Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ابراهیمی، بعدازظهر دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از صندوق‌های بیمه‌ای عمومی کشور است، اظهار داشت: این صندوق می‌تواند کشاورزان، روستاییان، عشایر، شهروندان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و افراد شاغل در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، قالی بافی، زنبورداری و … را زیر پوشش قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سطح درآمد بیمه شدگان این صندوق از ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: این افراد ۱۵ درصد سطح درآمد مدنظر خود را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند که ۱۰ درصد از این میزان توسط دولت پرداخت می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: به عبارتی افراد متقاضی این بیمه می‌توانند حداقل ۲۲ هزار و ۵۰۰ و حداکثر ۵۵ هزار تومان در ماه به عنوان حق بیمه خود پرداخت کنند و از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد یادآور شد: بیمه شدگان این صندوق مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری فوتی، بیمه حوادث و برخی خدمات دیگر دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیمه مزایای بسیاری برای مردم به ویژه مردم روستاها دارد، افزود: متأسفانه تبلیغات منفی سبب شده تمایل مردم روستاها و مناطق عشایرنشین به این بیمه چندان نباشد در حالی که مردم روستا می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه، از مزایای بسیاری بهره مند شوند.

ابراهیمی، یکی از این مزایا را پرداخت تسهیلات به بیمه شدگان برشمرد و افزود: در دهه فجر امسال پرداخت این تسهیلات آغاز شده و در استان یزد ۴۶۶ نفر از مستمری بگیران می‌توانند تسهیلات ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت سه ساله بدون ضامن و افتتاح حساب دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد ۲ هزار و ۹۸۰ نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می‌کنند، افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب این صندوق، اصلاح حقوق مستمری بگیران بود و تلاش ما افزایش ارقام دریافتی افراد بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تبلیغات درآمد دهه فجر صنایع دستی یزد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیمه شدگان استان یزد حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است