Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@13:24:59 GMT

طلاق صوری مقدمه قتل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۲۸۶۲

ماجرای تنش میان این زوج به سال ۹۴ بازمی‌گردد. زمانی که زن جوانی به‌نام ناهید از همسرش به‌نام خسرو ۵۲ ساله به اتهام ضرب و جرح شکایت کرد و وی بازداشت شد.

اخبار اجتماعی - خسرو در اظهاراتش به مأموران کلانتری گفت: وقتی به خانه آمدم دیدم دخترم گریه می‌کند او گفت مادرش کتکش زده است. اشک‌های دخترم آنقدر ناراحتم کرد که بی‌اختیار همسرم ناهید را مورد ضرب و شتم قرار دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسرم نیز از من شکایت کرد. در ادامه ناهید و خسرو بار دیگر در کلانتری درگیر شدند که این بار خسرو با کتک زدن همسرش و مأموری که قصد میانجیگری داشت مشکل را پیچیده‌تر کرد و با حکم قضایی به زندان منتقل شد.

چندی بعد ناهید به ملاقات خسرو رفت و به او گفت: اگر می‌خواهی که رضایت بدهم باید حق طلاق را به من بدهی و خسرو هم با پذیرش این شرط از زندان آزاد شد. ۶ ماه از این ماجرا گذشت و یک شب ناهید به خسرو گفت: اگر به‌شکل صوری از هم جدا شویم پسرمان می‌تواند کفیل من شود و از خدمت سربازی معاف می‌شود. البته من به تو قول می‌دهم که تا همیشه کنارت می‌مانم و این جدایی تنها یک قرار صوری است. خسرو بعد از چند دقیقه فکر کردن پذیرفت و از فردای آن روز مقدمات طلاق صوری فراهم شد و در کمتر از یک ماه صیغه طلاق جاری شد.

ماجرای قتل چه بود؟
۲ سال پس از طلاق، خسرو و ناهید با هم در یک خانه زندگی می‌کردند، یک شب خسرو در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی بود که در آن مسابقه پیامکی داشت. خسرو تصمیم گرفت برای شانس بیشتر برنده شدن در مسابقه از تلفن خودش و ناهید پیامک بدهد. ساعت حدود ۲ نیمه شب بود که وقتی تلفن همراه ناهید را برداشت با پیامک مرد ناشناسی رو به رو شد. وی پیام داده بود «فردا بعد از کارم به دیدنت می‌آیم». وی با عصبانیت ناهید را صدا کرد و از هویت مرد غریبه و ارتباطش با او پرسید، اما ناهید گفت که وی را نمی‌شناسد. با این حال خسرو از ناهید خواست پرینت مکالماتش را بگیرد. زن جوان نیز روز بعد پرینت تلفن همراهش را به خسرو داد و بعد هم به خانه پدرش رفت.

اما پرینت مکالمات نشان می‌داد ناهید از مدت‌ها قبل این مرد را می‌شناخته و با او در ارتباط بوده است.
خسرو در اعترافاتش گفت: ۶ ماه بعد از رفتن ناهید یک روز که من و پسرم تنها در خانه بودیم ناهید به خانه آمد و عنوان کرد که دلش برای پسرمان تنگ شده و می‌خواهد او را ببیند. دقایقی از حضورش در خانه نگذشته بود که زنگ تلفن همراهش به صدا درآمد و متوجه شدم که آن طرف خط همان مرد ناشناس است که چند ماه قبل پیامکش را دیده بودم. بعد از چند لحظه که حرفش با آن مرد تمام شد رو به من کرد و گفت: «می خواهم با او ازدواج کنم» این حرف او آنقدر برایم سنگین بود که ناخودآگاه دستم را به دور گردن ناهید انداختم و گلویش را فشار دادم تا او بیهوش شد و بر زمین افتاد. همان موقع پسرم وارد اتاق شد و پرسید که چرا مادرش روی زمین افتاده که به او گفتم حالش بد شده تو برو کارتون ببین تا من به اورژانس خبر بدهم. پس از خروج پسرم شال ناهید را دور گردنش پیچیدم تا او دیگر نفس نکشد و خفه شود. پس از آن هم خودم را به مأموران معرفی و تسلیم کردم. پس‌از این اظهارات متهم به زندان انتقال یافت و صبح دیروز در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای این جلسه متهم با تکرار همان اظهاراتش که پیش‌تر عنوان کرده بود، اتهام قتل را پذیرفت و از خانواده ناهید طلب عفو و بخشش کرد.
پس‌از صحبت‌های متهم، قاضی از او پرسید: ناهید که دیگر همسرت نبود و دلیلی برای قتل وجود نداشت. چرا دست به این کار زدی؟
متهم جواب داد: درست است که او زنم نبود، اما وقتی قرار شد از هم جدا شویم هر دو قول دادیم که پس از این طلاق صوری تا آخر عمر با هم می‌مانیم، اما او همان زمان هم هیچ توجهی به قول و قرارمان نکرد. در ادامه هم پدر و مادر ناهید به‌عنوان اولیای دم از دادگاه برای خسرو تقاضای قصاص کردند، اما پدر خسرو به‌عنوان قیم نوه‌اش - پسر خسرو- درخواست دیه کرد.

دادگاه برای صدور رأی در مورد این پرونده وارد شور شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قصاص ازدواج دادگاه کیفری استان تهران دیه طلاق قتل طلاق صوری او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن 

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از قسمت‌های مصاحبه خسرو حیدری در استودیو آنتن به حرف‌های او درباره پشیمانی از پیوستن به سپاهان مربوط می‌شود؛ صحبت‌هایی که با عصبانیت و ناراحتی هواداران اصفهانی مواجه شده است.

حیدری در این بخش از مصاحبه‌اش می‌گوید: «یکی از دلایلی که در استقلال خداحافظی کردم این بود که خاطره تلخ رفتن به سپاهان و یک سال حضور در این تیم را از ذهن هواداران تیم پاک کنم. صد در صد رفتن به سپاهان اشتباه بود. با آقای قلعه‌نویی رفتم و چند بازیکن دیگر استقلال هم آنجا بودند.»

این صحبت‌های خسرو با واکنش سپاهانی‌ها مواجه شده و حتی روزنامه منتسب به باشگاه تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته: «خسرو جان! در آن سپاهان پرمهره بود و نبودت برای ما فرقی نداشت.»

حیدری در لیگ دهم با پیراهن سپاهان به میدان رفت و موفق شد با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر هم دست پیدا کند، ولی بلافاصله به استقلال بازگشت و آخرین قهرمانی در لیگ برتر را با پیراهن آبی در لیگ دوازدهم تجربه کرد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن 
  • برترین قهرمانان ایران اعلام شدند / ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده