هم باقیمت یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی هم با ۹۳۰ هزار تومان خریدوفروش شد.

او در ادامه افزود: یک مثقال طلای آب‌شده ۱۷ عیار که مبنای قیمت‌گذاری در بازار داخلی است باقیمت ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم باقیمت ۵۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

کشتی آرای درباره بهای انواع طلا در بازار گفت: یک گرم طلای ۲۰ عیار باقیمت ۵۶۶ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار با ۵۹۴ هزار و ۱۰۰ تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار ۶۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم باقیمت ۶۷۹ هزار تومان دادوستد شد.

این فعال بازار طلای کشور در پایان گفت: در بازار امروز دوشنبه نرخ هر دلار آمریکا ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت طلا قیمت سکه بازار جهانی بازار آزاد بازار سکه و طلا کرونا اقتصاد چین قیمت ارز بازار های جهانی بازار سکه و طلا امروز دوشنبه یک گرم طلای حال حاضر هزار تومان ۲ میلیون کشتی آرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی 2300 دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد. 
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 2330 دلار و 7 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.13 درصدی به 2345 دلار و 50 سنت رسیده است.
بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/05

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر شاخص قیمت هزینه‌کرد مصرف فردی در ماه مارس است که قرار است امروز منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی آمریکا و قیمت طلا ارائه دهد. هرگونه تغییر در این شاخص باعث می‌شود تاجران انتظار خود از زمان پایین آمدن نرخ بهره را تغییر دهند. در حال حاضر بازارهای مالی تخمین می‌زنند اولین کاهش نرخ بهره در سپتامبر انجام شود.
اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا تا حد زیادی بر دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو در آستانه اجلاس بعدی آن در اول ماه مه تاثیر می‌گذارد. پیش بینی می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را در این اجلاس در محدوده 5.25 تا 5.50 نگه دارد.
دورنمای قیمت طلا در کوتاه‌مدت بی‌ثبات است، چون تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آرام شدن نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری در خاورمیانه، کاهش یافته است. به علاوه، سیاستمداران فدرال رزرو هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره به خاطر افزایش فشار تورم نمی‌بیند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.53 درصد افزایش به 27 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.39 درصدی 922 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/47

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱