Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار اراک از آغاز عملیات اجرایی پل میدان مقاومت اراک از هفته آینده خبر داد.

محمدکریم شفیعی عصر دوشنبه چهاردهم بهمن در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: بودجه استاندارد 70 درصد عمرانی و 30 درصد جاری است، اما شهرداری اراک در سال آینده بودجه محله محور را مدنظر دارد که براساس آن تمامی نظر سنجی ها، کارشناسی ها، فعالیت های و برنامه ها در هر محله انجام و براساس آن برآورد مالی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز این برآورد مالی به شورا ارائه نشده است می توان هفته آینده به عنوان نمونه 10 محله را مورد بررسی قرار داد که قطعا بودجه هر محله نیز با دیگری یکسان نخواهد بود.

شهردار اراک افزود: مسلما برای مشخص کردن هزینه های عمرانی در بودجه باید تمامی برنامه های اجرایی سازمان های شهرداری در قالب هزینه های عمرانی دیده شود تا بودجه عمرانی پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری براساس مصوبات شورای شهر اقداماتی را به انجام می رساند، گفت: شورای شهر اخیرا مصوبه اجرای پروژه میدان امام خمینی(ره) را با 47 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسانده است که شهرداری براساس آن با قرارگاه خاتم الانبیا اقدام به عقد قرارداد کرده است، اگر امروز شورا میخواهد مصوبات خود را لغو کند اعلام کند که حداقل شهرداری تکلیف اقدامات خود را بداند.

شفیعی اضافه کرد: شنبه یا یکشنبه هفته آینده عملیات اجرایی تقاطع میدان مقاومت، میدان امام خمینی و فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری و عملیات اجرایی طرح خیابان ۵۵ متری جنب راه آهن(حدفاصل پل شهید بختیاری تا پل موسوم به شهر صنعتی در موازات خط راه آهن به مسافت تقریبی ۲ کیلومتر) توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اراک آغاز خواهد شد.

شهردار اراک برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی شهرداری اراک، تبدیل شدن منزل محسنی اراکی به موزه اسناد تاریخی شهرداری با اعتبار ۳ میلیارد تومان در روز یکشنبه هفته آینده، آغاز عملیات اجرایی تکمیل پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب از فردا طی ۲۴ ماه و نصب عرشه فلزی تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی واقع در کمربندی شمالی در روز سه شنبه(فردا) را از جمله اقدامات در دست انجام شهرداری دانست.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نایب رییس شورای شهر اراک بیان کرد: بودجه سال 99 در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت یک نفره در حال بررسی است، این کمیسیون نایب رییس ندارد و دبیر آن(محمدحسین فدایی) به دلیل مشغله کاری حاضر نیست، بر این اساس نباید نظر و قضاوت شخصی یک نفر به اسم کمیسیون مطرح شود.

مرتضی سورانه با بیان اینکه در بررسی بودجه فقط نباید دید مالی داشت بلکه باید تمامی برنامه ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: تمامی کمیسیون های شورای شهر باید به صورت تخصصی بودجه را بررسی کنند در غیر این صورت تصویب آن علمی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه بارها گفته شد که بودجه شهرداری اراک در سال 99 محله محور خواهد بود ولی کلیات آن پر از ابهام است، در ابتدای امر این چنین گفته شد که 64 درصد بودجه شهرداری عمرانی و باقی جاری است، اما در بررسی امروز صبح عکس این موضوع مطرح شد و ظاهرا 60 درصد آن بودجه جاری و مابقی هزینه ای است.

در این جلسه فرزانه رحمتی نیز با تاکید بر اینکه نباید در تصویب بودجه عجله کرد، گفت: هر کمیسیون در شورای شهر باید به صورت تخصصی اقدام به بررسی بودجه کند اما اینکه چرا امسال تصمیم بر این شده فقط کمیسیون برنامه و بودجه این اقدام را انجام دهد موضوع دیگری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري اراك آغاز عملیات اجرایی میدان مقاومت شهرداری اراک شهردار اراک هفته آینده برنامه ها شورای شهر براساس آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه