Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@14:43:46 GMT

مسئولیت رسانه‌ها در خصوص کلاهبرداری قرن

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۲۲۱۷

مسئولیت رسانه‌ها در خصوص کلاهبرداری قرن

مدتی است عبارت معامله قرن به کرات از رسانه‌ها شنیده میشود و‌ای کاش قبل از استفاده از این واژه به این نکته توجه میشد که این یک داد وستد معمولی نیست بلکه یک کلاهبرداری بین المللی است که لازم است ابعاد آن به خوبی برای مردم دنیا مشخص شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: مدتی است عبارت معامله قرن به کرات از رسانه‌ها شنیده میشود و‌ای کاش قبل از استفاده از این واژه به این نکته توجه میشد که این یک داد وستد معمولی نیست بلکه یک کلاهبرداری بین المللی است که لازم است ابعاد آن به خوبی برای مردم دنیا مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که اصل سند ۱۸۰ صفحه شامل ۸۰ بند و ۲۲ بخش است که به همراه ۴ ضمیمه منتشر شده است و محصول ماه‌ها فعالیت شبانه روزی پژوهشگاه‌ها و سرویس‌های امنیتی است و ازهمه مهم‌تر این که این سند یک پیوست سنگین رسانه‌ای دارد که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت.

به صورت اجمال میتوان گفت: این سند راهبردی یک نقشه راه برای پایان دادن به ۷۰ سال مقاومت مردم مظلوم فلسطین و تثبیت رژیم کودک کش اسرائیل است.

در این فرصت مقصود ما نحوه مواجه و برخورد رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و همه کشور‌های محور مقاومت با این کلاهبرداری قرن است چرا که معتقدیم رسانه‌ها وظیفه پخت و پز افکار عمومی برای پذیرش این به اصطلاح معامله قرن را بر عهده دارند و برای خنثی سازی این توطئه بزرگ ناگذیر هستیم از یک نقشه راه رسانه‌ای حساب شده و اصولی پیروی کنیم.

در گام نخست لازم است کارشناسان محترم وزارت امور خارجه و دیگر اندیشکده‌های کشور‌های اسلامی با مطالعه دقیق وبررسی موشکافانه اصل سند، اقدام به تهیه یک پاسخ قوی و مستدل کنند که در قالب یک سند بین الملی افشا کننده این توطئه بزرگ باشد.

این پاسخ جامع و کامل باید در برگیرنده همه ابعاد مطرح شده در این سند باشد و به صورت گسترده در اختیار همه رسانه‌ها و شبکه‌های توزیع محتوا قرار بگیرد:

به یاد بیاوریم سند ۲۰۳۰ را که در در بر گیرنده یک دستور العمل اجرایی برای ایجاد تغییرات در نظام اموزشی کشور بود و اگر مواضع روشنگرانه اصحاب رسانه نبود شاید امروز تک تک بند‌های آن به اجرا در میامد.

گام بعدی این است که یک فراخوان گسترده برای تولید محتوا برای افشاگری نسبت به این کلاهبرداری قرن انجام شود. این تولیدات میتواند قالب‌های مختلفی از جمله عکس، کلیپ، فتوتیتر، اینفوگرافی و مستند‌های راهبردی داشته باشد:

شایان ذکر است همه این تولیدات باید به زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی، عربی، اردو و ترکی آماده شود چرا که پیوست رسانه‌ای این طرح نیز به زبان‌های مختلف تهیه و در حال انتشار است.

لازم است این قبیل تولیدات ترجمه روان و همه فهمی از عمق فاجعه باشد و مردم کوچه و بازار در همه کشور‌های دنیا و خصوصا کشور‌های منطقه غرب اسیا بتوانند از آن استفاده نمایند.

به این نکته توجه کنیم که صد‌ها شبکه بین المللی و صد‌ها کارشناس مزدور در اقصی نقاط دنیا در اردوگاه رسانه‌ای دشمن مسئولیت پوشش رسانه‌ای این به اصطلاح معامله قرن را بر عهده دارند و اگر بتوانند مردم فلسطین و دیگر کشور‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهند عملا احقاق حقوق پایمال شده فلسطینیان با چالش جدی مواجه خواهد شد.

کلام اخر این که بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است و رسانه‌های جهان اسلام باید این نکته را اثبات کنند که عملا این که امریکا برای هر گوشه از جهان نسخه متناسب با سیاست‌ها استکباری خودش را صادر کند به پایان رسیده است و ملت‌ها این قبیل تصمیمات را برنمیتابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معامله قرن سازش با اسراییل فلسطین جهان اسلام نکته توجه کلاهبرداری قرن بین المللی معامله قرن رسانه ها رسانه ای کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در گذره هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند