Web Analytics Made Easy - Statcounter

این رقابت‌ها به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به مدت ۲ روز با حضور ۹۷ ورزشکار از سراسر کشور در زورخانه علی‌بن ابیطالب (ع) صفائیه یزد برگزار شد .

باستانی‌کاران در این مسابقات در رشته‌های فردی شامل کباده ، میل بازی، چرخ چمنی و  چرخ تیز  با هم رقابت کردند.

به نفرات و تیم‌های برتر کاپ، مدال ، لوح و جوایی تقدیم شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود چهار هزار نفر از علاقه‌مندان به این ورزش اصیل ایرانی در رده‌های مختلف سنی در استان یزد سازماندهی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه ورزشی برخوردارند.

یزد از لحاظ تعداد ورزشکاران بیمه شده و ثبت مشخصات باستانی‌کاران در سامانه فدراسیون در میان ۳۱ استان در جایگاه نخست قرار دارد.

ورزش باستانی یزد از لحاظ جایگاه ملی بعد از کردستان و خراسان رضوی در مکان سوم قرار دارد که برای جذب مخاطب و گسترش آن بیش از همه به فرهنگ‌سازی، تأمین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی نیاز است.

این رشته که همراه با ارزش‌های معنوی است، نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد با توسعه این رشته باید فعالیت‌های بیشتری برای جذب جوانان و نوجوانان انجام شود.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۶۲ هزار بیمه شده زیر پوشش در رشته‌های مختلف دارد، جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر بود.

برچسب‌ها یزد دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دهه فجر یزد دهه فجر باستانی کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد