Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-09@02:27:10 GMT

سناریوی آمریکایی کرونا علیه چین

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۰۳۱۰

خرداد: اظهارات ویلبرراس وزیر بازرگانی آمریکا که گفته بود شیوع ویروس ناشناخته کرونا در چین باعث انتقال فرصت های شغلی به آمریکا می شود ، بخش تازه ای از سناریوی موج سواری این کشور با این ویروس مرموز علیه چین است.
به گزارش خرداد ،آمریکا در زمره نخستین کشورهایی بود که محدودیت های بسیار گسترده ای برای سفر اتباع چین به آن کشور در نظر گرفت و خیلی سریع هشدار مسافرتی صادر کند مبنی بر اینکه شهروندان آمریکا از سفر به چین خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کشور ضمن محدودیت ها و ممنوعیت های فوق برای بسیاری از مناطق و کشورهای دیگر نیز چالش هایی ایجاد کرده است که بر اساس آن شماری از خدمه پروازهایی که به چین می روند حق ورود به خاک آمریکا ندارند.
بخصوص در منطقه هنگ کنگ این فشارها بیشتر است و کتی پاسیفیک که شمار زیادی از پروازهای روزانه به چین دارد ، تحت فشار آمریکاست که این پروازها را متوقف کند زیرا خدمه بسیاری از هواپیماهای این شرکت پروازهایی نیز به آمریکا دارند.
این در شرایطی است که در کنار هشدار مسافرتی دولت ، ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در اظهاراتی که خشم مقام های چین را به دنبال داشته از انتقال فرصت های شغلی به آمریکا به دلیل شیوع این ویروس در چین خبر داده است.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای چنین اظهاراتی را نشانه ای از حسن نیت ندانست و تاکید کرد که حتی سازمان بهداشت جهانی که وضعیت اضطراری اعلام کرده توصیه ای مبنی بر سفر نکردن به چین نداشته است.
ناظران می گویند که راس با چنین گفته هایی همه اصول اخلاقی و دیپلماتیک را زیرپا گذاشته است و در شرایطی که چین همه توانش را بر کنترل و پیشگیری از سرایت ویروس و درمان بیماران متمرکز کرده با استفاده از موج انتشار ویروس به دنبال تامین منافع آمریکاست.
رسانه های گروهی چین به طور یکپارچه این اظهارات را تقبیح کرده و نوشته اند که حتی شمار زیادی از کشورهای دنیا نیز این گفته های وزیر بازرگانی آمریکا را محکوم کرده و بخشی از خودخواهی های واشنگتن توصیف کرده اند.
این گزارش ها حاکی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی ویروس آنفلوانزا موسوم به اچ۱ ان ۱ در سراسر دنیا جان دهها هزار نفر را گرفت و پس از اعلام اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز ۱۰ هزار از آنها در آمریکا جان خود را از دست دادند.
سونگ گونیان تحلیلگر دانشگاه فودان در شرق چین می گوید که شما تصور کنید که در چنین زمان حساسی یکی از مقام های ارشد دولت چین در سخنرانی عمومی خود اعلام کند که این یک فرصت خوب برای چین است که به سرمایه ها و فرصت های شغلی بیشتری دست پیدا کند.
وی تاکید کرد که برای بیماری های واگیردار و ویروس های عفونی از این دست هیچ مرز و محدودیتی وجود ندارد و آنفلوانزای پرندگان و انواع دیگر آنفلوانزا پیشتر هزاران نفر را در سراسر دنیا قربانی خود کرده اند و این موارد باز هم تکرار خواهد شد.
این استاد و تحلیلگر چینی گفت که اگر بخاطر تلاش های ممتد و سریع و قوی چین نبود خیلی از مردم کشورهای دیگر از جمله آمریکا به این بیماری مبتلا می شدند و این ویروس قربانیان زیادی در آن کشورها می گرفت . برای همین لازم است که اصول اخلاقی در این مسایل زیر پا گذاشته نشود.
تحلیلگر چینی می افزاید که امروز برعهده همه کشورها حتی آمریکاست که برای عبور از این بحران با چین همکاری کند . زیرا گسترش این ویروس بخش های تولیدی و اقتصادی دیگر کشورها را نیز تهدید می کند و این به صلاح هیچ یک از اعضای جامعه بین المللی و ملت ها نیست.
رسانه های جمعی چین هم ضمن تقبیح آمریکا گزارش کرده اند که انتشار این ویروس مرموز که کرونا یا ووهان نامیده می شود هرگز فرصتی برای آمریکا نخواهد بود. روزی فرا می رسد که چین این ویروس را ریشه کن می کند و تولید و اقتصاد احیا می شود . آن زمان دور نخواهد بود. برچسب ها: کرونا ، چین

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا چین وزیر بازرگانی آمریکا فرصت های شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات رفح«سناریوی نمایشی»نتانیاهو برای خریدوقت/عاری ازراهبرد است
  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد