Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد محمدی جای پای خودش را در اروپا محکم می کند. او بعد از ۶ هفته حضور ثابت در ترکیب اصلی، این هفته در تیم منتخب هفته لیگ بلژیک قرار گرفت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

میلاد محمدی مدافع چپ ایرانی تیم خنت، هفته گذشته گل اول تیمش را مقابل خنک زد و این هفته هم در برد ۳-۰ تیمش برابر میشلن، نمایش فوق العاده ای داشت تا به عنوان بهترین مدافع چپ این هفته ژوپیر لیگ برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بهترین اتفاق برای یکی از دوست داشتنی ترین بازیکنان حال حاضر تیم ملی است.

*اروپا مدافعان را دوست ندارد!
یک قانون نانوشته می گوید مدافعان ایرانی بخت زیادی برای ترانسفر شدن و انتقال به باشگاه های اروپایی ندارند. در سال هایی که دروازه اروپا به روی فوتبالیست های ایرانی باز بود و چندین لژیونر ملی پوش در باشگاه های نامدار اروپایی داشتیم، نمونه های انگشت شماری از انتقال مدافعان به لیگ های معتبر رقم خورد؛ مثل مهدی پاشازاده با یک انتقال نافرجام به بایرلورکوزن و بعد از آن به بوندسلیگا۲ و لیگ اتریش. و رحمان رضایی که چندسالی در فوتبال ایتالیا توپ زد. این روند اگرچه بعداً هم ادامه داشت اما هیچ وقت موفقیتی که مهاجمان ایرانی در لیگ های اروپایی به دست آوردند، برای مدافعان تکرار نشد.
بعد از اینکه تمایل اروپایی ها (به دلایل مختلف) برای جذب بازیکنان ایرانی کم و کمتر شد، پروژه پیوستن مدافعان ایرانی سخت تر به نظر می رسید. به یاد بیاورید که در این سال ها و بعد از یک تورنمنت مهم ملی، فقط احسان حاج صفی بود که یک پیشنهاد از دسته دوم آلمان داشت که در آن هم ناموفق بود و بعد از مدتی توقف در لیگ یونان، خیلی زود به فوتبال داخلی برگشت. اما در چنین شرایط دشواری، میلاد محمدی از درِ مخفی روسیه به فوتبال اروپا و لیگ بلژیک رسید.

* وقتی میلاد به حرف کی روش گوش کرد

میلاد محمدی در روزهایی که یک بازیکن گمنام و تازه کار بود و در همان تیم راه آهن که صرفاً برای سقوط نکردن می جنگید، نشان داده بود یک استعداد خالص است که فقط باید کمی تراش بخورد. هرچند در اوایل کار، برادرش مهرداد که در خط حمله بازی می کرد زودتر به چشم آمد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما در همان مقطع بود که کارلوس کی روش، جلوتر از مهرداد، میلاد را پسندید و به تیم ملی دعوت کرد.
کی روش که برای دعوت از بازیکنان تیم ملی از یک ماتریس (اصطلاحی در ریاضی) ۵۰ نفره استفاده می کرد، نقشه بلندمدتی برای میلاد محمدی ۲۲ ساله داشت و می دانست که این مدافع چپ راه آهن در سال های آینده می تواند یکی از اعضای ثابت ستون دفاعی تیم ملی باشد. شاید به همین دلیل بود که کی روش به او توصیه کرد فوتبالش را در خارج از ایران دنبال کند و میلاد هم در فصل نقل و انتقالات زمستان، با رقمی ناچیز از راه آهن راهی ترک گروزنی شد. تیمی که در سال های بعد به احمد گروزنی تغییر نام داد و مدافع چپ جوان ایرانی در آن تبدیل به یک بازیکن ثابت شد.

این پرتاب اوت تاریخی میلاد محمدی در جام جهانی ۲۰۱۸ در بازی مقابل اسپانیاست که بعنوان یکی از لحظات ویژه جام انتخاب شد؛همان صحنه ای که میلاد را در فوتبال دنیا مشهور کرد. البته توانایی فنی او بالاتر از اینهاست که با این اوت به یاد بیاید.

*جایگاهی که تثبیت شد

در فوتبال روسیه که قراردادها معمولاً به شدت به سود باشگاه است، میلاد تا پایان مدت قراردادش در احمد گروزنی باقی ماند و درحالی که داشت به تعداد بازی های ملی اش اضافه می کرد و در سایت ترانسفرمارکت ارزش او چیزی حدود ۵ میلیون یورو برآورد می شد، در انتقالی آزاد راهی خنت بلژیک شد. تیمی که سهمیه حضور در لیگ اروپا را هم گرفته بود و فرصت مناسبی برای میلاد بود که بیشتر موردتوجه قرار بگیرد. میلاد محمدی که در اوایل فصل بیشتر بازی ها را از روی نیمکت دنبال می کرد، حالا مدافع چپ اصلی تیمی است که در جدول لیگ بلژیک بالاتر از انتورپ و شارلروا، در رتبه دوم قرار دارد. با روندی که میلاد در پیش گرفته، احتمالاً در یکی دو فصل آینده می تواند جایگاه بهتری هم در لیگ های اروپایی داشته باشد.

*دوست داشتنی اما جدی و سختکوش

فراتر از فوتبال، آنچه میلاد محمدی را دوست داشتنی جلوه می دهد، شخصیت او در دنیای بیرون از زمین است؛ مصداق عینی یک بچه جنوب شهر تهران که هنوز به ریشه های خود وفادار است و گذشته خود را فراموش نکرده. میلاد هنوز از اینکه برادرش دوستی به اسم «شروین» پیدا کرده تعجب می کند، در مهم ترین بازی دوران فوتبالش تصمیم می گیرد اوت را با پشتک به طرف دروازه اسپانیا بفرستد، در جلسات تمرینی با حرکات موزون هم تیمی هایش را به وجد می آورد اما او همان کسی است که در بازی تلخ ایران و ژاپن، وقتی ۵ بازیکن تیم ملی بازی را به تشخیص خودشان رها کردند تا به داور اعتراض کنند، تنها مدافعی بود که به بازی ادامه داد تا شاید مانع گلزنی مهاجم ژاپنی شود. میلاد همان قدر که در بیرون زمین شوخ و شیرین به نظر می رسد، به همان اندازه در ۹۰ دقیقه بازی ها جدی، سختکوش و باهوش است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: میلاد محمدی کی روش لیگ بلژیک تیم خنت کارلوس کی روش کی روش لیگ بلژیک میلاد محمدی دوست داشتنی میلاد محمدی لیگ بلژیک مدافع چپ تیم ملی راه آهن بازی ها کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتقد گل‌محمدی به جمع حامیانش پیوست!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که پرسپولیس در نیم فصل دوم و با حضور اوسمار ویه‌را نتایج قابل قبولی گرفته و تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، برخی از پیشکسوتان پرسپولیس، از جمله مرتضی فنونی‌زاده، عملکرد سرخ‌ها را حاصل تلاش یحیی گل‌محمدی می‌دانند و معتقدند این تیم برای فصل آینده نیاز به یک سرمربی بزرگ دارد.

فنونی‌زاده درباره پیروزی پرسپولیس برابر نساجی گفت: ما در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر موقع به قائمشهر می‌رفتم آقای پروین می‌گفت اینجا مساوی هم برای ما برد است. بچه‌ها فوتبال بسیار خوبی انجام دادند، به خصوص زمانی که ده نفره شدند. در فوتبال هم باید حالت هجومی داشته باشی و هم حالت دفاعی؛ در بازی با نساجی آقای اوسمار ۳۰ درصد و بچه‌ها ۷۰ درصد نشان دادند که در شرایط خاص هم می‌توانند نتیجه را حفظ کنند. دیدید که ما گل دوم را زمانی که ده نفره بودیم، زدیم. شاید اگر بیشتر حمله می‌کردیم، شاید بیشتر هم می‌زدیم اما امکان داشت گل هم بخوریم.

او با اشاره به اخراج سروش ادامه داد: البته سروش نباید آن کار را انجام می‌داد. هفته گذشته هم امید عالیشاه به آن شکل اخراج شد. چون اواخر فصل است ما باید از تمام نیروهای خودمان به نحو احسن استفاده کنیم. البته آنهایی هم که جایگزین می‌شوند، دست کمی از بچه‌های اصلی ندارند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص ادامه مسابقات لیگ عنوان کرد: الان چهار هفته مانده و بچه‌ها باید به همه بازی‌ها مثل فینال نگاه کنند. مدعی اول قهرمانی، تیم محبوب و همیشه قهرمان پرسپولیس است. این هفته دیدید که استقلال در لحظات پایانی داشت صدرنشینی را به پرسپولیس می‌داد اما تلاش کردند و شرایط را تغییر دادند. این تلاش مضاعف به جذابیت این لیگ اضافه خواهد کرد. به شما قول می‌دهم یا مثل پارسال با یک امتیاز اختلاف قهرمان شود و یا با تفاضل گل.

فنونی‌زاده در مورد عملکرد اوسمار ویه‌را گفت: این تیم ثمره زحمات خود آقای گل‌محمدی و کادر ایشان بوده است. علاوه بر این ۴-۵ بازیکنی که به تیم اضافه شده‌اند، فوق‌العاده خوب بودند و هستند. عبدالکریم، اورونوف، عیسی و ... آمده‌اند و البته امیدوارم از وجود سعید هم استفاده کنند اما مطمئن باشید این ثمره تیم یحیی گل‌محمدی بوده.

وی با اشاره به عملکرد تیم عنوان کرد: نحوه بازی در زمانی که گل نزدیم فوق‌العاده است اما به محض اینکه گل می‌زنیم، اوسمار می‌خواهد که تیم حالت دفاعی بگیرد. همانطور که دیدید در بعضی بازی‌ها موفق بودیم اما در بیشتر بازی‌ها ناموفق بودیم و گل مساوی را خوردیم. در مجموع به نظرم باید ایشان تا آخر فصل بماند اما حتی اگر تیم را هم قهرمان کرد، ما به یک سرمربی بزرگ نیاز داریم.

دیگر خبرها

  • رویای بزرگ زنوزی؛ ۳ ستاره پرسپولیس در لیست تراکتور!
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • منتقد گل‌محمدی به جمع حامیانش پیوست!
  • ۱۵۱ میلیون جریمه برای بازی پرسپولیس!
  • تصاویری که نباید فراموش کنیم!
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • باید اتفاقات دیداربا سپاهان را فراموش کرد/تمدید قرارداد حاشیه است
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت