Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر امکان نسخه‌نویسی به‌ صورت الکترونیک و ثبت در پرونده الکترونیک سلامت بیماران در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه‌ منتخب دولتی در مشهد و چند شهرستان خراسان رضوی قابل انجام است.

دکتر شاپور بدیعی افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک از سال ۹۷ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در معاونت‌های بهداشتی، درمان، غذا و دارو و مدیریت‌های تابعه این دانشگاه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیوستن برخی مطب‌های پزشکان به طرح نظام ارجاع الکترونیک خبر داد و گفت: طبق هماهنگی سازمان نظام پزشکی، تعدادی از پزشکان بخش خصوصی شهرستان‌های مشهد، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، چناران و فریمان خراسان رضوی نیز در اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک همکاری دارند.

وی تعداد مطب‌هایی را که در استان خراسان رضوی به نظام ارجاع الکترونیک پیوسته‌اند ۵۳ مطب عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون ۲۷ مطب تخصصی در شهر مشهد، ۳ مطب در شهر فریمان و ۲۳ مطب در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در اجرای این طرح همکاری دارند.

دکتر بدیعی ادامه داد: تعداد مراکز خصوصی داوطلب پیوستن به نظام ارجاع الکترونیک در حال افزایش بوده و بخش خصوصی در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مرحله پیوستن به‌ این طرح قرار دارد.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و مابقی این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده الکترونیک سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده الکترونیک سلامت مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده الکترونیک سلامت طرح نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال