Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:04:26 GMT

نجات جهانیان در گرو فهم و درک مفاهیم قرانی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۰۸۷۶

نجات جهانیان در گرو فهم و درک مفاهیم قرانی است

آیت الله عبدالکریم عابدینی شامگاه دوشنبه در دوازدهمین دوره آئین تجلیل از حافظان قران کریم در مسجد النبی (ص) قزوین افزود: باید در پی ترویج معارف و آموزه های قران باشیم تا جامعه ما در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار بگیرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را قرانی کنیم،افزود: باید همه تعاملات خود را قرانی کنیم و به دستورات آن توجه و آنها را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما باید قرانی باشیم و عدالت قرانی را باید در جامعه خود شاهد باشیم و رقابت ما نیز باید قرانی باشد.

وی با بیان اینکه خداوند در مورد کتاب خود می فرماید ما قران را نازل کردیم که یکی از معجزات ماست،افزود: همه متوجه می شوند که قران چه می گوید اما فرقش برای مومن و غیرمومن این است که این کتاب برای مومنان هم دوا و هم غذاست و کلام وحی نیازهای آنان را رفع و دردهایشان را درمان می کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آیات قران برای مومنان و اهل ایمان مایه ارامش، امید و نشاط است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه قران برای کافران ناامیدی، استرس و اضطراب ایجاد می کند،ادامه داد: آیات قران برای کافران و کسانی که اهل ایمان نیستند خوشایند نبوده و آنان بهره ای از این باران و رحمت الهی نمی برند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از قران به عنوان راهی برای اتصال به خدا یاد کرد و گفت: هیچ چیز جز قران و نماز نمی تواند ما را به پروردگار وصل کند و برای ما آرامش قلبی ایجاد کند چرا که هرچیز غیرخدایی مانند پست و مقام و مال و ثروت و فرزند و قوم و خویش از بین رفتنی و ناپایدار است.

امام جمعه قزوین افزود: سفره برکت قران برای آرامش ما پهن شده است و باید مومنان از این سفره به خوبی استفاده کنند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: دورنمای تعیین شده در حوزه قاریان در کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، تربیت ۱۰ میلیون قاری است بنابراین همه نهادهای فرهنگی باید در این راستا احساس وظیفه کرده و دغدغه داشته باشند.

حکمت الله داودی با بیان اینکه ترویج معارف قرانی را باید جدی گرفت و شورا و شهرداری قزوین به سهم خود در این خصوص می کوشد، افزود: مدیریت شهری قزوین امسال در حوزه فعالیت های قرانی ۹ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی اظهار داشت: قزوین را با مردمانی شهیدپرور و متدین باید از مهدهای قران بدانیم و باید تلاش کنیم تا این کتاب الهی هرچه بیشتر در کارها و برنامه های ما جاری و ساری شود.

شهردار قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه قران سرچشمه نور الهی است و باید خود را به آن متصل سازیم تا سعادتمند شویم، گفت: شهرداری قزوین از برنامه های قرانی حمایت می کند.

سیاوش طاهرخانی گفت: ۸۰۰ قاری و حافظ قران در برنامه های فرهنگی و معنوی مرتبط با کلام وحی در قزوین امسال فعال بوده اند که امروز از بخشی از آنها قدردانی می شود.

این مسوول گفت: ۸۵ درصد حافظان قران بانوان و ۱۵ درصد مردان هستند که می توان از این افراد به عنوان حافظان نهاد خانواده و دین و مروجان قران که چراغ راه جامعه است، یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با فعالیت های فرهنگی عطر و بوی خوش قران را به مشام همه جهانیان چشاند.

در پایان این مراسم از حافظان قران کریم تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها امام جمعه قزوین قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه قزوین قرآن کریم امام جمعه قزوین قرآن کریم امام جمعه قزوین حافظان قران آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به قزوین رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی با انتشار پستی در فضای مجازی از رهاسازی حقابه قزوین از سد طالقان با دستور وزارت نیرو خبر داد.

استاندار در این پست عنوان کرد: از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان ممنونم.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر کشاورزان زیادی در قزوین نسبت به عدم واگذاری سهم قزوین از سد طالقان اعتراض داشتند.

کد خبر 6097706

دیگر خبرها

  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • آب به قزوین رسید
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • ترافیک فوق سنگین در محور رشت - قزوین
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • (تصاویر) مسابقات آفرود در قزوین