Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام «مصطفی رستمی» عصر دوشنبه در «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در سخنانی با تاکید براینکه، همانطور که در متن بیانیه مشاهده می شود، توجه دادن تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان به یک الویت بندی است.

وی در این نشست که با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران در محل سالن جلسات دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همراه بود، با بیان اینکه، بحث توجه به جنگ روایت ها بعنوان یکی از چالش های نسل جوان محسوب می شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نکاتی را بیان کرده اند که مسیری باشد برای بحث تبیین روایت واقعیت ها و آنجه که رخ داده است و همچنین مقابله با جنگی که در حوزه روایت جامعه با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در کنار این مسائل در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم چشم انداز و همچنین راهبردها را نیز مشخص کرده اند.

وی، بحث تغییر و تولید ادبیات را از نکات دیگر مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در جامعه چه در بخش های فرهنگی- دینی و چه در بخش های عمومی تر فرهنگی متناسب با تغییراتی که در مخاطب اتفاق افتاده است نیازمند تولیدات ادبیات نو هستیم.

حجت الاسلام رستمی با تاکید براینکه، اصرار به استفاده از بعضی از ادبیات جذاب گذشته ما را از نسل جدید عقب نگاه داشته است گفت: به طور حتم تولید ادبیات جدید، فهم، تبیین، دفاع و الگوسازی از مفاهیم انقلاب را برای مسوولانی که در این حوزه رسالت دارند را آسان می کند.

وی با بیان اینکه، موضوع تبیین نظریه انقلاب متعالی را یکی دیگر از نکات مورد توجه بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت:  نظریه های انقلاب از گذشته مورد توجه بوده است اما شاید تعداد انقلاب هایی که مبنای مطالعه قرار گیرند تنها به تعداد انگشتان یک دست باشند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب از واژه بیانیه استفاده می کنند، تعبیر منشور و مانیفست نیز تبیین صحیحی است، اما در بیانیه یک ملاحظه ای وجود دارد و با سخنرانی، اعلامیه و دستورالعمل متفاوت است.

وی با تاکید براینکه، بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب بصورت فشرده و پرمغز است اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب با قراردادن واژه واژه و کلمه به کلمه این متن در کنارهم به بسیاری از موضوعات مهم پرداخته اند و مخاطب بیانیه نه فقط مسوولان بلکه مردم نیز هستند.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: البته نمی توان تمام بیانیه رهبر معظم انقلاب را یک متن نو، جدید و بدیع و توصیه ها و عباراتی که قبلا ایشان به آنها اشاره نکرده باشند دانست، بلکه این بیانیه به نوعی دسته بندی موضوعات مورد توجه ایشان همراه با نکات نو است.

وی گفت: موضوع مردم سالاری که رهبری فصلی را در این بیاینه به آن اختصاص داده اند در واقع تکیه کردن به مردم به عنوان حامل  و عامل تغییراست، شاید اینجا باید نظر رهبری را جویا شد، چراکه ایشان در فرمایشات سال ۱۳۷۸ هنگامی که مراحل پنجگانه انقلاب را نام می برند، می فرمایند ما در مرحله دولت اسلامی هستیم و بعد جامعه اسلامی ...اما در این بیانیه بحث  دولت اسلامی وزنی ندارد و مستقیم مخاطب مردم به خصوص جوانان هستند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: اینکه مردم در مسیری که در این بیانیه باز می شود می توانند نقش جدیدی در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی می توانند پیدا کنند. گویی یک پرش و راه میانبری در این فضا است که می تواند مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد.

وی بیان کرد:در واقع رهبر معظم انقلاب اسلامی مجموعه وقایع از جمله تقابل ها، پیشرفت ها، تلخی ها و شیرینی هایی که از ابتدای نهضت اسلامی، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس اتفاق افتاده است را مقدمه طراحی گام بزرگ و جدیدی تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی کرده اند که این گام به طور حتم طبق مسیری که معظم له مشخص کرده ا ند قابل تحقق است.

همزمان با دهه‌ مبارک فجر و ایام سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و باعنایت به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم و ضرورت بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه با هدف زمینه‌سازی تحقق مطلوب اهداف آن، ستاد پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه اقدام به برگزاری نشست تخصصی با حضور صاحبنظران و مجموعه‌های مرتبط با عنوان «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» کرد.

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام نشست تخصصی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور