Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در مورد طرح برخی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق مبنی بر ادغام و یک کاسه کردن یارانه نقدی ماهانه و کمک معیشت حمایتی خانوار گفت:‌ این طرح نمایندگان در صورتی که تصویب شود، هم به زیان خانوارهای نیازمند خواهد بود و هم بر خلاف تبصره 14 قانون بودجه سال 98 مبنی بر شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11.9 میلیون خانوار اصلا خودرویی ندارند، گفت: این افراد در واقع به هیچ وجه از بنزین یارانه‌ای 1500 تومانی استفاده نمی‌کنند و بهره‌ای از آن ندارد و در واقع این افراد مستحق دریافت بسته کمک معیشت خانوار هستند.

به گفته سخنگوی طرح کمک معیشت حمایتی، از آغاز اجرای این طرح، پس از طی شدن فرایند اعتراض و ایجاد سامانه ثبت درخواست غیرحضوری رسیدگی، 3.4 میلیون نفر جدید به مشمولان دریافت کمک معیشتی اضافه شدند و در واقع کسانی که باید طبق معیارهای پایگاه رفاه ایرانیان این بسته‌های کمک معیشتی را دریافت کنند، هر 3 مرحله این بسته را دریافت نموده‌اند.

میرزایی گفت: متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس گفته است وزارت رفاه افراد را به بهانه‌های مختلف حذف کرده است؛ این گونه نیست؛ بلکه بر اساس شاخص‌های مختلف که بارها اعلام کرده‌ایم وضعیت مالی افراد را در سامانه رفاه ایرانیان بررسی می‌کنیم و بر اساس این شاخص‌ها و طبق اطلاعات درآمدی و اموال افراد کسانی را حذف کرده‌ایم و علت حذف را هم به خود افراد اعلام کرده‌ایم.

وی این را هم گفت: بارها تاکید کرده‌ام حساب فردی برای کار شخصی و حساب شرکتی برای کار تجاری است و اینکه گفته شود افرادی در شرکت‌ها کار می‌کنند که پول شرکت به حساب آنها می‌آید و ادعا می‌کنند این گردش مالی مربوط به من نیست این پذیرفته نیست و تخلف محسوب می‌شود و مشکل این است که آن فرد باید رفتار اقتصادی خود را اصلاح کند. اینکه همین فرد به نماینده مجلس حوزه انتخابیه خود مراجعه و بگوید وزارت رفاه بی دلیل مرا حذف کرده است، اصلا این طور نیست و تمامی گردش‌های مالی که با حساب فرد صورت گرفته متعلق به او محسوب می‌شود.

سخنگوی طرح کمک معیشت حمایتی گفت: بارها از نمایندگان مجلس دعوت کرده‌ایم که برای بازدید از سامانه رفاه ایرانیان تشریف بیاورند و آنها نیامدند و حتی از آنها درخواست کردیم فرصتی فراهم کنند که به مجلس برویم و گزارش کنیم، اما این فرصت هم فراهم نشده است.

میرزایی اضافه کرد:‌حتی نامه نگاری به دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی انجام دادیم که نیروی مستقر در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دهند و بر فرایند کارهای ما نظارت کنند، زیرا وزارت رفاه به صورت شفاف عمل می‌کند و ابایی از شفافیت ندارد. به شرط اینکه وقتی نمایندگان ناظر می‌آیند گزارشی از یافته‌های خود را به مردم و رسانه ها ارائه کنند تا برای مردم نیز مسئله روشن شود.

به گفته وی طرح ارائه شده در مجلس کاملا به ضرر اقشار نیازمند بوده و با اصل هدفمندی یارانه ها در تضاد است. به عنوان مثال برای یک خانوار 5 نفره در ماه مجموعا 432 هزار و 500 تومان یارانه نقدی و بسته حمایتی واریز می‌شود، اما اگر طرح نمایندگان تصویب شود مجموع دریافتی همین خانوار به 360 هزار تومان کاهش می‌یابد. یعنی یک خانوار نیازمند 70 هزار تومان کمتر دریافت خواهد کرد و تعداد مشمولان بسته حمایتی بی‌جهت افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی طرح کمک معیشت حمایتی این را هم گفت: بر اساس تبصره 14 قانون بودجه 1398 خود مجلس تصویب کرده که باید دولت سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و از دریافت یارانه نقدی حذف کند، اما با این طرح جدید مجلس دوباره نمایندگان می‌خواهند بگویند به سه دهک بالا نه تنها یارانه بلکه بسته کمک معیشتی نیز پرداخت شود.

میرزایی گفت:‌در صورت تصویب طرح نمایندگان مجلس باید به 78 میلیون نفر یارانه بگیر کنونی همزمان بسته کمک معیشتی نیز پرداخت شود که این هم به ضرر اقشار مستضعف و هم برخلاف قانون بودجه 98 و هم برخلاف قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست که در آن قانون گفته بود یارانه‌ها به صورت هدفمند به افراد نیازمند پرداخت شود.

وی در پایان گفت:‌ از نمایندگان مجلس دعوت می‌کنیم که برای بازدید از سامانه رفاه ایرانیان تشریف بیاورند و به مردم گزارش دهند.

سخنگوی طرح کمک معیشت حمایتی گفت:‌در حال حاضر 60 میلیون ایرانی هر 3 مرحله کمک حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمک معیشتی یارانه معیشتی کمک هزینه معیشتی یارانه معیشتی واریز کمک معیشتی دی ماه کمک معیشتی دولت ثبت نام کمک معیشتی سایت کمک معیشتی سامانه کمک معیشتی کد کمک معیشتی واریز کمک معیشتی دی واریز کمک معیشتی بهمن کمک معیشتی دولت به مردم اعتراض به کمک معیشتی پیگیری کمک معیشتی ثبت نام کمک هزینه معیشتی ثبت نام معیشتی یارانه واریز یارانه معیشتی دی واریز یارانه معیشتی بهمن یارانه معیشتی اعتراض سامانه یارانه معیشتی سایت یارانه معیشتی یارانه حمایتی معیشتی یارانه معیشتی دولت یارانه معیشتی بهمن ماه یارانه معیشتی دی ماه نمایندگان مجلس بسته کمک معیشت طرح نمایندگان قانون بودجه یارانه نقدی پرداخت شود وزارت رفاه کمک معیشتی یارانه ها حذف کرده بر اساس سه دهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

وی همچنین گفت که شورای نگهبان نسبت به قانون مصباح نشان صنفی ابهاماتی وارد کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: دو طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و  استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران اجتماعی و همچنین لایحه دو فوریتی تمدید امرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست و لایحه ارجاع اختلاف توانیر و شرکت گنت ترکیه به داوری  خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف با اشاره به اساسنامه‌های بررسی شده از سوی شورای نگهبان گفت: اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، اصلاح اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و همچنین اصلاح اساسنامه سازمانهای مناطق آزاد  کیش،قشم، ارسباران، جلفا و انزلی نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد

وی با بیان این‌که « ۳ استعلام از دیوان عدالت اداری از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است» اظهار کرد: دو مورد از این موارد خلاف موازین شرع شناخته نشد و یک مورد بر خلاف موازین شرع تشخیص داده شد.

فرصت ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب آغاز شد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات شورای نگهبان برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در انتهای هفته مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۱۵ استان برگزار می‌شود؛ در ۸ خوزه انتخابیه که بالای دو نفر از داوطلبان آن‌ها تعیین تکلیف نشدند (تبریز، ری، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم شهر و ملایر) انتخابات بصورت تماماً الکترونیک برگزار می‌شود.

طحان نظیف افزود: از امروز فرصت ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب آغاز می‌شود.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم