Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس‌ جمهور می‌کوشد با اظهارنظرهای اشتباه آدرس غلط بدهد. او می‌خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره «انتخابات تشریفاتی» گفت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آنهم درباره شورای نگهبان و انتخابات صحبت های مردودی است آن هم به دلایل متعدد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور ناشی از برخی از موضوعات است، اظهار داشت: رئیس جمهور باید علم لازم را داشته و بداند قانون اساسی اداره داخل شورای نگهبان را به شورای نگهبان واگذار کرده است و دوم اینکه رئیس جمهور باید بداند قانون تشخیص و تفسیر را به شورای نگهبان داده است بنابر این هر تفسیری که از سوی رئیس جمهور صورت می گیرد غلط و بی جایگاه است چراکه رئیس جمهور یا این موارد را نمی داند و یا مغرضانه عمل می کند و دیگر از این دو حالت خارج نیست.

این نماینده مجلس گفت: اگر رئیس جمهور سرقت علمی نمی کرد و رساله خود را می نوشت و کمی از مسائل حقوقی را می دانست دیگر این موارد قانون اساسی را درک می کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد افراد جامعه نسبت به عملکرد رئیس جمهور مشکل دارند، اظهار داشت: به اعتقاد بنده عاملی که از جمله عوامل قهر مردم با صندوق رأی می‌شود،عامل سیاسی نیست و عامل اقتصادی و معیشتی است بنابراین رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

وی بیان داشت: قطعا مردم گوش به این فرافکنی‌ها و آدرس‌های اشتباه نخواهند داد و در مسیر خودشان و در دفاع از انقلاب و تعیین سرنوشت خود، انتخابات پرشوری را رقم خواهند زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان  باید جایی سرمایه‌گذاری کند که آثار مثبت و منافعی برای وی داشته باشد، افزود:  وقتی ما می بینیم که طرف های  مقابل با ما عناد و دشمنی دارند و هیچ وقت از روی دوستی با جمهوری اسلامی وارد ارتباط نمی‌شوند و از سوی دیگر وقتی هنوز آب کفن و خون شهید سلیمانی خشک نشده و چهلم این شهید بزرگوار نرسیده است و از آنجایی که مردم خشم و انزجار شان از آمریکا و ترامپ را نشان دادند ،چه نیازی است که آقای ظریف دوباره چنین بابی را باز کند.

وی با بیان اینکه ما در تلاشیم تا با همه دنیا  رابطمان را درست کنیم، اظهارداشت:  اگر دستگاه دیپلماسی در اصلاح روابط بین‌المللی تلاش نکند، فلسفه وجودی اش زیر سوال می‌رود؛ حرف ما این است که این تلاش باید در جای خودش باشد. به عنوان مثال  وزارت امور خارجه ما تقریباً منطقه را رها کرده است و از زمانی که مذاکرات برجام مطرح بود تا به امروز توجه چندانی به ظرفیت های ارتباط با کشورهای منطقه نداشته و ارتباط ما با کشورهای منطقه متاسفانه به این وضعیت رسیده است با این حال  سوال ما این است که آیا پیش از اینکه این دولت سر کار آید هم ارتباطمان با کشورهایی چون عربستان و امارات و کشورهای اطرافمان این‌گونه بود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دولتمردان قول دادند که مشکلات بین‌المللی را حل و گذرنامه ایرانی را ارزشمند کنند، تاکید کرد: دولتمردان همچنین وعده دادند که هم چرخ صنعت و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد. با این حال تا دیروز اگر مردم قفل را می‌دیدند به ذهنشان بن بست و درب بسته می‌آمد اما با القائاتی که آقای روحانی انجام داد و کلیدی که در زمان انتخابات به مردم نشان داد، امروز اگر مردم کلید را ببینند، یاد درهای بسته می افتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان سیاست خارجی ما در برخی از امور اقدامات غلطی انجام دادند، گفت: ما حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با  ترکمنستان مرز مشترک داریم و اگر کشوری در تحریم های بانکی، مالی و دریایی قرار دارد قطعاً باید راه های ارتباط زمینی خود را تقویت کند چرا که از این طریق می‌تواند به صورت نقدی و فیزیکی پول را جابجا کند .سوال ما این است که در حال حاضر چقدر با کشورهایی چون ترکمنستان ارتباط داریم این درحالی است که کشوری چون ترکیه علی رغم آن که مرز مشترک با کشوری چون ترکمنستان ندارد اما ارتباط تجاری بسیار زیادی با این کشور دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر  ما منطقه را رها کردیم و به جایی چسبیدیم که می‌دانیم جز شر برای ما برنامه دیگری ندارند در حالی که ارتباط با کشورهای منطقه برای ما خیر مسلم و ارتباطی بی هزینه ای است. ما باید ارتباط با همسایگانمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما با ۱۷ کشور همسایه هستیم اما متاسفانه ارتباط با این کشورها تقریباً رها شده است گفت: ارتباط ما با این کشورها درخور یک کشور در حال تحریم نیست و حتی از ارتباط دو کشور معمولی هم ضعیف‌تر است لذا باید گفت وزیر امور خارجه ما سوراخ دعا را گم کرده است و باید به مسیر اصلی بازگردد چراکه در حال حاضر  طرف‌های مقابل برای ما گربه میرقصاند و خط و نشان می‌کشند و عباراتی چون:" نه، می رسی"  را به کار می‌برند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا باید  برخی از مسئولان با حرف‌های خود ملت را ذلیل کنند، اظهار داشت: اگر آقای ظریف تنها خودش باشد دیگر  اشکالی ندارد که با کشورها چه ارتباطی داشته باشد و حتی می تواند برود و با ترامپ بنشیند و فالوده بخورد و یا آنکه به رستوران ترامپ برود و در آشپزخانه اش کار کند لذا این مسئله کاملاً به خودش مربوط است، اما امروز آقای ظریف نماینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حق ندارد ملت ایران را تحقیر کند و از موضع ذلت برخورد کند .

وی بیان داشت: وزیر امورخارجه  باید موضع عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کند و نباید به عزت ملی آسیب بزند. چراکه چنین رفتارهایی از سوی مسئولین به وجهه جمهوری اسلامی آسیب می زند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهوردرباه انتخابات گفت: رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ذوالنور مجلس شورای اسلامی ظریف وزیر امور خارجه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورهای منطقه جمهور می کوشد جمهوری اسلامی شورای نگهبان حال حاضر رئیس جمهور صندوق رأی آقای ظریف عملکرد بد اگر مردم باید گفت برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است

رئیس‌جمهور ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌ها و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و اظهار کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

وی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تأکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است؛ مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 748900

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟