Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون اول وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای مسلح این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا و برخی متحدان این کشور، چندی دیگر به به روزترین تجهیزات جنگی از جمله سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و بمب‌افکن‌های راهبردی جدید تجهیز خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «آلکسی کریوروچکو» معاون اول وزارت دفاع روسیه در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات این کشور گفت: «باوجود تحریم‌های اقتصادی غرب، با ایجاد سامانه‌های تسلیحاتی مستقل از نظر فنی قادر خواهیم بود با نوین‌ترین تجهیزات حتی پیشرفته ترین موشک‌های مافوق فراصوت مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام ارشد روس گفت: «تحویل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای "سارمات-۲۸" که باید جایگزین موشک‌های "ویوودو" در نیروهای موشکی شود، از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.»

وی گفت که این موشک جدید می‌تواند به اهدافی در فاصله ۱۸۰۰۰ کیلومتری حمله کند. کریوروچکو افزود که ارتش روسیه سال گذشته سامانه‌های موشکی «اس-۵۰۰» را با موفقیت آزمایش کرد و آن‌ها سال ۲۰۲۰ در خدمت نیروهای مسلح خواهند بود.

این مقام ارشد روس گفت که وظیفه اصلی اس-۵۰۰ رهگیری موشک‌های بالستیک برد متوسط تا برد ۳۵۰۰ کیلومتر و همچنین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.

معاون اول وزارت دفاع روسیه همچنین از پرواز آزمایشی بمب افکن راهبردی «تی یو-۱۶۰» در سال ۲۰۲۱ و تحویل آن به واحدهای مربوطه در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

منابع آگاه چندی قبل از عزم روسیه بر آزمایش موشک‌ جدید قاره‌پیمای سارمات که  ۱۵ کلاهک جنگی را حمل می‌کند، خبر داده بودند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا هم از شلیک موفق یک موشک قاره پیمای خود از شهر «آستراخان» واقع در شمال «دریای خزر» خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این موشک قاره‌پیما از منطقه نظامی «کاپوستین یار» شلیک شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه تحریم سامانه دفاع موشکی جنگ افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جبهه های روسیه و اوکراین امروز جمعه نیز شاهد درگیری شدید است به طوری که ارتش روسیه دستاوردهای میدانی جدیدی به دست آورده و همزمان کی یف به دنبال مقابله خرس روسی به پشتوانه اردوگاه غرب است.

در جدیدترین تحولات میدانی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور۶ پهپاد ارسال شده از سوی نیروهای اوکراینی را ساقط کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پنج پهپاد بر فراز منطقه بلگورود در مجاورت اوکراین و یک پهپاد را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

روسها به خسارات وارده ناشی از این حمله اشاره ای نکردند.

کد خبر 6095523

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه