Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@21:18:44 GMT

گیلان رتبه دوم کشور را در انتصاب مدیران زن دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۱۰۱۳

گیلان رتبه دوم کشور را در انتصاب مدیران زن دارد

جایگاه دوم گیلان در انتصاب مدیران زن گفت: : ۶۳۴ مدیر زن در رده‌های مدیریتی ارشد، میانه و پایه در گیلان در بخش های مختلف فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (دوشنبه،۱۴ بهمن)در نشست شورای برنامه‌ریزی در سالن جلسات استانداری گیلان اظهار کرد: مهمترین رکن توسعه منابع انسانی و نیروهای توانمند آن جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی انسانی سالم از خانواده بانشاط ایجاد می‌شود گفت: در گیلان شاهد حضور چشم‌گیر بانوان در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی و به لحاظ باسوادی هستیم.

 

وی با اشاره به جایگاه دهم گیلان در نرخ تورم طی آذر سال جاری که کمترین تورم کشور را داشت افزود: نرخ مشارکتی گیلان طی سال گذشته ۴۴ درصد بود که نسبت به نرخ مشارکتی کل کشور مطلوب است.

 

زارع با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان گیلانی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان کشور۱۶ و یک دهم درصد است درحالی که این نرخ در گیلان ۲۱ و سه دهم درصد است.

 

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: روحیه و همت والا و سطح دانش و آگاهی عمومی از امتیازات و خصوصیات جامعه پویاست.

 

وی با تاکید بر توجه به مولفه‌های مثبت استان خواستار نگاه ویژه به مدیریت بانوان شد و اعلام کرد: : نرخ تسهیلات روستایی در استان گیلان ۲۴ درصد و طرح‌های مشارکتی بانوان و آقایان ۵۵ درصد است.

 

زارع با اشاره به اینکه گیلان جایگاه دوم کشور را در مدیریت بانوان دارد افزود: ۶۳۴  مدیر زن در رده‌های مدیریتی ارشد،  میانه و پایه در گیلان در بخش های مختلف فعال هستند.

 

وی به سند ارتقا وضعیت بانوان اشاره و اظهارکرد: توجه به مسایل و آسیب‌های اجتماعی خانواده و بهبود وضعیت خانواده، ارتقا تاب‌آوری اجتماعی و گفتگو و ایجاد ارتباط  و توسعه مشاغل خانگی از مهمترین موضوعاتی است که باید بدان توجه شود.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد ایام الله دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انتصاب مدیران زن بانوان گیلانی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس، راه اندازی ۲۹ هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه‌های معمول باشیم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان‌های کشور ۴۰ درصد است که این میزان در هرمزگان ۵۲ درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان‌های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی ۳۰۰ نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در ۲.۵ ساله اخیر شاهد بودیم در کنکور ۱۴۰۲ شمار رتبه‌های زیر ۱۰۰ استان دو برابر شده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ ایم و میزان قبولی‌های در رشته‌های پزشکی نیز افزایش ۶۲ درصدی را داشته‌ایم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره‌های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه‌های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد ۲۱ مرکز مشاوره، اخذ ۴۰۰ سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رئیس قوه قضائیه بود.

کد خبر 6095346

دیگر خبرها

  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • عذرخواهی پیرمرد هوادار طلایی پوشان / سپاهان: فرد توهین‌کننده به بانوان پرسپولیس لیدر ما نیست
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت