Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکی از دستاورد‌های مهم ایران در زمینه نظامی، پیشرفت قابل ملاحظه در زمینه موشکی است به گونه‌ای که این موضوع نگرانی روزافزون دشمنان قسم خورده ملت ایران را در پی داشته است. تاریخ انتشار: 06:00 - 15 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۸۵۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ طی دهه‌های اخیر توان موشکی ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته و رونمایی از موشک‌ها با انواع قابلیت ها، دشمنان ملت ایران را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موارد بسیاری، کارشناسان و مقام‎های کشور‌های مختلف به پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه موشکی اذعان کرده اند و همزمان آمریکا و متحدانش تمامی توان خود را برای ایجاد اخلال در مسیر این پیشرفت به کار بسته اند که این تلاش‌ها تاکنون به شکست منجر شده است.

ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره توان نظامی ایران منتشر و در آن اذعان کرد که ایران بزرگترین ذخیره موشکی در خاورمیانه را در اختیار دارد که می‌تواند از آن در کنار تکنیک‌های سایبری استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید:

«ایران در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت پهپادی» نقش آفرینی زنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی

 

در بخشی از این گزارش آمده است: «با وجود تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی، توسعه ذخایر موشکی ایران تا حدی رشد کرده که به بزرگترین ذخیره موشکی در خاورمیانه تبدیل شده است.»

این نهاد آمریکایی اذعان می‌کند: «توان موشکی سپاه پاسداران بخشی راهبردی و کلیدی از قدرت منطقه‌ای ایران در کنار تکنیک‌های سایبری به شمار می‌رود.»

بسیاری از مقامات و تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده اند که ایران برنامه توسعه موشکی گسترده‌ای دارد و با وجود چند دهه فشار و محدودیت، پیچیدگی و گسترده توان موشکی آن رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

توسعه موشکی ایران طی سال‌های اخیر مواردی مانند دقت و قدرت موشک‌ها را در برمی گیرد و آژانس اطلاعات دفاعی در گزارش خود نوشته که این پیشرفت موجب شده تا ذخایر موشکی ایران، متنوع‌ترین و بزرگترین در خاورمیانه شود.

این گزارش می‎افزاید «این قدرت موشکی به ایران این توانایی را می‌دهد که هر نقطه‌ای را در منطقه خاورمیانه و حتی جنوب شرقی اروپا هدف قرار دهد.»

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: «توان موشکی ایران یک عامل بازدارنده حیاتی و یک ابزار کلیدی قدرت ایران است.»

این گزارش در پایان می‎گوید «یکی از دوربردترین موشک‌های ایران، "شهاب ۳" است که بُردی بیش از ۲ هزار کیلومتر دارد.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل ایران آژانس اطلاعات دفاعی قابل ملاحظه موشکی ایران توان موشکی قدرت موشک موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش : هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد
  • هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد /به دنبال این هستند که ما را زمین بزنند
  • نقش معلمان در توسعه و پیشرفت کردستان حیاتی است
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • پاسور کلیدی والیبال، لیگ ملتها را از دست داد
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند