Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ فولادی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان با بیان اینکه در طول ۹ ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۳۹۳ عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع اعمال جراحی از ابتداس سال ۹۸ تا پایان آذر ماه، دو هزار و ۲۱۱ جراحی کوچک، سه هزار و ۵۸۹ جراحی متوسط و هزار و ۴۰۹ جراحی بزرگ انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: امسال ۶۰ پزشک عمومی، ۱۴۷ پزشک متخصص، ۳۵ دندانپزشک، ۱۴۶ داروخانه، ۷۳ پاراکلینیک، ۱۸ بیمارستان و ۴۱ درمانگاه دی کلینیک با مرکز درمان تامین اجتماعی کردستان در سطح استان قرار دارند.

فولادی با بیان اینکه در مجموع ۵۲۰ مرکز با تامین اجتماعی کردستان قرار داد دارند، یادآور شد: این تعداد در سال گذشته ۵۰۵ مورد بود که خوشبختانه امسال افزایش داشته تا خدمات بیشتری به مردم کردستان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۶ هزار و ۳۹۸ نفر در مراکز درمانی تامین اجتماعی بستری شده اند، بیان کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۲۸ درصد از زایمان هایی که در این مراکز انجام شده به صورت سزارین بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: به جز شهرستان های دهگلان و سروآباد مراکز درمانی تامین اجتماعی در دیگر شهرستان های استان وجود دارد و به دنبال احداث مراکز درمانی در این دو شهرستان نیز هستیم.

فولادی به اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات در ۹ ماهه منتهی به اذر ماه اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی نظام ارجاع داخلی, تشکیل پرونده مزمن بیماران و راه اندازی سیستم پکس از مهمترین این اقدامات است که در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی فعال هستند.

وی همچنین به برنامه های در دست اقدام اشاره کرد و افزود: ادامه عملیات ساخت توسعه بیمارستان سقز، ادامه عملیات ساخت درمانگاه دیواندره، ارتقای هتلینگ بیمارستان سقز و نوسازی ساختمان مدیریت درمان در فضای قبلی بیمه ای در مرکز مدیریت درمان استان از مهمترین این اقدامات است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان به مشکلات پیش روی مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: کمبود نقدینگی، بدهی و مشکلات پرداخت به مراکز طرف قرارداد، عدم امکان جذب نیرو، نبود نیروهای تخصصی پزشکی در مناطق محروم و عدم تامین منابع مالی به موقع پروژه های عمرانی از مهمترین این مشکلات است.

فولادی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه صدور نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی از سال گذشته در دستور کار مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان قرار گرفت، امروز بیش از ۵۰ درصد نسخ تولید شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور در مراکز طرف قرارداد کردستان صادر می شود.

کد خبر 4843619

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی عمل جراحی دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا تعطیلی مدارس انقلاب اسلامی ایران بیرجند مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان مراکز درمانی تامین اجتماعی مدیریت درمان طرف قرارداد انجام شده سال گذشته ۹ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حجامت یکی از روش‌های درمانی سنتی محسوب می‌شود که باید قبل و بعد از ان اصولی را رعایت کرد تا بعدا برای بدن مشکلی به وجود نیاورد. حجامت نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمانی است که در آن سیستم ایمنی بدن به واسطه خون گیری تحریک و تقویت می‌شود. حسین خیر اندیش متخصص طب سنتی می گوید دو روش حجامت تر و حجامت گرم که همان بادکش هست. هر انبساطی را حجامت می گویند که با خون گیری حجامت تر می شود. او می گوید سرماخوردگی که مادر همه امراض هست با بادکش خیلی سریع درمان می شود.

کد خبر 849347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت طب سنتی خبر مهم بیماری - سرما خوردگی حجامت

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته