Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌های جداگانه دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا را محکوم کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، جنبش های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه هایی جداگانه دیدار عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد که چنین دیدارهایی اسرائیل را برای ادامه تجاوزات وجنایات خود در حق ملت فلسطین و هتک حرمت مقدسات امت عربی و اسلامی جریح تر می کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رژیم اشغالگر قدس را اصلی ترین خطر برای امنیت ملی کشورهای عربی برشمرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه ای این دیدار را موضع مردم سودان که همواره از موضوع فلسطین و مقاومت حمایت کرده اند، ندانست.

جهاد اسلامی مردم سودان را به مخالفت و محکوم کردن این دیدار فراخوانده است.

در همین حال، دولت سودان اعلام کرد دیدار رئیس شورای حاکمیتی این کشور با نتانیاهو بدون اطلاع یا رایزنی با هیئت وزیران بوده است و ما منتظر توضیحات عبدالفتاح برهان در این باره هستیم.

لازم به ذکر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در اوگاندا با رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان خبر داد.

این دیدار در جریان سفر نتانیاهو به اوگاندا صورت گرفته است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که در این دیدار با مقام ارشد سودانی درباره عادی سازی روابط میان تل آویو و خارطوم به توافق رسیده است.

اعلام عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سودان در حالی صورت گرفته که این رژیم سابقه تجاوز به سودان را نیز در کارنامه خود دارد و از جمله در سال ۲۰۰۹ جنگنده‌های صهیونیستی مناطقی از سودان را در زمان دولت عمرالبشیر بمباران کردند.

نتانیاهو پیش از سفر به اوگاندا اعلام کرده بود که در این سفر یک خبر به گفته او «خوب» خواهد داشت و به نظر می‌رسد دیدار او با مقام ارشد سودانی در زمینه عادی سازی روابط دوجانبه همان خبر به اصطلاح «خوب» نتانیاهو بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالفتاح البرهان جنبش حماس جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رئیس شورای حاکمیتی سودان عبدالفتاح البرهان حماس و جهاد اسلامی عادی سازی روابط محکوم کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با تمجید از جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از غزه که از آمریکا آغاز شد و به سراسر جهان گسترش یافت تاکید کرد که جنگ تنها در صورت توقف کامل تجاوزات دشمن صهیونیستی و خروج نیروهای آن از غزه پایان می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که تا زمانی که تجاوزات رژیم اشغالگر به طور کامل متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند جنگ پایان نخواهد یافت و ما هرگز از این شروط خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که مقاومت در انتظار عقب نشینی دشمن صهیونیستی است که شکست خود را در عرصه میدانی ثابت کرده است.

وی با تاکید بر هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های مقاومت اعلام کرد که مقاومت همچنان با قدرت در میدان حضور دارد و موضع قدرت آن در روند سیاسی نباید کمتر از روند میدانی باشد.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در ادامه به جنبش عظیم دانشجویی در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا و کشورهای عربی در حمایت از غزه اشاره کرده و به همه دانشجویان و آزادگان جهان که این جنبش‌ها و تظاهرات‌ها و اعتصابات را برای حمایت از غزه برگزار می‌کنند درود فرستاد.

در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است. البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کردحماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان