Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملکان تصریح کرد: تمام داستان این فیلم براساس واقعیت است و داستان آدم‌هایی را روایت می کند که بدون اسم و گمنام برای امنیت کشورمان تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی «روز صفر» با حضور سعید ملکان کارگردان، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، مهدی قربانی و تینو صالحی از بازیگران فیلم، میثم مولایی تدوینگر، رشید دانشمند صدا بردار، امیر ملک‌پور طراح لباس، سهیل دانش اشرفی طراح صحنه، پوریا ذوالفقاری منتقد و با اجرای فرزاد حسنی، امروز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ملکان در ابتدای سخنان خود با اشاره به سوژه این فیلم گفت: این فیلم شاید فیلم آخر من باشد. برای ساخت این فیلم پژوهش های زیادی انجام شده است و یکی از سوژه‌هایی بود که دوست داشتم آن را بسازم. 

در ادامه ساعد سهیلی درباره ایفای نقش عبدالمالک ریگی اظهار کرد: بسیار خوشحالم بعد از دو سال دوری از سینما با این فیلم به سینما بازگشتم و در اینجا حضور دارم. وقتی آقای  ملکان این نقش را به من پیشنهاد داد برایم خیلی جالب بود در مورد این نقش تحقیق کنم و بدانم چگونه یک آدم معمولی که سی دی می‌فروشد به اینجا می‌رسد.

در ادامه امیر جدیدی نیز درباره نقشی که در این فیلم ایفا کرد، یادآور شد: کمتر پیش می‌آید در سینما چنین نقشی داشته باشیم، این نقش توانایی فیزیکی زیادی نیاز داشت و می خواستم این نقش را بازی کنم.

جدیدی که در ارتباط با نقش مامور امنیتی که در فیلم ایفا کرد، گفت: تمرین‌های زیادی را برای اسلحه دست گرفتن و اجرای این نقش داشتم. این کارکتر کاملا وطن‌پرست است و برای وطنش تلاش می‌کند. این فیلم بسیار سخت بود و تک تک اعضا فیلم در اجرای نقش‌ها موثر بودند.

 در بخش دیگری از این نشست دانش اشرفی درباره طراحی صحنه فیلم یادآور شد: واقعیت این است که اکثر لوکیشن‌های این فیلم داخل ایران انجام شده است و تحقیقات زیادی از سوی کارگردان انجام شده بود. ما به دنبال رسیدن به فضای واقعی بودیم و در برخی از قسمت‌ها شرایط فیلم‌برداری در پاکستان نبود.

ملکان درباره ضرورت نقش اغراق شده امیرجدیدی در فیلم گفت: ما می‌خواستیم کمی از قالب‌های کلیشه‌ای و رایج بازیگری در سینمای ایران بیرون بیاییم. ما در سینمای امریکا صحنه‌های اغراق شده زیادی می‌بینیم اما صدایمان در نمی‌آید به این دلیل که ما در این زمینه‌ها فیلم نساختیم و این شکل بازی برای ما عادی نیست. من فکر نمی‌کنم بازی امیر جدیدی اغراق شده است.

وی همچنین درباره انتخاب سهیلی برای نقش عبدالمالک ریگی گفت: بهترین انتخاب، سهیلی بود که عالی نقش را بازی کرد. توانایی ساعد سهیلی منجر به انتخاب او شد.

ملکان درباره نقش مهدی قربانی تصریح کرد: بچه‌ها را برای عملیات انتحاری تنها نمی‌فرستند و نفر مکمل این فیلم نیز او را رها کرده است.

در ادامه نشست مهدی قربانی درباره ایفای این نقش‌اش در «روزصفر» و لهجه‌اش توضیح داد: من از کودکی با آقای ملکان کار کرده‌ام و از او  بسیار آموخته‌ام. در زمان پیش تولید لهجه‌ها را در دفتر تمرین می‌کردیم. برای درآوردن لهجه، فیلم‌های عبدالمالک ریگی را نگاه کردم که لهجه راحت و جذابی بود.

ملکان  هم در مورد تدوین این فیلم گفت: میثم مولایی در تمام بخش‌های فیلم کنار ما بود و اگر او نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. در تدوین فیلم به‌خاطر  مدیریت مولایی یک دقیقه دور ریز نداشتیم.

میثم مولایی هم درباره تدوین «روز صفر» توضیح داد: وظیفه تدوینگر است که در تدوین مدیریت داشته باشد و آقای ملکان با اعتمادی که داشت باعث پیشرفت و افزایش دقت من شد. تدوین این فیلم کار سختی بود به این دلیل که به دو بخش تقسیم می‌شد. در ابتدا ریتم کندتر و فضای آرام‌تری بر فیلم حاکم است اما در نیمه دوم با ریتم تندتری روبه رو هستیم. این ترکیب تدوین، ببینده را آماده بخش دوم فیلم می‌کند.

فیلمبردار فیلم درباره تجربه خود در این فیلم گفت: اگر اتفاق خوبی بوده و در فیلم دیده می‌شود کار تیمی و همه اعضا تولید فیلم بوده است.

ملکان از انگیزه ساخت این فیلم گفت: تمام داستان این فیلم براساس واقعیت است. دوست داشتم آدم‌هایی که بدون اسم و گمنام برای امنیت کشورمان تلاش می‌کنند را روایت کنم. شخصی که در فیلم مامور امنیتی است نیز در پایان به زندگی در میان مردم برمی‌گردد و از آن‌ها طلبکار نیست.

ملکان درباره انتخاب جدیدی توضیح داد: هر کدام شما جای ما بودید انتخاب دیگری جز جدیدی نداشتید. اگر او این نقش را نمی‌پذیرفت این فیلم را نمی‌ساختیم و درباره ساعد هم اعتقادم همین است. همه اکت‌های بازیگران از ایستادن تا لهجه به درستی انجام گرفت.

ملکان خاطرنشان کرد: این فیلم یک فیلم ملی است و هیچ بخشی از آن تخیل نیست. هیچ جایی از فیلم تروریست‌ها را در سیستان و بلوچستان نمی‌بینیم و تمام مقر تروریست‌ها در پاکستان است.

کارگردان در ارتباط با سکانس‌های فیلم و سرمایه آن گفت: به تازگی در سینمای ایران چنین فیلم‌هایی در حال باب شدن است. بخش‌هایی از سکانس‌ها در شهرک دفاع مقدس طراحی و ساخته شده است. حدود هشت میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده است و برخی از تجهیزات ما در برلین دزدیده شد.

وی در ارتباط با اضافه شدن یا نشدن سکانس شهید سردار سلیمانی گفت: اصلا اینطور نبوده است و نمایش ترور سردار سلیمانی در فیلم ما هیچ ربطی به فیلمبرداری نداشت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم روز صفر جشنواره فجر 38 سینمای ایران عبدالمالک ریگی ملکان درباره تلاش می کنند فیلم گفت مهدی قربانی برای امنیت امیر جدیدی ساعد سهیلی اغراق شده انجام شده روز صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها

دادستان کل کشور گفت: بعضی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه برای معاندان خوشایند می‌شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور، جلسه شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضا و به ریاست حجت الاسلام محمد موحدی برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، او را نمونه‌ای از انسان خردمند و عالم دانست و اظهار کرد: شهید مطهری در دوران زندگی پربرکت خود، خدمات بسیار زیادی را به انقلاب اسلامی داشتند و انتساب روز شهادت وی به روز معلم یک عنوان مناسب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه آثار شهید مطهری را مفید می‌دانستند، افزود: اندیشه‌های این شهید والامقام در عرصه‌های دینی و اجتماعی بسیار گران بها است و اگر نسل جوان ما با نگاه دینی و سیاسی شهید مطهری آشنا شوند جامعه‌ای فرهیخته‌تر و با بصیرت خواهیم داشت.

اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد

دادستان کل کشور با اشاره به طرح نور فراجا گفت: باید فراجا و مسئولان قضائی در تمام حوزه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اجرای صحیح طرح نور مستمر و اثربخش باشد؛ امنیت یک نعمت الهی است و نفس وجود پلیس در جامعه امنیت‌ساز است و بدون حضور پلیس برای هیچ کس امنیت معنا نخواهد داشت، پلیس هم امنیت‌ساز و حافظ امنیت است.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: مردم قدردان فرزندان خود در تمامی حوزه‌های امنیتی و انتظامی بوده و واقف هستند که با تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت است که در همه جای کشور پهناور امنیت و آسایش حرف اول را می‌زند، بنابراین، قانون هم از اقدامات آنان دفاع کرده است و تمرد از دستورات پلیس را جرم و قابل تعقیب می‌داند.

وی به انتقاد از رویه برخی افراد در حمایت از افراد مجرم پرداخت و گفت: عده‌ای در کشور تحت القائات معاندان از یک مجرم حمایت می‌کنند، اما در قبال جنایات تروریست‌های اجاره‌ای که به تازگی تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رساندند سکوت در پیش گرفته‌اند، این افراد اندک، غیرت و تعصب دینی، ملی و وطنی خود را زیر پا گذاشته و البته باید بدانند اقدامات آنان رصد می‌شود.

هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه خود عمل کند

دادستان کل کشور بر لزوم حفظ امنیت روانی جامعه تاکید کرد و گفت: بعضی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه برای معاندان خوشایند می‌شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌شود، با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار در بعضی از جراید لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به فلسفه وجودی خود توجه کند و نظارت قانونی بر عملکرد و فعالیت مطبوعات را جدی بگیرد.

حجت الاسلام موحدی به موضوع فعالیت شبکه‌های معاند و صهیونیستی در فضای مجازی پرداخت و گفت: طبق قانون هر نوع همکاری با شبکه‌های معاند جرم است، لذا نهادهای نظارتی باید نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه‌ها همکاری دارند اقدام کنند و افراد مجرم را با مستندات، به دستگاه قضائی معرفی کنند.

وی با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی گفت: امروز غرب و هم‌پیمانانشان از رژیم صهیونیستی که حقوق ملت فلسطین را به صورت گسترده تضییع می‌کند حمایت دارند، اما در کشور خود مخالف جدی آزادی بیان و اعتراض مردم و دانشجویان به توحش رژیم صهیونیستی هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این کشورها با تمام وقاحت ادعای حقوق بشری دارند و کشورهای آزاد را متهم به نقض این حقوق و علیه آنان قطعنامه صادر می‌کنند، در حالی که دست پلید آنان برای مردم آزادی‌خواه عالم رو شده است و دیگر اعتباری حتی در بین مردم و ملت خود ندارند.

حجت الاسلام موحدی گفت: در این راستا وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر ایران باید فعال‌تر از گذشته، در عرصه بین‌الملل از حقوق ملت آزادی خواه دفاع کنند و نفاق مدعیان حقوق بشر را بیشتر به دنیا معرفی کرده و از مکانیسم‌های موجود برای محکومیت آنان استفاده کنند.

کد خبر 749790

دیگر خبرها

  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال