Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@16:00:54 GMT

۱۵ ترفند جالب آشپزی که اشتهایتان را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۳۴۲۰

ما امروز ترفند‌هایی را فهرست کرده‌ایم که ممکن است کمتر آن‌ها را بدانید، اما با رعایت این نکات بتوانید هم غذا‌های خوشمزه‌تری بپزید و هم بهترین و ارزشمندترین آشپزخانه دنیا را داشته باشید.

به گزارش شریان نیوز،تقریبا همه معتقد هستند که آشپزی یک هنر است. به همین دلیل، نکته حائز اهمیت این است که تنها بر مهارت و استعداد خود در آشپزی تکیه نکنید و دلتان را به دستپخت جانانه‌ای که دارید خوش نفرمایید، زیرا یک سری قوانین آشپزی هستند که شما باید آن‌ها را هم در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، آشپزی هم راز‌ها و فوت و فن‌های خاص خودش را دارد که گاهی حتی نکات ریز و کم اهمیت توانسته‌اند یک سرآشپز مدعی و جهانی را به درجه یک آشپز معمولی تنزل دهند.

ما امروز  ترفند‌هایی را فهرست کرده‌ایم که ممکن است کمتر آن‌ها را بدانید، اما با رعایت این نکات بتوانید هم غذا‌های خوشمزه‌تری بپزید و هم بهترین و ارزشمندترین آشپزخانه دنیا را داشته باشید.

ترفند‌های آشپزی که اشتهایتان را باز می‌کند

عاشق فلفل هستید، اما می‌خواهید تندی آن را کمتر کنید؟ کافی است دانه‌ها و رگه‌های سفید را جدا کنید و فلفل‌ها را زیر آب سرد بشویید. تندی فلفل‌ها با این روش از بین می‌رود، اما طعم عالی فلفل همچنان باقی می‌ماند.

شما هم می‌توانید سیب‌زمینی‌های ترد سرخ‌کرده را بدون سرخ کردن در روغن فراوان بپزید. برای این کار فقط باید سیب‌زمینی‌ها را در آرد بغلتانید و آن‌ها را بپزید.

کالری‌های مصرفی خود را می‌شمارید؟ شما می‌توانید در هنگام تهیه دسر، خامه سنگین را با سه‌چهارم سفیده تخم‌مرغ هم‌زده جایگزین کنید.

اگر شک دارید که سبزیجات را باید در آب جوش قرار دهید یا آب سرد، این نکته را به خاطر بسپارید که: سبزیجاتی که زیر زمین رشد می‌کنند نیاز به آب سرد دارند و آن‌هایی که روی زمین رشد می‌کنند نیاز به آب داغ دارند.

وقتی سفیده تخم مرغ را هم می‌زنید، پیاله را سر به ته برگردانید تا پایداری و سفت بودن آن را بررسی کنید. اگر آماده باشد، مواد در پیاله باقی می‌ماند و نمی‌ریزد.

اگر پیاز را به دو قسمت کنیم، ریشه و سر آن را جدا کنیم، چند برش افقی و چند برش هم در امتداد برش‌های افقی بزنیم، ممکن است خرد کردن آن راحت باشد. تعداد برش‌ها به اندازه دلخواه از تکه‌های نگینی برش‌خورده بستگی دارد. در آخر کار هم باید پیاز را از پهنا برش بزنید.

برای سالاد، از چغندر‌هایی استفاده کنید که در فویل طبخ شده‌اند. بر خلاف چغندر‌های جوشانده، چغندر پخته‌شده حاوی ویتامین بیشتری است و طعم و رنگ بیشتری دارد.

همیشه چاشنی و تزیینات سالاد خود را فورا بعد از افزودن نمک اضافه کنید. در غیر این صورت، روغن به نمک اجازه نمی‌دهد که کاملا در محتوای سالاد حل شود.

یکی از ترفند‌هایی که به پاستای شما اجازه نمی‌دهد که به همدیگر بچسبد این است که هر چه می‌توانید در قابلمه آب بریزید. حداقل یک لیتر آب برای طبخ ۱۰۰ گرم پاستا لازم است تا شما را به نتیجه کاملا دلخواه برساند.

راز تهیه یک خمیر عالی برای کیک و کلوچه‌های شیرین و خوشمزه ساده است: وزن آرد باید مساوری با وزن شکر باشد و همین طور وزن تخم مرغ‌ها هم باید به میزان وزن کره اندازه‌گیری شود.

برای تهیه پوره سیب‌زمینی نرم و یکنواخت، مقداری شیر و مقداری هم جوش شیرین (تقریبا به اندازه نوک یک چاقو) اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید.

با قرار دادن میوه‌ها زیر آب داغ یا گرم کردن در مایکروویو یا غلت دادن با دست می‌توانید آن‌ها را ترش‌تر و آبدارتر کنید.

از سیخ‌های چوبی خلال دندان برای چک کردن داغی روغن استفاده کنید. اگر دیدید اطراف سیخ حباب جمع شد، یعنی وقت آن رسیده که طبخ غذا را شروع کنید.

برای چسبنده نشدن برنج، آن‌ها را در ماهیتابه با کمی روغن گیاهی تفت بدهید و سپس آب را اضافه کنید تا بجوشد. اگر می‌خواهید کمی عطر سیر بدهد یک حبه سیر به آن اضافه کنید و وقتی برنج پخته شد آن را از غذا جدا کنید.

اگر دوست دارید پاستا را همراه با سس سرو کنید، به آب روغن اضافه نکنید، زیرا به سس اجازه نمی‌دهد پاستا را از طعم خودش اشباع کند.

اگر می‌خواهید گوجه فرنگی را بدون ریختن آب و جدا شدن محتویات داخلی‌اش برش بزنید، آن را مستقیم از سطح مغز گوجه فرنگی تکه کنید. رگه‌هایی داخل گوجه فرنگی وجود دارد که دانه‌های آن را از جداره یا گوشته گوجه فرنگی جدا می‌کند.

همه می‌دانند که قبل از پهن کردن خمیر در ظرف لازم است کمی آرد روی آن بپاشند تا از چسبیدن خمیر به ظرف جلوگیری کنند.

اما اگر تصمیم دارید یک خوراکی شیرین طبخ کنید، می‌توانید به جای آرد از پودر کاکائو استفاده نمایید تا عطر و بوی شامه‌نوازی ایجاد کند و بر مزه غذای شما هم تاثیر نگذارد.

برای خوشمزه‌تر شدن کوفته قلقلی‌ها، پیاز خردشده را با استفاده از روغن گیاهی گرم کنید و سپس آن را به همراه گوشت آسیاب و مخلوط کنید. نه تنها مزه آن را بیشتر می‌کند، بلکه احتمال نپخته ماندن و یافتن پیاز خام در کوفته قلقلی را از بین می‌برد.

هر سرآشپزی راز‌های مخصوص به خود را در طبخ یک استیک ایده‌آل دارد، اما تنها چیزی که همه سرآشپز‌ها با هم در آن اتفاق نظر دارند این است: ماهیتابه‌ای را که می‌خواهید که در آن استیک را سرخ کنید باید خیلی داغ و آتشین باشد و از آن دود متساعد شود.

تا به حال، کدام یک از این ترفند‌های آشپزی را امتحان کرده‌اید؟ آیا ترفندی خاصی را مد نظر دارید که مخصوص خودتان باشد؟ خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذارید.

منبع: شریان

کلیدواژه: اجازه نمی دهد گوجه فرنگی اضافه کنید ترفند هایی سیب زمینی تخم مرغ آب سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام نوع کره ضد سرطان است؟

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228665 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی