Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@18:39:36 GMT

۲.۵ تن چوب تاغ قاچاق در دامغان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۲۰۳۵

۲.۵ تن چوب تاغ قاچاق در دامغان کشف شد

علی اکبر عباسی راد شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طی روزهای گذشته براساس گشت نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و به همت پاسگاه انتظامی روستای صلح آباد، یک دستگاه کامیونت عامل حمل چوب قاچاق در جنوب دامغان شناسایی شد.
وی ادامه داد: این افراد چوب‌های تاغ را از منطقه زَرده وَشَق سَرو واقع در جنوب شهر دامغان قطع و قصد فروش محموله را در استان‌های همجوار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عباسی راد از دستگیری یک نفر در این راستا خبر داد و گفت: کامیونت مورد نظر هم‌اکنون توقیف و عامل حمل و قطع چوب‌های قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است. 
وی اضافه کرد: با توجه به قیمت ۳۶۰ هزار ریالی هر کیلوگرم چوب تاغ، ارزش ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان منابع طبیعی، ۸۹۱ میلیون ریال برآورد شده است. 
عباسی راد افزود: در هفته گذشته نیز، ۹۹۵ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال، از یک خودروی نیسان  در میدان خلیج فارس شهر دامغان کشف شد.
عباسی راد اظهار داشت: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون طی ۶ مرحله، بیش از هشت تن چوب تاغ در دامغان کشف شده است.
۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و زغال تاغ طی سال گذشته به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.
چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زمین قاچاق منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی انتظامی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دامغان کشف شد میلیون ریال منابع طبیعی عباسی راد چوب تاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا

سرهنگ هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مأمورین هنگ مرزی آستارا در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمایند افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ آستارا در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها گفت: نیروهای مرزبانی با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 6099396

دیگر خبرها

  • گازوئیل قاچاق زیر بار آهک
  • ریزش بیش‌از هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • محکومیت ۶۸ میلیارد ریالی قاچاقچی روغن در ایرانشهر
  • جریمه ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریالی قاچاقچی لوازم یدکی خودرو!
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات