Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه -مدیر گروه توسعه مهارت‌های معارف قرآنی و حدیث اداره‌کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) گفت: داوران بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از ملیت‌های مختلف بودند.

سعید رحیمی در گفتگو با ایکنا عنوان کرد: از سال قبل در کنار برگزاری المپیاد و جشنواره قرآن و حدیث، کار آموزشی انجام شد و با دعوت از داوران مسابقات، یک روز پیش از برپایی رقابت‌ها برای کل شرکت‌کنندگان دوره‌هایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی (ص) افزود: در این دوره‌ها طلاب و شرکت‌کنندگان با شیوه ارزش‌گذاری و امتیازدهی در مسابقات آشنا شدند. این قاریان اگر بدانند چه مواردی برای آنان نمره‌دهی به آنان ارزش‌گذاری می‌شود، بهتر می‌تواند برنامه‌ها را تنظیم کنند و یک قرائت منسجم تری ارائه دهند.
رحیمی بیان کرد: در کنار این، از شرکت‌کنندگانی که رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند و در بیست و سه دوره قبل جز نخبگان المصطفی بودند، برای داوریاری دعوت کردیم. در این دوره ۱۱ نفر دعوت شدند که از این میان، ۹ نفر برای داوریاری شرکت کردند و برای آن‌ها کارگاهی قبل از مسابقات برگزارشد و تمامی آیتم‌ها و شیوه‌های ارزش‌گذاری و امتیازدهی را بررسی کردند. پس از طی آموزش‌های لازم، در روز مسابقات در کنار جایگاه داوران برای آن‌ها نیز جایگاهی تعبیه شد و تمام مسابقات را در دو روز متوالی داوری کردند.
عضو ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) عنوان کرد: این افراد توانستند مرحله نهایی را داوری کنند و پس از آن، داوری آن‌ها با داوری اساتید سنجیده شد و با میزان خطای ۵ درصد، هفت نفر از آنان منتخب شدند تا در دوره داوری عمومی حضور داشته و گواهی مهارت کسب کنند. از این ۷ نفر نیز ۴ نفر که رتبه بالاتری داشتند، مرحله مقدماتی که ۷۰۰ فایل بود را داوری کردند که دستاورد مهمی برای المصطفی به شمار می‌رود.
رحیمی افزود: داوران بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از ملیت‌های مختلفی همچون پاکستان، افغانستان و عراق بودند که این اقدام در واقع دستاورد بزرگی برای المصطفی است.
وی تصریح کرد: برای امسال این ۴ نفر به طور تخصصی داوری کردند. این افراد قبلا به صورت عمومی و در مسابقات مقدماتی در یک رشته خاص تخصص گرفتند و در کارگاه‌های مهارتی و تخصصی حضور یافته و در تخصص خود داوری کردند و بعد از پایان دوره به آن‌ها گواهی تخصص می‌دهند.
مدیر گروه توسعه مهارت‌های معارف قرآنی و حدیث اداره کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی بیان کرد: همچنین ۱۲ نفر از نخبگان قرآنی المصطفی را انتخاب کرده‌ایم که از ملیت‌های مختلف آسیایی و آفریقایی و حوزه خلیج فارس بودند و در کارگاه شرکت می‌کنند و طی دیروز و امروز مجدداً همانند سال قبل سالنی برای آن‌ها تعبیه شده و به عنوان داوریار ارزیابی شدند.
وی گفت: در دوره‌های بعدی و دوره‌های تکمیلی این طلاب در آینده داوران مراحل مختلف در ایران و کشور‌های متبوع خود خواهند شد و این اقدام قرآنی مهم از برکات جامعه المصطفی(ص) است.
رحیمی در مورد وضعیت داوری امسال بیان کرد: امسال یکی از منظم‌ترین داوری‌ها را داشتیم و بسیار منسجم برگزار شد و یکی از ویژگی‌های امسال، ارسال فایل بود که در دوره مقدماتی، افراد مختلف و رده‌های سنی مختلف شرکت کردند و داوری به صورت متمرکز و در جای واحد برگزار شد که خود موجب ارتقای کیفی داوری‌ها شد و حتی خود روند داوری‌ها نیز قابل نظارت بود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزشی، دوره‌ای برای داوران داشتیم و امسال نسبت به سال گذشته از نظرکیفی بهتر عمل شد و طلاب جدیدی برای این عرصه آماده‌سازی کردیم تا افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه ملیت های مختلف جامعه المصطفی داوری کردند قرآن و حدیث ارزش گذاری برای آن ها برگزار شد داوری ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی