Web Analytics Made Easy - Statcounter

شواهد جدید از مرگ «آیت‌الله مایک» در سرنگونی هواپیمای آمریکایی، رزمایش مشترک نیروهای قطر و پاکستان در دوحه، دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف در تهران و کشته شدن 4 نظامی روسیه در حلب سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری خونین میان ارتش ترکیه و سوریه نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای از افزایش تلفات نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه علیه مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در استان ادلب خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه ذکر شده که دو نظامی ترکیه‌ای که در موشک‌باران ارتش سوریه در ادلب زخمی شده بودند، بر اثر جراحات، کشته شدند.

بدین ترتیب تعداد تلفات نظامیان ترکیه در عملیات ارتش سوریه در ادلب، به ۶ کشته و ۷ زخمی افزایش یافت.

ارتش ترکیه نیز با ادعای اینکه هنوز در حال هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در ادلب است، گفت انتقام کشته‌ها و مجروحان خود را می‌گیرد و در آینده نیز به هرگونه حمله‌ای علیه نیروهای خود به‌شدت واکنش نشان خواهد داد.

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

بعد از آن رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

ادعای ارتش ترکیه درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در حالی هنوز ادامه دارد که مرکز آشتی روسیه ساعتی پیش با انتشار بیانیه‌ای درباره این تحولات، ضمن تکذیب ادعای حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به ارتش سوریه، گفت هواپیماهای ترکیه‌ای حتی وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند.

شواهد جدید از مرگ «آیت‌الله مایک» در سرنگونی هواپیمای آمریکایی 

برخی منابع آگاه در افغانستان شواهد تازه‌ای از کشته شدن «مایک دی‌‌آندرا»، رئیس عملیات‌های مخفی «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) در امور ایران، در جریان سقوط هواپیمای آمریکایی از نوع «E-11A» در ولایت «غزنی» در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده‌اند.

هفته گذشته برخی منابع خبری بدون ارائه جزئیات بیشتر گزارش داده بودند «مایک دی‌‌آندرا»، مشهور به «آیت‌الله مایک» که از جمله عوامل دخیل در طراحی نقشه ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در جریان سقوط این هواپیما کشته شده است.

برخی منابع آگاه در افغانستان به خبرنگار تسنیم می‌گویند این هواپیما حامل دست‌کم 18 نفر از مقام‌های نظامی آمریکا بوده است. فردی که از لحاظ امنیتی در رده بالاتری نسبت به آیت‌الله مایک قرار داشته هم از جمله سرنشین‌های این هواپیما بوده و کشته شده است. منابع ما از ارائه نام این مقام خودداری کردند.

آنها درباره جزئیات حادثه منتهی به سقوط هواپیما می‌گویند «E-11A» به‌دلیل نقص فنی در حال پرواز در ارتفاع پایین‌تری نسبت به حالت معمول بوده و با شلیک موشک «استرلا‌ــ‌1» که یک سلاح دوش‌پرتاب روسی است از سوی اعضای طالبان هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

رزمایش مشترک نیروهای قطر و پاکستان در دوحه

نیروهای هوایی ارتش پاکستان و قطر رزمایش مشترکی با عنوان «زلزله-۱» و به منظور افزایش مهارت رزمی، اعمال مانورهای جنگی و تبادل تجربه در دوحه پایتخت این کشور انجام داده اند.

بنا بر اعلام وزرات دفاع قطر، علی حسین الأحبابی فرمانده نیروی هوایی این کشور در این باره اعلام کرد: این رزمایش با هدف تقویت همکاری نظامی میان ۲  کشور صورت گرفته و بخشی از همکاری مشترک میان نیروی هوایی قطر و پاکستان در آینده به شمار می آید.

گفتنی است، ۲ کشور قطر و پاکستان پیشتر نیز به برگزاری رزمایش های هوائی و همکاری های نظامی مشترک اقدام کرده بودند.

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف در تهران

جوزف بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای نخستین بار در سمت جدید در صدر هیاتی به ایران سفر کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف دو جانبه با اتحادیه اروپا، برجام و نیز مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

شرایط در منطقه خلیج فارس و لزوم کاهش تنش‌های منطقه‌ای، طرح به اصطلاح معامله قرن و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه و جهان، اینستکس، برجام، تحولات در عراق، سوریه و یمن از مهمترین محورهای دو دور گفتگو میان ظریف و جوزف بورل بود.

کشته شدن 4 نظامی روسیه در حلب سوریه

پایگاه خبری مسکو تایمز از کشته شدن 4 نیروی ویژه نظامی ارتش روسیه در سوریه در روز شنبه گذشته خبر داد.

براساس این گزارش، چهار پرسنل مرکز عملیات ویژه روسیه به دلیل انفجار یک مین با خودروی نظامی آنها در نزدیکی شمال شهر حلب کشته شده‌اند. 

با این حال این گزارش تاکید کرده است که نه مرکز عملیات نیروهای ویژه روسیه و نه وزارت دفاع این کشور این مساله را تایید یا رد نکرده‌اند. 

روزنامه مسکو تایمز از رسانه‌های اپوزیسیون دولت روسیه محسوب می‌شود. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سرنگونی هواپیمای آمریکایی سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارتش سوریه در ادلب شواهد جدید از مرگ آیت الله مایک ارتش ترکیه وزارت دفاع برخی منابع هدف قرار کشته شده ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند